Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@14:28:24 GMT

مارچلو لیپی دوباره سرمربی تیم ملی چین شد!

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۷۱۵۷

مارچلو لیپی دوباره سرمربی تیم ملی چین شد!

خبر عجیب ولی واقعی در رسانه های معتبر اروپا منتشر شد که نشان دهنده سرمربیگری دوباره لیپی در تیم ملی چین است.

به گزارش تابناک ورزشی، مسؤولان فدراسیون فوتبال چین مارچلو لیپی ایتالیایی که در جام ملتها با شکست سنگین سه بر صفر مقابل ایران حذف شده بود را دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از فاکس، بعد از برکناری مارچلو لیپی از هدایت تیم ملی فوتبال چین، فابیو کاناوارو مدتی هدایت این تیم را بر عهده گرفت، ولی بار دیگر این مربی نامدار به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال چین انتخاب شد. قرارداد جدید لیپی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعتبار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لیپی چین فتح خرمشهر جوشن کبیر شب قدر ترزامی هوآوی انصارالله یمن برگزیت زیبا حالت منفرد علی ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای سخت مورایس؛ شرایط سپاهان پایدار می‌شود؟

سرمربی پرتغالی تیم سپاهان به نسبت فصل گذشته شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و جایگاه او در بین اهالی فوتبال و هواداران متزلزل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این ماهی که نتایج سینوسی و ضعیف سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا پشت سر یکدیگر ردیف شد تقریباً از همه ارکان باشگاه و تیم گرفته یعنی از هیئت مدیره، مدیرعامل و حتی بازیکنان روی سکوهای نقش جهان انتقاد شد اما مورایس پرتغالی تقریباً هیچ چیزی بابت اعتراض از هواداران طلایی نشنید تا سرانجام صبر هوادار سپاهان روی سکوها لبریز شد و در بازی قبلی سپاهان در برابر نساجی سرانجام مورایس هم فهمید که دیگر آن محبوبیت سابق را در بین هواداران تیمش ندارد.

این سرمربی پرتغالی که حتی در مقطعی به عنوان کاندیدای نیمکت تیم ملی نیز انتخاب شده بود در این روزها شرایط خوبی در اصفهان ندارد. وی و دستیارانش که هیچ مربی ایرانی هم بین خودشان ندارند باید هرچه سریع‌تر سپاهان را از این بحران خارج کنند تا شاید دوباره محبوب دل هواداران شوند که البته رقم زدن این اتفاق هم به این سادگی‌ها نخواهد بود.

از دوم تیر سال ۱۴۰۱ که مورایس رسماً هدایت سپاهان را برعهده گرفت تا به امروز زمانی نزدیک به دو سال گذشته و این سرمربی خارجی بعد از نایب قهرمانی در لیگ قبلی امسال هم بعید به نظر می‌رسد که در لیگ برتر شانسی برای موفقیت داشته باشد و باید همه امید خودش را به رقابت‌های جام حذفی بسپارد تا شاید در آنجا سپاهان بتواند دل هواداران خودش را به‌دست بیاورد که البته این کار هم به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

بدون شک از بازی چهارشنبه این هفته سپاهان در مقابل ذوب‌آهن شرایط برای سرمربی پرتغالی سپاهان تغییر خواهد کرد و مترجم او که تعبیر عبارت "حیا کن، رها کن" معروف در فوتبال ایران را برای او ترجمه کرده حتماً به مورایس هم تاکید کرده که نتیجه نگرفتن در شهرآورد فوتبال اصفهان عاملی برای اعتراض همه جانبه سپاهان است و دیگر محبوبیت پیش از این مورایس در بین سپاهانی‌ها کارساز نخواهد بود.

با توجه به وضعیت سپاهان در طول فصل به احتمال زیاد اخراج و پرداخت حق فسخ قرارداد مورایس و دستیارانش هزینه بالایی روی دست سپاهان بگذارد و احتمالاً این سرمربی پرتغالی اگر استعفا ندهد بدون شک تا پایان فصل می‌تواند همچنان به عنوان سرمربی روی نیمکت تیمش بنشیند و اگر نتیجه نگیرد باید شعارهای هواداران سپاهان را هم تحمل کند.

شرایط سپاهان قابل دفاع نیست

محمد یاوری، پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان در خصوص نتایج ضعیف کسب شده در بازی‌های گذشته سپاهان اظهار کرد: از نظر من برخی دوستان بسیار خوش‌بینانه صحبت می‌کنند که حرف از نتایج سینوسی می‌زنند، بی‌شک این تعداد نتیجه نگرفتن عملکرد سینوسی به شمار نمی‌رود. بعضی اتفاقات در زمینه فنی و چینش ترکیب سپاهان در حال رخ دادن است که موجب آگاهی می‌شود. هدف من قضاوت نیست، اما اینکه سرمربی طلایی‌پوشان در خصوص تصمیم‌گیری‌های خود توضیحی نمی‌دهد، جای سوال دارد.

