Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@16:15:48 GMT

همه امتحانات روز بعد از لیالی قدر لغو شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۶۷۱۳

همه امتحانات روز بعد از لیالی قدر لغو شد

به گزارش جهان نيوز، امیرعلی نعمت‌الهی قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در خصوص برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در روزهای بعد از شب‌های قدر و گلایه برخی خانواده‌ها از تصمیم‌گیری مدارس برای برگزاری امتحان، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه و تصمیمی که وزارت آموزش و پرورش گرفته بود، تمام امتحانات نهایی که در روزهای بعد از شب قدر برگزار می شد، تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در رابطه با امتحانات داخلی که نهایی نبودند، تصمیم گیری به استان‌ها موکول شده بود اما به دلیل اینکه دانش‌آموزان و معلمان بتوانند بهتر از برکات شب‌های قدر استفاده کنند، بر اساس ماده ۱۰۰ آیین‌نامه اجرایی مدارس، امتحانات بعد از شب‌های قدر لغو شد و زمان آن متعاقباً توسط مناطق آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

نعمت‌الهی تصریح کرد: بنابراین اعلام می‌شود هیچ امتحانی را روز بعد از شب‌های قدر در مدارس کشور نخواهیم داشت و این موضوع ساعتی پیش به استان‌ها ابلاغ شد.

تعدادی از خانواده‌ها امروز گلایه‌مند بودند که مدارس برای فردا امتحان برگزار می‌کنند.

شروع به‌کار مدارس در روزهای ۴ و ۸ خرداد با ۲ ساعت تأخیر
اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: در روزهای ۴ و ۸ خرداد، فعالیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش با 2 ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

قرار بود ادارات‌کل آموزش و پرورش در خصوص امتحانات با توجه به روزهای چهارم و هشتم خرداد امسال که ایام بعد از شبهای قدر است، تصمیم‌گیری کنند اما این تصمیم گیری در تمام استان‌ها یکسان نبود.

برخی مدارس به دانش‌آموزان اعلام کردند که امتحان برگزار می‌کنند و این موضوع باعث گلایه برخی خانواده‌ها شده بود اما امروز وزارت آموزش و پرورش به تمام استان‌ها اعلام کرد که در روز چهارم و هشتم خرداد نباید هیچ امتحانی برگزار شود.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد: در روزهای چهارم و هشتم خرداد امسال، شروع به کار مدارس و ادارات آموزش و پرورش طبق قانون با 2 ساعت تأخیر است.

همچنین با توجه به پیش‌بینی به عمل آمده در آیین‌نامه امتحانات مدارس شهر تهران و اعلام قبلی در بخشنامه امتحانات، بر اساس تبصره بند 87 امتحانات و به منظور بهره‌مندی دانش‌آموزان از فیوضات لیالی قدر، امتحانات داخلی دانش‌آموزان در 4و 8 خرداد برگزار نخواهد شد.



منبع:فارس کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از آغاز تعطیلات نوروز تاکنون ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس و ۲۰ سالن سرپوشیده استان اسکان یافته‌اند. - اخبار استانها -

علی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه هر سال بخشی از مسافران نوروزی از خانواده آموزش و پرورش هستند که اسکان آنها در مدارس شهرستان‌های مقصد انجام می‌شود اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز امسال 3 هزار و 500 کلاس درس در 460 مدرسه برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی تجهیز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 110 هزار و 818 مسافر نوروزی در مدارس استان بوشهر در قالب 10 هزار و 120 خانواده اسکان داده شده‌اند گفت: اولویت اسکان مسافران در مدارس استان بوشهر با فرهنگیان، کارمندان دولت و سپس مابقی اقشار مردم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر کلاس‌های درس، 20 سالن سرپوشیده و 8 اردوگاه آموزش و پرورش استان بوشهر در هنگام بارندگی در اختیار مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان به ترتیب بیشترین آمار پذیرش مسافر در مدارس داشته‌اند افزود: استان بوشهر به دلیل داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری جزء 4 استان مقصد گردشگری کشور معرفی شده است.

موحدی با اشاره به پذیرش مسافران تا 12 فروردین در مدارس استان بوشهر تصریح کرد: 13 فروردین مدارس استان با همکاری مدیران و کارمندان آموزش و پرورش برای ادامه سال تحصیلی آماده می‌شوند.

وی تأکید کرد: مسافران که در فضا‌های آموزش و پرورش استان بوشهر از جمله اردوگاه‌ها، سالن‌ها و مدارس اسکان دارند برنامه سفر خودشان را تا پایان روز 12 فروردین تنظیم کنند تا با کمک کادر آموزشی، کلاس‌های درس برای 14 فروردین آماده‌سازی شوند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • اقامت ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • اسکان ۱۰۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود