Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان:آزادسازی خرمشهر برای تحلیل گران سیاسی و نظامی دو جنبه مهم داشت؛ یکی پیام عملی به صدامیان بود آنهایی که با تمام وجودشان در طول هشت سال صدام را یاری کردند و امید داشتند روزی در خاک ایران قدم بگذارند و نکته دیگر تجدید قوای روحی و اعتماد به نفس بیش از پیش برای رزمندگان اسلام بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مصلای یاسوج ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: آغاز تهاجم سراسری و گسترده ارتش عراق با غافلگیری همراه بود و این امر باعث شد تا موفقیت هایی نصیب متجاوزان شود از جمله توفیقات آنها فتح خرمشهر بود؛ کمتر از ۱۷۰سال قبل میرزا تقی خان در انگلیس و عثمان پس از چهل سال گفت گو پیمان دوم را امضا کرد و موجب آن مقرر شد که ایران حاکمیت خود را بر خرمشهر تثبیت کند، در عهد نامه پاریس مقرر شد نیروهای عثمانی از خرمشهر خارج شوند و نیروهای ایران از هرات خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار مهدی انصاری بیان کرد: نیروهای انگلیسی مجددا خرمشهر را اشغال کردند و برای آخرین بار ۴ ابان ۵۹ ارتش بعث عراق خرمشهر را اشغال کرد و این بار خرمشهر ۵۷۸ روز یعنی حدود19 ماه در اسارت بود؛ خرمشهر پس از ۳۵روز مقاومت مردانه و شجاعانه مردم به اشغال بعثی ها در آمد و یک غم بزرگ بر دل امت اسلام و ملت ایران سنگینی می کرد.

 


وی افزود: برای آزاد سازی خرمشهر برای فرماندهان عملیات بیت القدس یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین عملیات ها بود و لذت بخش ترین شیرینی در این عملیات نمایش داده شد
عملیات بیت القدس در ۴مرخله احرایی شد.

 

سردار انصاری ادامه داد: مرحله اول در شمال کرخه مرحله دوم در ۱۶اردیبهشت و این بار توانستند لشکر عراق را به عقب بکشند در این دو مرحله بود که این توفیقات حاصل شد؛ در مرحله سوم که در ۱۹اردیبهشت بود چهار تیپ از سپاه و دو تیپ از ارتش آماده ورود به این صحنه شدند اما به دلیل تمرکز قوای دشمن در خطوط پدافندی توفیقی حاصل نشد و مرحله چهارم عملیات بیت القدس در سه روز متوالی به مرحله اجرا در آمد.

 

وی افزود: قبل از مرحله چهارم شهید حاج همت به همه رزمندگان تیپ ۲۷محمد رسول الله (ص) گفت با توجه به حساسیتی که وجود دارد باید تمام شود و خودمان را برای پاتک های سنگین دشمن آماده کنیم مرحله چهارم عملیات بیت القدس خود چند مرحله داشت آغاز شد و حضور مقتدرانه رزمندگان دشمن را غافلگیر کرد.

 

سردار انصاری گفت: تعداد اسرای دشمن بالغ بر ۲۸۰۰نفر بودند و تعدادی از یگان های دشمن منهدم شدند نیروهای عراق تلاش کردند در آن روز بتوانند حلقه محاصره را بشکنند اما هر بار با دادن تلفات سنگینی عقب نشینی می کردند.

 


فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در سوم خرداد در سه ساعت این عملیات جاری بود نیروهای عراقی در گمرک خرمشهر اندکی مقاومت کردند اما با اقتدار سپاه این مقاومت نیز شکسته شد ، در ساعت ۱۲از شمال و شرق وارد شهر شدند و نیروهای بعثی که ۲۴ساعت محاصره بودند راهی جز فرار و اسارت ندیدند و اسیر شدند و در ساعت ۲بعد از ظهر خرمشهر آزاد شد و پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.

 


وی ادامه داد: اولین کار حضور در مسجد جامع خرمشهر و اقامه نماز شکر بود، خبر آزادی خرمشهر بدون از توقف سراسر ایران را فرا گرفت ملت ما که ماه ها در انتظار چنین خبری بودند با شوق به خیابان ها آمدند و شاکر خدا بودند و در همان شب مردم بر بام خانه ها ندای الله اکبر سر دادند.

 


انصاری بیان کرد: آزادسازی خرمشهر برای تحلیل گران سیاسی و نظامی دو جنبه مهم داشت؛ یکی پیام عملی به صدامیان بود آنهایی که با تمام وجودشان در طول هشت سال صدام را یاری کردند و امید داشتند روزی در خاک ایران قدم بگذارند و از سوی جمهوری اسلامی این پیام عبرت آمیز برای صدام و حامیانش از جنبه عملی بود، اما به دنبال فتح خرمشهر بود که اندیشه مضحک بعثی ها که تبدیل به ژاندارم منطقه شده اند، فرو ریخت.


وی در پایان به دومین جنبه آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: نکته دیگر تجدید قوای روحی و اعتماد به نفس بیش از پیش برای رزمندگان اسلام و نحقق یافتن وعده های الهی و‌ تجلی آن در امام بود که باعث شد رزمنده های ما عملیات های دیگری را اجرا کنند که روز به روز شاهد پیرزوی های قوای اسلام بودیم.

 

*************************************************

یادگار 8 سال دفاع مقدس در ویژه برنامه سوم خرداد بهمئی:

با دست خالی مقابل بلوک شرق و غرب ایستادیم/تدبیر دولتمردان در مواجهه با مشکلات اقتصادی، انقلابی نیست

ویژه برنامه گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر لیکک با حضور مردم و مسئولان شهرستان بهمئی برگزار شد.

سردار و یادگار 8 سال دفاع مقدس در این مراسم با گرامیداشت سالروز حماسه و خون و بیان شرایط کشور در زمان جنگ، از مسئولان خواست نسبت به بهبود وضعیت معیشت مردم اقدام کنند.

 

محمدعلی جشنی تصریح کرد: در اوال انقلاب ما وارث نظامی شده بودیم که تنها منبع درآمد آن نفت بود که در آمد حاصل از آن هم هزینه دربار می شد.


وی افزود: انقلابیون در حالی اقتصاد را تحویل گرفتند که خزانه خالی بود و سطح زندگی و رفاه ملت ما همه پایین تر از خط فقر بود.


این پیشکسوت عرصه دفاع و مقاومت گفت:در این شرایط بود که جنگ شد و رزمندگان ما برای دفاع از انقلاب به سوی جبهه ها شتافتند.


جشنی افزود:این شرایط را به همراه اشغال خرمشهر و ریختن آتش و خون بر شهرهای هویزه،سوسنگرد،مهران،حمیدیه و دیگر شهرهای مرز ما توسط دشمن مجسم کنید.


وی گفت:از نظر سیاسی هم جهان به دو قطب و بلوک شرق و غرب تبدیل شده بود که هر دو بلوک تمام امکانات خود را در اختیار عراق قرار داده بودند.


جشنی تصریح کرد: در آن زمان سنگین ترین وسیله نظامی در دست بسیجیان ما آرپیجی 7بود؛خود بخوان شرح حدیث مفصل، از این مجمل.


یادگار هشت سال دفاع مقدس افزود: ما ملت ایران وارث جوانان و غیورمردان رزمنده ای هستیم که با کمترین امکانات اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن بماند.


جشنی خاطرنشان کرد:امروز تجهیزات جنگ مدرن همه در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و از نظر نظامی در سطح اول منطقه هستیم.


وی افزود: در حال حاضر از منظر بین الملل همه به نتیجه رسیدند که ایران آن کشوری نیست که استکبار جهانی برای دنیا ترسیم کرده است .


این سردار و رزمنده دفاع مقدس گفت:اکنون نیروهای تحصیل کرده انقلابی ما مجهز به علم روز بوده و قدرت دستیابی به کشف و استخراج انواع منابع و معادن در کشور را بدست در اختیار دارند.


وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: این ملت لایق این همه فشار اقتصادی نیست؛تدبیر این نیست که صادرات و واردات کالا را برعکس قوانین اقتصادی حاکم آزاد و ممنوع کنیم، این اقدام ها بیشتر شبیه شوخی است.


جشنی با اشاره به راه انداختن جنگ روانی در جامعه و ایجاد ترس از جنگ، گفت:چه کسی گفت سایه جنگ بر سر ایران است؟مگر منبع اعلام جنگ و شرایط اضطراری رهبر انقلاب نیست؟ مگر مقام معظم رهبری به وضوح اعلام نفرمود که هیچ خطر جنگی ایران را تهدید نمی کند؟


وی با بیان اینکه تدابیر دولتی ها برای مواجه با مشکلات اقتصادی، انقلابی نیست، خطاب به مسئولان گفت: آهای متولیان تدبیر و امید! به فکر معیشت مردم باشید.

 

**********************************************

روایت فرمانده دوران دفاع مقدس از ماموریت بزرگ گچسارانی ها در فتح خرمشهر

 

سردار محمد ارشادی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران در جمع نمازگزارن با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت:قبل از شروع جنگ دشمن در خوزستان سرمایه گذاری کرده شورش خلق عرب در خوزستان شکل گرفته بود و در خرمشهر و برخی از مناطق خوزستان هم حزب بعث تشکیل شده بود.

 

زمینه سازی برای تهاجم عراق

 وی افزود: ورود بی رویه سلاح از مرز عراق به شهرهای عرب نشین خوزستان به نوعی زمینه سازی برای تهاجم عراق بود و این فعل و انفعالات در مرز توسط فرماندهان سپاه در خوزستان به مسئولین سیاسی کشور و در راس رئیس جمهور وقت "بنی صدر" مخابره می شد که متاسفانه هیچ اقدامی هم صورت نمی گیرد و کشورمان در ساعت 2بعداز ظهر 31شهریور59 آماج حملات بی رحمانه و ادوات دشمن قرار می گیرد.

 

ارشادی تصریح کرد:جوانان خرمشهری هم به مساجد پناه می برند و سپاه پاسداران هم جوانان را سازماندهی می کند و در اطراف خرمشهر مستقر می شوند و جلوی نفوذ بیشتر دشمن را می گیرند؛  در روز دوم جنگ پاسگاه خرمشهر سقوط می کند و مردم هجوم می آورند که پاسگاه شلمچه را آزاد کند که پاسگاه شلمچه عراق را هم می گیرند.

 

جلوگیری جوانان خرمشهری از پیش روی عراق

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهارکرد:عراق نهایتا با لشکرهای زرهی اش برای گرفتن خرمشهر اقدام می کند واین مردم  هستندبا اسلحه های خود جلوی یگان های زرهی ارتش عراق را می گیرند در حالی که عراقی ها هنوز از نهر هم عرایض عبور نکرده بودند .

 

وی تصریح کرد:اما یک ایراد در آن دفاع وجود داشت که  سرو صدای توپ ها و خمپاره ها به تهران نمی رسید و نه رئیس جمهور ، نه مسئولین سیاسی کشور و نه استاندار خوزستان هیچ کمکی به مدافعین خرمشهر نمی کنند و عراقی ها خیلی زود متوجه می شوند که به دیوار سختی برخورد کرده اند.

 

نامه فرمانده سپاه خوزستان به مسئولین کشور

ارشادی درادامه گفت:روز هفتم جنگ صدام اعلام مذاکره می کنند و روز هشتم حضرت امام می فرمایند که ما چه مذاکره ای باشما داریم و ما وظیفه داریم از اسلام و انقلاب صیانت کنیم و این موضوع را رد می کنند ،رژیم بعث خیلی از مناطق را اشغال کرده بودند ،تا روز سی ام جنگ فرمانده سپاه خوزستان نامه ای می نویسد و مستاصل شده است که نامه را برای چه کسی بنویسد .

وی افزود:در بخشی از این نامه قید شده است که این چه سازمان رسمی و شناخته شده ای است که اسلحه انفرادی ندارد ،کوتاهی کردید و چوبش را از خداوند خواهید خورد و این را بگویم که از 150پاسدار خرمشهر فقط 30نفر باقی مانده است و چه بگویم که شما را به تحرک وادارد؛امروز ما در خرمشهر 30تفنگ هم نداریم و خدا می داند که ما تانک های دشمنان را لمس کرده ایم و تا الان هم دشمن حسرت گرفتن یک اسلحه کمری به دلش مانده است...

خیانت بنی صدر

ارشادی گفت:24آبان در بلوار 40متری خرمشهر تمام جوانان خرمشهری از صبح تا شب با دشمن می جنگند و دشمن را عقب می رانند و از آن روز خرمشهر خونین شهر نامیده می شود ، نه امکاناتی به آنجا می رسید و نه گلوله ای و نه تفنگی که نهایتا مدافعین خرمشهر با چشم گریان از خرمشهر خارج می شوند و خرمشهر با خیانت بنی صدر و اطرافیانش به دشت دشمن می افتد.

 

اولین عملیات سپاه پاسداران

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهارکرد:بعد از عزل بنی صدر ،حضرت امام(ره) فرماندهی کل قوا را برعهده می گیرند و در همان شب سپاه پاسداران عملیاتی را در منطقه دارخوین انجام می دهند تحت عنوان عملیات "فرمانده کل قوا خمینی روح خدا"و این اولین عملیاتی است که از دشمن اسیر گرفته می شود.