وی می‌افزاید: تصمیم‌هایی که امروزه در تیم فوتبال سپاهان اتخاذ می‌شود برای افرادی که فوتبال مدرن را می‌شناسند، مبهم است. شاید تصمیم‌های مورایس صحیح است، اما نتیجه خوبی نمی‌دهد؛ سرمربی سپاهان باید پاسخگو باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به تصمیم‌های فنی مورایس تصریح می‌کند: باید بدانیم چرا زمانی که سپاهان نیاز مبرم به گل دارد، مهاجمی که موفق به گلزنی شده است از زمین مسابقه خارج می‌شود؛ مورایس باید پاسخگو باشد. هیچ‌کس نمی‌داند دلیل این تصمیم‌گیری‌های سرمربی سپاهان چیست. مورایس از جمله مربیانی است که به‌خوبی می‌داند در کنفرانس‌های مطبوعاتی چگونه صحبت کند؛ بنابراین اگر پیش از این به پیشنهادهای عربی اشاره کرده است، شاید قصد دارد بگوید مشکلی با ترک سپاهان ندارد.

وی ادامه می‌دهد: مورایس در گفت‌وگویی اعلام می‌کند تنها اعرابی با نظر وی جذب شده، اما جالب این است که بازیکن مورد علاقه خود را در بیشتر مواقع روی نیمکت قرار می‌دهد. در نیم‌فصل جدایی کاوه رضایی از تیم قطعی می‌شود، اما هم‌اکنون با کمترین تأثیر در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. برای مثال در تقابل با تراکتور سبک بازی سپاهان مستقیم بود و شهریار مغانلو باید با ضربه سر توپ سوم را در اختیار وینگرها قرار می‌داد تا از فرصت استفاده کنند. سوال من این است که آیا کاوه رضایی وینگر سرعتی است که تا دقیقه ۸۵ بازی می‌کند؟ در این جدال اعرابی بیشتر کارآمد بود.

وی اضافه می‌کند: به دلیل اینکه اطلاع ندارم دلیل تصمیم‌گیری‌های مورایس چیست قضاوت نمی‌کنم، اما ای کاش این سرمربی به جامعه فوتبال و عاشقان سپاهان احترام بگذارد و پاسخگو باشد؛ حرف و عمل مورایس با یکدیگر هم‌خوانی ندارد. هرگاه دابو و نورافکن به عنوان مدافع میانی بازی کردند دروازه طلایی‌پوشان باز شده و نمونه بارز آن تقابل با استقلال است. نورافکن بازیکن این منطقه نیست و با این کار کیفیت بازی وی نیز کاهش پیدا می‌کند. اگر این یک دستور تیمی به‌شمار می‌رود، مورایس باید پاسخگوی آن باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید می‌کند: مورایس تاکید دارد که تنها به جذب اعرابی علاقه‌مند بوده است و این از دو حالت خارج نیست، یا این بازیکنان به وی تحمیل شده‌اند که اصول مربیگری حرفه‌ای این موضوع را رد می‌کند یا این بازیکنان با تصمیم خود سرمربی خریداری شده‌اند و وی حرف دیگری می‌زند. هدف من قضاوت نیست و روی صحبت‌های مورایس تاکید دارم، همیشه از سپاهان حمایت کرده‌ایم چراکه این تیم خانه ما است، اما دیگر نمی‌شود شرایط را ایده‌آل دید.

وی ادامه می‌دهد: نمی‌دانم چرا مورایس این‌گونه تصمیم‌گیری می‌کند و اگر دلایل قانع کننده‌ای داشته باشد می‌تواند در سپاهان ماندگار باشد.

یاوری با اشاره به حل مشکلات سپاهان در این برهه زمانی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین ایرادهای سپاهان نیز در اختیار نداشتن مربی فارسی‌زبان در کادر فنی است. مربی باید بتواند نزدیک به بازیکنان باشد، گاهی یک بازیکن نیاز به هم صحبتی با مربی خود را دارد. شاید در این برهه حضور یک مربی سپاهانی بتواند گره‌گشای کار طلایی‌پوشان باشد.

سپاهان در این فصل شرایطی از یک تیم مدعی را ندارد که این موضوع باعث شده تا ادامه همکاری در فصل سوم توافق دور از انتظار و تصور باشد.

با توجه به وضعیت سپاهان در طول فصل به احتمال زیاد اخراج و پرداخت حق فسخ قرارداد مورایس و دستیارانش هزینه بالایی روی دست سپاهان بگذارد و احتمالاً این سرمربی پرتغالی اگر استعفا ندهد بدون شک تا پایان فصل می‌تواند همچنان به عنوان سرمربی روی نیمکت تیمش بنشیند و اگر نتیجه نگیرد باید شعارهای هواداران سپاهان را هم تحمل کند.

البته مورایس در این مسیر تنها نیست و پاکو خمز سرمربی خارجی تراکتور هم بعد از شکست در مقابل ذوب آهن با اعتراض هواداران تیمش روبرو شده و این موضوع باعث شده تا این دو سرمربی خارجی سخت‌ترین روزهای خودشان در فوتبال ایران را تجربه کنند.

کد خبر 744404

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد
  • اسکوچیچ و دقیقی؛ ۲ گزینه جدید تراکتور برای جانشینی خمس
  • روزهای سخت مورایس؛ شرایط سپاهان پایدار می‌شود؟
  • استقبال سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه از دیدار با ایران
  • استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه‌ از دیدار برابر ایران
  • سرمربی تیم ملی ترکیه از دیدار برابر ایران استقبال کرد
  • دیدار قلعه نویی با سرمربی ایتالیایی ترکیه (+عکس)
  • خداحافظی خمس با بازیکنان تراکتور
  • «اوزونیدیس» گزینه هدایت تیم ملی فوتبال یونان شد
  • تراکتور چگونه قهرمان فوتبال ایران می‌شود