Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: تا کنون 990 هزار اصله درخت و درختچه در ارتفاعات جنوبی مشهد کاشته شده است.

مهدی یعقوبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 41 درصد از این گونه‌های گیاهی مثمر و مابقی غیرمثمر هستند.
وی بر پیگیری جدی توسعه کمربند سبز مشهد تاکید و بیان کرد: در چارچوب برنامه عملیاتی سالهای 1397 تا 1400 شهرداری مشهد، امسال باید بیش از 260 هکتار توسعه کمربند سبز محقق شود که تا پایان سال این مهم اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین به استفاده از 29 گونه گیاهی کم آب طلب و مناسب اقلیم در ارتفاعات کمربند سبز این کلانشهر اشاره و بیان کرد: برای تأمین آب مورد نیاز این عرصه‌ها مطالعات توسعه خط جداسازی آب شرب از آب خام با هدف تأمین آب از محل پساب تصفیه خانه‌های محلی در حال انجام است.
وی ادامه داد: تاکنون درختکاری دو هزار و 500 هکتار از عرصه کمربند سبز مشهد در دست اجرا قرا گرفته که 260 هکتار آن طی پارسال درختکاری شد.
سرانه کنونی فضای سبز شهروندان مشهدی 16.6 متر مربع است. تا سال 1404 باید کمربند سبز مشهد با دو میلیون اصله درخت در مساحت 13 هزار هکتار دور تا دور مشهد را فرا گیرد.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كاشت درخت شهرداري مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان

روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران درباره شایعه قطع درختان در بوستان ستارخان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در بخشی از این خبر آمده است: «به‌گفته شاهدان، شهرداری حتی از نصب یک تابلو یا بنر برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در این خصوص هم دریغ کرده است تا حساسیتی در ساکنان محله ایجاد نکند. صرفا نصب داربست و خط‌کشی برای خاک‌برداری و اجرای پروژه‌ای نامشخص انجام گرفته است.»

سیاسی‌کردن درختان

در همین رابطه مهدی بابایی، عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر، با انتقاد از تلاش برای سیاسی‌کردن درختان شهر تهران گفت: «این شائبه را که آقای زاکانی با درختان مشکلی دارد قبول ندارم و منتقدان قصد سیاسی‌کردن ماجرا را دارند. برای جابه‌جایی درخت، درخواست‌ها به کمیسیون ماده۷ ارجاع می‌شود و باید از این طریق این موضوع را پیگیری کنیم. با وجود این الان فصل جابه‌جایی درخت تمام شده است و علت این موضوع روشن نیست.»

کاشت ۴هزار هکتار درخت در سال گذشته

بابایی با اشاره به آمار و ارقام مربوط به کاشت درخت توسط شهرداری تهران در سال گذشته افزود: «شهرداری تهران در سال گذشته ۴هزار هکتار درخت کاشت. وقتی ۴هزار هکتار درخت‌کاری فقط در یک سال در پایتخت انجام می‌شود، این را که شهردار تهران با درختان مشکل دارد قبول نمی‌کنم.

عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر در ادامه تاکید کرد: «باید موضوع را بررسی کرد و اینکه عکسی بفرستند و از موضوعی خبر بدهند، دلیلی برای قطع درختان نیست.»

جابه‌جایی مخزن آب، نه قطع درختان

برخلاف خبرسازی صورت‌گرفته حتی یک درخت هم در این بوستان قدیمی و پررفت‌وآمد شهر تهران قطع یا جابه‌جا نشده است؛ اما اصل ماجرا چیست؟

قرار است در هر کدام از مناطق ۲۲گانه شهر تهران یک بوستان دوستدار کودک ایجاد شود که در همین رابطه منطقه۲ و بوستان ستارخان به‌عنوان طرح پایلوت انتخاب شده است و قرار شده پارک ستارخان با نصب برخی تجهیزات و المان‌ها به نخستین بوستان «دوستدار کودک» تبدیل شود. در همین راستا یکی از آسیب‌هایی که در این پارک شناسایی شده، مخزن آبی به عمق ۲متر است که در وسط میدان بوستان قرار گرفته و نیاز به جابه‌جایی دارد.

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر قطع درختان بوستان ستارخان، مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران توضیح داد که شهرداری قصد دارد در این منطقه مخازن بتنی آب قطره‌ای نصب کند و به همین منظور در این بوستان حصارکشی شده و اطمینان داد که درختی قطع و جابه‌جا نشده است.

حصار کارگاهی بوستان ستارخان برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار است

همچنین روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو پیام منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان قطع درختان بوستان ستارخان، ضمن تشکر از حساسیت و احساس مسئولیت شهروندان به اطلاع می‌رساند، اقدامات اجرایی در بوستان ستارخان به دنبال طرح مصوب احداث بوستان دوستدار کودک، با تغییر در طراحی و کارکرد المان‌های موجود در حال انجام است.

بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۲؛ در باز طراحی بوستان، احداث مخزن آب بتنی دفنی در بخشی از فضای مازاد بوستان پیش بینی شد که این طرح با هدف افزایش ایمنی بوستان برای گروه مخاطب و بهینه کردن مصارف منابع آبی با رعایت کلیه ضوابط اعم از حفظ و نگهداری درختان و عرصه‌های فضای سبز دردستور کار قرار گرفت. از این رو نصب حصار کارگاهی به منظور حفظ حریم کارگاه و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار صورت گرفته و هیچ یک از درختان داخل حصار جابجا یا قطع نمی‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی مدیریت شهری منطقه ۲ پایتخت؛ پس از احداث مخزن، حصار مربوطه جمع آوری و مجدد در فضای بوستان در اختیار شهروندان محترم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریالی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های
  • توسعه بیش از ۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری
  • توسعه ۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری/ آخرین وضعیت احراز و تأیید ۱۴ پیمانکار پایتخت