Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی حکمی از سوی سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سردار شهید جواد هرمزپور به درجه سرتیپ تمامی نائل آمد.به گزارش بلاغ، ظهر امروز و بعد از اتمام خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج طی حکمی از سوی سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سردار شهید جواد هرمزپور به درجه سرتیپ تمامی نائل آمد و ترفیع درجه این شهید والامقام به خانواده و همسر مکرم شهید اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش فارس، کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس با جوانان رشید و دلاور و ولایتمدار خود حماسه‌ها آفرید.

فرزندانی از این دیار در مقابل استکبار جهانی در دفاع مقدس به پا خواستند که نام و یاد و خاطره ایثارگری آن‌ها تا همیشه تاریخ زنده و جاویدان خواهد ماند که یکی از آن‌ها سردار شهید جواد هرمزپور است.

سردار شهید جواد هرمزپور در سال 1332 در خانواده‌ای محروم برخاسته از روستایی محروم در میان روستاهای شهرستان بویراحمد به نام کالوس دیده به جهان گشود.

رفتار و درس و زندگی و علاقه فطری به مکتب را در میان خانواده ساده روستایی خود کسب کرد.

همزمان با تشکیل سپاه پاسداران این نهاد برخاسته از درون محرومان به آنجا روی آورد و از اولین پاسدارانی بود که در سخت‌ترین شرایط افتخار یافت لباس مقدس سپاه را بر تن کرده و به علت علاقه شدیدش به اسلام و روحانیت از همان اوایل در مبارزه با ضدانقلاب و منافقین لحظه‌ای آرام نگرفت.

پس از آغاز توطئه‌های ضدانقلاب در غرب کشور بدون لحظه‌ای درنگ برای مبارزه جهت تداوم انقلاب اسلامی روانه کردستان گردید و هنوز زجرها و خستگی جسمی رفع نشده بود که مملکت اسلامی از سوی رژیم صدام مورد تهاجم قرار گرفت و او که قلبش لبریز از عشق به خدا و امام بود به یاری رزمندگان در جنوب شتافت.

تقوا و وارستگی او در طول خدمت در سپاه زبانزد خاص و عام بود رشادت و جرأت در تصمیم او سایه‌ای از روحیه مکتب صلابت حسین بن علی(ع) سرور آزادگان و یاور محرومان بود.

شهید جواد هرمزپور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با رشادتی زایدالوصف و به یادماندنی در عملیات‌های متعددی که اکثراً مسئولیت فرماندهی یکی از گردان‌های عملیاتی بر عهده ایشان بود شرکت کرد و همواره به علت صداقت و شجاعت سمت فرماندهی و رهبری عملیات را به عهده داشت.

چندین بار از جمله در عملیات فتح المبین به سختی مجروح گردید و هنوز زخم‌های پرعمقش شفا نیافته خود را جهت عملیاتهای بعدی آماده می‌کرد.

سرانجام در تاریخ 1362/6/27 در زبیدات عراق هنگامی که سمت فرماندهی عملیات تیپ فاطمه زهرا (س) را به عهده داشت به شهادت رسید.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۳۵ دارالقرآن در استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، فرمانده سپاه فجر فارس گفت: قرار است ۱۱۵ دارالقرآن در استان ساخته شود که تاکنون ۳۴ دارالقرآن افتتاح شده است. سردار یدالله بوعلی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های استان فعالیت‌های قرآنی است که باید با  عزم جدی آن را توسعه دهیم .

وی همچنین به برگزاری دومین کنگره بزرگ سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در سال جاری اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مورد توجه در برگزاری این رویداد بزرگ ، ختم قرآن به یاد شهدای استان است که مردم می‌توانند با ارسال هر عددی از یک تا ۱۵ هزار به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۰ برای هر شهیدی که اطلاعات وی ارسال می شود، قرآن کریم را قرائت کنند.
سردار بوعلی اعلام کرد: در کنار برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس،  ۱۵ هزار محفل قرآنی به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس برپا  و در این زمینه از ظرفیت‌های موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • قالیباف: عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است/زیاد النخاله: جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت‌های خود در حال همکاری با فلسطین است.
  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان
  • راه‌اندازی ۳۵ دارالقرآن در استان فارس