 

تشکیل تیپ المهدی به همت مردم گچساران

وی افزود:بعدا هم عملیات های بزرگی همچون فتح المبین انجام می شود و لذا برای عملیات بیت المقدس هر چه توان داشتیم جمع کردیم برای آزاد سازی خرمشهر؛تشکیل تیپ المهدی در قبل از عملیات فتح المبین بود هرچند در استان هم نیروهای استان منسجم در تیپ کربلا بودند اما بعد از طریق القدس و قبل از فتح المبین به همت مردم گچساران تیپ المهدی تشکیل شد.

ارشادی تصریح کرد: عملیات بیت المقدس در منطقه ای به وسعت 6هزار کیلومتر انجام شد یعنی 40برابر عملیات ثامن وسعت زمین بود ،یک طرف هورالعظیم و طلاییه بود و یک منطقه هم در شرق کارون بود و پشت منطقه عملیاتی هم اروند رود بود؛ پس فقط از طرف اهواز به سمت خرمشهر حدود 120کیلومتر خشکی بود و کار سختی بود که 10اردیبهشت ماه و در گرمای خوزستان با دشمن درگیر شوی.

 

ماموریت بزرگ گچسارانی ها در خرمشهر

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:دشمن برای دفاع از خرمشهر همه امکاناتش را بکار گرفته بود و صدام می گفت دفاع از خرمشهر دفاع از بصره و بغداد است و همه پیش بینی ها را دشمن کرده بود و یکی از افتخارات رزمندگان شهرستان گچساران در تیپ المهدی این بود که ماموریت گرفتند که پل نو را تصرف کنند.

وی تصریح کرد:پل نو خرمشهر را دور می زد و اگر تصرف می شد تقریبا نیروهایی که در شهر خرمشهر بودند محاصره می شدند و راه زمینی آنها بسته می شد ،یکم خرداد ماه عملیات انجام شد و قرار بود تیپ المهدی پشت سر تیپ امام سجاد (ع)عمل کنند.

 

19هزار اسیر در خرمشهر

وی اظهارکرد:اما روز سوم خرداد از اول صبح سرو صدا در بیسیم ها شروع شد که عراقی ها در حال تسلیم شدن هستند،در شهر خرمشهر 19هزار نفر از سرباز تا سرتیپ با تمام تجهیزات تسلیم شدند در حالی که 16هزار نفر تلفات در بیت المقدس داده بودند؛ساعت 11صبح روز سوم خرداد تقریبا خرمشهر آزاد شده بود و اسرا هم تخلیه شده بودند و امکاناتی که دست نیروهای رزمنده ما در خرمشهر افتاد تا یکماه بعد هم تخلیه نشد.

 

پیشنهاد آتش بس

ارشادی تصریح کرد:در خرمشهر تقریبا تجهیزات تیپ المهدی تکمیل شد از سلاح های غنیمتی که از دشمن گرفتیم و البته نباید فکر کرد که عراقی ها افراد ترسویی بودند،چرا که برای دست یابی به این پیروزی ها جانفشانی ها و رشادت ها صورت می گرفت.  

وی گفت:صدام در روز هفتم جنگ درخواست مذاکره کرد که رد شد و بعد از فتح خرمشهر برخی ها می گویند چرا آن موقع مذاکره نکردیم و خیلی موقع خوبی بود و دست برتر را داشتیم.هیچ موقع پیشنهاد صلح نبود و بحث آتش بحث را به میان می آورد در حالی که آتش بس یعنی اسلحه را در همان مکان زمین گذاشتن است و اگر نهادهای بین المللی عرضه داشتند تا آتش بس را به صلح تبدیل کنند بین کره جنوبی و شمالی را انجام می دادند که 70سال آتش بس است و هنوز هم صلح نشده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:اعتقاد دارم پایان جنگ هم با پذیرفتن قطع نامه هم تمام نشد و بعد از قطع نامه عراق هم حمله کرد و قطع نامه را وقتی دشمن پذیرفت که ما دوباره عملیات کردیم و دشمن را تا شلمچه عقب راندیم.

 

تبدیل گلوله های بی کیفیت به موشک های دوربرد

وی افزود:امروز بحث هایی در جامعه مطرح می شد که شاید با مذاکره وضعیت کشور بهتر شود در حالی که اینگونه نیست، ما آن موقع در سال 65دعوا داشتیم و با فشنگ ایرانی جنگ نمی کردیم چون مشکل داشتند، اما به مرور اشکالات رفع شدو آن گلوله های بی کیفیت امروز تبدیل به موشک های بابرد 2هزار کیلومتر شده اند.

 

جنگ با 36کشور

ارشادی تصریح کرد:36کشور با ما جنگ داشتند درحالی که فشنگ کلاش هم نمی توانستیم تولید کنیم، آنروز آنها هیچ غلطی نکردند و امروز با این همه تجهزیزات و نیروهای مسلح پویا و موشک ها دوربرد که همه دشمنان را در تیرس دارند قطعا دشمن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰

طی عملیاتی به نام «کربلای ۱۰» که در غرب کشور به اجرا درآمد، مناطق بسیاری به دست رزمندگان ایرانی آزاد شد. حضور نسبتاً گسترده کرد‌های معارض عراقی در این مناطق باعث شد تا در مرحله نخست گشایش جبهه تازه در غرب کشور، تلاش‌ها عمدتاً به اتصال عقبه مناطق آزاد شده به ایران و بازشدن عقبه نیرو‌های معارض معطوف شود. منطقه عمومی این عملیات در محور بانه‌- سردشت از شمال به رودخانه مرزی «گلاس»، از جنوب به رودخانه «آوسیویل»، از شرق به «سورکوه» و از غرب به ارتفاعات «گرده‌رش» و سپس ارتفاعات عمومی «آسوس» منتهی می‌شد. این منطقه دارای عوارض حساس و ارتفاعات نسبتاً بلند و صعب‌العبور است.

تردد در این مناطق به خاطر نبود راه بسیار دشوار بود، اما به دلیل وجود درختان مرتفع در پایین ارتفاعات، وضعیت برای اختفای نیرو‌های عمل کننده و حتی تحرک و جابه‌جایی آنها در روز، کاملاً مناسب تشخیص داده شد. استعداد نیرو و گسترش دشمن در این منطقه تا قبل از عملیات «والفجر ۹» که در پاییز سال ۱۳۶۴ توسط نیروی زمینی سپاه صورت گرفته بود قابل توجه نبود، اما پس از آن و بویژه پس از دو عملیات «فتح‌۱ و۲» دشمن مجدداً حساس شد و تلاش‌های نسبتاً وسیعی را به منظور تصرف مناطق تحت تسلط کرد‌ها و مسدود کردن معابر وصولی به عمق خاک عراق انجام داد. چنان که تیپ‌های کماندویی سپاه هفتم و سوم و چند تیپ و گردان مستقل دیگر با نظارت شخص صدام طی ۱۰۰ روز، بسیاری از ارتفاعات را به تصرف درآوردند.

تحرکات دشمن بعد از عملیات «فتح ۱» بر پایه این تحلیل انجام می‌گرفت که در صورت عدم مقابله جدی، قوای نظامی ایران با تقویت نیرو به سمت «ازمر» و سپس سلیمانیه پیشروی خواهند کرد، اما با وجود همه تلاش‌های دشمن، سرانجام در روز ۳۰ فروردین ۱۳۶۶ عملیات کربلای ۱۰ با «رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی» توسط نیروی زمینی سپاه در منطقه‌ای به وسعت ۲۵۰ کیلومترمربع آغاز شد.

این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» و اتحادیه میهنی کردستان عراق در شمال سلیمانیه انجام گرفت.

طی این حمله آزادسازی ۵۰ روستای منطقه، ارتفاعات سرلگو، بردهوش، قشن، اسبیدار، کلان و چند ارتفاع دیگر میسر شد. همچنین ۲۰ کیلومتر از جاده ماووت‌- سلیمانیه تحت کنترل رزمندگان ایرانی درآمد. تجهیزات منهدم شده دشمن شامل یک فروند هلی‌کوپتر، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، چندین قبضه خمپاره‌انداز، مقداری سلاح سبک و نیمه سنگین است. همچنین ۱۳ گردان و تیپ مستقل دشمن آسیب دیده، تعداد کشته و زخمی‌ها و اسرای دشمن به ۴۲۳۵ نفر رسید.

در این عملیات هشت دستگاه تانک و نفربر، چندین دستگاه خودرو و مقداری سلاح و مهمات به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد. از جمله شهیدان شاخص عملیات کربلای می‌توان ۱۰ «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه اشاره کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • داستان ۳۴ روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • ناشنیده‌هایی از ۳۴ روز مقاومت جانانه تکاوران ارتش در خرمشهر /اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد
  • ناخدا یکم صمدی در گفت و گو با «خبرآنلاین» روایت کرد
  • اقدام ایران در مقابل رژیم اسرائیل، پاسخ بود نه حمله
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید
  • عملیات وعده صادق یک دفاع منطقی بود