Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزارع کلزا در سطح شهرستان اسلام آبادغرب برای اولین بار از طریق پهباد سم پاشی شدند. با این روش خطر کاهش سم به آب‌های زیر زمینی کاهش می یابد.به گزارش بلاغ،مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان با اعلام  این خبر، اظهار داشت: در شهرستان اسلام‌آباد غرب بیش از 1500 هکتار کلزا کشت گردیده که مبارزه با آفات با استفاده از سیستم پهپاد برای اولین بار در این شهرستان و مزارع یاد شده در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد:  انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک تعداد بسیار زیادی از کشاورزان به استفاده از تکنولوژی پهپادهای سم پاش روی بیاورند.

کریمی ازجمله مزایای استفاده از پهپاد را افزایش بهره وری در فرایند سمپاشی، کاهش خطر نفوذ سم به آب‌های زیر زمینی، انجام سمپاشی در مدت زمان کمتر و صرفه جویی در زمان و کاهش میزان آب مصرفی برشمرد.

وی افزود: از پهپادها در گذشته فقط در زمینه نظامی استفاده می‌شد اما امروزه کاربردهای فراوانی برای این نوع سیستم تعریف شده است که یکی از آنها بهره گیری از پهپادها در زمینه کشاورزی مدرن است و با توجه به مزایای آن تعداد کشاورزانی که از پهپاد در مزارع خود استفاده  می کنند در حال افزایش است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر شریفی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از آغاز برداشت گندم از سطح ۱۴ هزار هکتار مزارع شهرستان خرمشهر خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر اضافه کرد: پیش بینی شده ۳۶ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی با اعلام اینکه برداشت گندم در خرمشهر تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد، بیان کرد: ۷۰ کمباین برای برداشت این محصول وارد این شهرستان خواهد شد.

کد خبر 6078805

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • مبارزه علیه آفت سن گندم به ۵۰۰ هزار هکتار رسید
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • عبور موشک‌های سپاه از آسمان اسلام‌آبادغرب
  • محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان برداشت می‌شود
  • شکایات کار در تربت‌حیدریه کاهش یافت