Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@22:27:37 GMT

اظهارات «برنی سندرز» درباره جنگ با ایران

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۷۱۵۵

اظهارات «برنی سندرز» درباره جنگ با ایران

سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به فاجعه بوش و چنی در عراق تاکید کرد، هرکاری بتوانم انجام می‌دهم تا از جنگ با ایران جلوگیری کنم.

به گزارش «تابناک» به نقل از  فارس، برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2020 با انتشار ویدئویی ضمن انتقاد از مواضع دولت دونالد ترامپ، با جنگ علیه ایران مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این ویدئو می‌گوید: «به خاطر مخالفتم با جنگ اخیرا انتقادات زیادی شنیدم اما اعتقاد من است که هرکاری که می‌توانیم بکنیم تا بحرانهای بین المللی را بدون ورود به هرگونه جنگ حل کنیم.»

وی تاکید کرد: «من حتی زمانی که جوان بودم نیز با جنگ در ویتنام مخالف بودم و آنچه که جنگ بر سر نسل من آورده را می‌دانم. وقتی که عضو مجلس نمایندگان بودم برای مخالفت با جنگ عراق تلاش کردم چونکه میدانستم دیک چنی(معاون رئیس جمهور) و جورج بوش (رئیس جمهور وقت) و سایرین درباره وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق دروغ میگویند.»

برنی سندرز از جمله مخالفان جنگ علیه عراق بود و به قطعنامه مجلس نمایندگان برای حمله دولت بوش به این کشور رای منفی داده بود.

وی در ادامه افزود: «آن جنگ بدترین تصمیم اشتباه سیاست خارجی آمریکا در تاریخ مدرن ایالات متحده آمریکا بود. به عنوان یک سناتور من مفتخرم که برای اولین بار طی 45 سال گذشته قانونی تصویب کردیم تا آمریکا از جنگ بدون مجوز در علیه یمن خارج کنیم اما متاسفانه بعد از تصویب در مجلس نمایندگان و مجلس سنا، دونالد ترامپ این قانون را وتو کرد.»

سناتور ارشد آمریکایی در پایان این ویدئو تاکید کرد: «من قصد دارم هرکاری که می‌توانم انجام دهم تا از وقوع هرگونه جنگ با ایران جلوگیری شود. به خاطر اینکه اگر جنگ عراق یک فاجعه بود حدس من این است جنگ با ایران خیلی بدتر از آن است. پس بیایید با هم کار کنیم تا از این جنگ جلوگیری کنیم.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: جنگ ایران و آمریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا سناتور دموکرات برنی سندرز فتح خرمشهر جوشن کبیر شب قدر ترزامی هوآوی انصارالله یمن برگزیت زیبا حالت منفرد علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت

به گزارش خبرآنلاین خانواده جو لیبرمن روز پنجشنبه مرگ این سناتور و نامزد پیشین پست معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا را پس از تحمل عوارض ناشی از سقوط اعلام کردند.

لیبرمن دموکرات برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ به سنا راه یافت و در سال ۲۰۱۳ و پس از چهار دوره ۶ ساله حضور در کنگره، بازنشسته شد.

او در سال ۲۰۰۰ معاون «ال گور» در رقابت‌های انتخایات ریاست‌جمهوری آمریکا بود اما آن‌ها در آن سال، انتخابات را به «جورج بوش» باختند. او اولین یهودی بود که برای این پست درنظر گرفته شده بود.

به گزارش ایسنا این سیاستمدار حامی رژیم صهیونیستی همچنین در سال ۲۰۰۴ تلاش کرد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود اما به دلیل حمایت از جنگ عراق، از رسیدن به این هدف ناکام ماند.

لیبرمن پس از آن از دموکرات‌ها فاصله گرفت و در سال ۲۰۰۸ از «جان مک‌کین» در مقابل «باراک اوباما» حمایت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بار دیگر حامی «هیلاری کلینتون» و «جو بایدن» نامزدهای حزب دموکرات شد.

لیبرمن که پای ثابت سخنرانی در تجمعات گروهک ترویستی منافقین بود، همچنین ریاست گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را برعهده داشت؛ گروهی که در سال ۲۰۰۸ و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای تشکیل شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888890

دیگر خبرها

  • جو لیبرمن درگذشت
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • سناتور آمریکایی ضد ایران در گذشت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو از تصویب قطعنامه آتش‌بس ناراحت است
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته