Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی جمعه مدعی شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موافقت خود را با تقویت حضور نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا به «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع این کشور ابراز کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی جمعه به «سی‌ان‌ان» گفت: ترامپ با استقرار منابع نظامی بیشتر در منطقه خلیج فارس «برای مهار تهدید‌های ایران» موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام آمریکایی و یک مقام آمریکایی دیگر به سی‌ان‌ان گفتند دولت آمریکا برای مهار «تهدیدهای» ادعایی علیه نیرو‌های آمریکا در منطقه قصد استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و هواپیما‌های شناسایی و اعزام نیرو‌های نظامی به منطقه را دارد.

شاناهان به عنوان وزیر دفاع موقت آمریکا اختیار صدور فرمان استقرار تجهیزات نظامی را دارد، اما استقرار عظیم تجهیزات و نیرو‌ها بایستی به رئیس‌جمهور گزارش شوند.

دو مقام آمریکایی گفته‌اند دولت ترامپ همچنین قصد دارد در راستای سیاست خود برای مقابله با ایران فروش تسلیحات به عربستان سعودی را تسریع کند.

بلومبرگ هم مدعی شده ترامپ دستور داده ۱۵۰۰ نظامی آمریکا به منطقه اعزام شوند.

ادعای «سی‌ان‌ان» در حالی صورت گرفته که «دونالد ترامپ» بامداد جمعه (به وقت تهران) در یک سخنرانی در کاخ سفید گفت: فکر می‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه (غرب آسیا) برای مقابله با ایران نیست

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شاناهان ترامپ نیروی نظامی سامانه های دفاع موشکی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز کسی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

کد خبر 6085682

دیگر خبرها

  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • مُهر پایان طوفان الاقصی و وعده صادق بر دوره آمریکایی خاورمیانه
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه