Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،جذاب‌ترین اخبار استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در روز جمعه سوم خرداد ماه را اینجا مشاهده نمایید.

اهتزار پرچم ۲۰ متری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس همزمان با سالگرد آزادی خرمشهر

 

صفر تا صد فتح خرمشهر به روایت شاهدان عینی

 

‌قطار تهران _آنکارا بزودی راه اندازی می‌شود

 

خام‌فروشی؛بلای جان گل محمدی در خراسان جنوبی

 

جاده‌های هراز و کندوان امروز و دوشنبه ۶ خردادماه یکطرفه می‌شود

 

سومین رکورد تولید ذوب آهن اصفهان در سال رونق تولید

 

بهره برداری از فاز نخست جاده گرمسار به فیروزکوه در پاییز امسال

انتهای پیام/س

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جذابترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران «افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم‌اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی» را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی (خلیج فارس) برگزار می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درباره تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد توسعه زیست فناوری کشور و استانداری هرمزگان «افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم‌اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی» را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی (خلیج فارس) برگزار می‌کند.

دکترحسین شاهسوارانی؛ سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی از ذخایر دریایی بسیار غنی برخوردار است. در این میان آب‌های خلیج فارس پناهگاه موجودات دریایی به‌ویژه آبزیان کوچک و مکانی آرام برای گونه‌های مختلف است که از هزاران سال پیش تا امروز به زندگی خود ادامه داده‌اند.

افزایش امیدها برای نجات میش‌مرغ/ انجام مطالعات تعیین توالی ژنتیکی در دانشگاه تربیت مدرس

شاهسوارانی افزود: خلیج فارس با وجود تمامی مشکلات محیطی و اقلیمی که بر آن حاکم است از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که حدود 907 گونه در قالب 157 خانواده در آن وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها بهره‌برداری اقتصادی دارند. و این عامل باعث شده است تا خلیج فارس از نظر تنوع زیستی جزو مناطق کم‌نظیر معرفی شود.

وی بیان کرد: حفظ و احیاء ذخایر ژنتیکی به عنوان راهبرد توسعه پایدار برای تأمین نیازهای کنونی بشر از اواسط قرن بیستم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت. کشور ایران با توجه به دارا بودن تنوع اقلیمی و اکوسیستم‌های آبی متنوع همچون آب شیرین، آب‌های لب شور، شور و خیلی شور از تنوع زیستی گسترده‌ای برخوردار است و از لحاظ ذخایر ژنتیکی به عنوان یکی از متنوع‌ترین و غنی‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است.

شاهسوارانی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تخریب زیستگاه‌های آبزیان از طریق تخلیه زباله‌ها و پساب‌ها در رودخانه‌ها و دریاها، استفاده بیش از حد از آفت‌کش‌ها، و سایر عوامل ناشی از توسعه شهری و فعالیت‌های صنعتی و زیست‌محیطی، حذف تدریجی تنوع ژنتیکی در اکوسیستم‌های طبیعی و جایگزینی آن با سیستم‌های پرورشی، متأسفانه بسیاری از این ذخایر ارزشمند را در معرض نابودی و انقراض قرار داده است.

سرپرست مرکز همچنین بیان کرد: حفاظت از تمامی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، انجمن‌های مردم‌نهاد به عنوان ثروت بی‌بدیل و ودیعه الهی است و مشارکت مردمی را می‌طلبد. لذا با توجه به این که امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به شعار "جهش تولید با مشارکت مردمی" مزین شده است، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با توجه به یکی از رسالت‌های خود که حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی بومی کشور است، برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس که امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، دومین نشست هم‌اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی را با تأکید و محوریت قرار دادن مشارکت مردمی در حفظ ذخایر دریایی برگزار می‌کند. به یمن این روز و با هدف کمک به حفاظت ذخایر دریایی کشور، بانک ذخایر دریایی ایران نیز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران