Web Analytics Made Easy - Statcounter

آوینی از جمله کسانی بود که انقلاب اسلامی را به نحوی حاکمانه و روشنفکرانه درک کرد. او فهمید که هدف از انقلاب چه بود. قبل از انقلاب غرب و دنیای غرب را خوب می‌شناخت، خط آوینی از خط روشنفکران التقاطی جدا بود.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با حضور ناشرانی از سراسر ایران و جهان در اردیبهشت‌ماه هر سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله کتاب‌هایی که در نمایشگاه امسال از آن رونمایی شد، «ماجرای فکر آوینی» بود.

«ماجرای فکر آوینی» نوشته‌ی وحید یامین پور است که از نشر معارف در 250 صفحه منتشر شد و با اقبال قابل توجهی از سوی علاقه‌مندان به تفکر شهید آوینی، به ویژه جوانان رو به رو شد. یامین‌پور در این اثر به واکاوی اندیشه‌های آوینی حول محور مدرنیسم پرداخته و به عقیده‌ی او این کتاب ادای دینی به سید شهیدان اهل قلم است.

کتاب شامل هفت گفتار و چند مصاحبه پیرامون اندیشه‌های سید مرتضی آوینی است.

بخش اول کتاب در حکم یک پیش‌نیاز برای مطالعه‌ی بخش‌های بعدی عمل می‌کند و این امکان را به مخاطب می‌دهد که بدون پیش‌مطالعه در حوزه‌های فلسفه و اساطیر و حتی پیش از خواندن آثار آوینی به سراغ ماجرای فکر او برود.

کتاب از بخش دوم به بعد صریح و رساست، به دور از پیچیدگی‌های کلامی، کافیست خواننده در مباحث فلسفی بخش اول کمی حوصله به خرج دهد.

نویسنده کتاب در هیئت یک معلم، مباحث پیچیده و سنگین اندیشه‌های آوینی را در خور درک شاگردان و علاقه‌مندان این مسیر بازگو می‌کند و بسیار دقت دارد تا نکته‌ای از قلم نیفتد تا مبادا دانشجویی از این مکتب، نکته‌ای را به غلط دریابد. پاورقی‌های کامل کتاب شاهدی بر این مدعاست، چرا که نشان‌دهند فرم مطلوبِ این اثر است.

یامین‌پور _آنچنان که خود گفته‌‌است_در 20 سالگی با آوینی آشنا شده و شروع به مطالعه‌ی آثار او نموده است. نویسنده کتاب می‌داند، جوانی که به دنبال آشنایی با افکار آوینی است به چه ابزارهایی نیاز دارد، می‌داند مخاطب جوان برای طی این مسیر و فهم آوینی باید چه چیزهایی را بداند. در واقع نویسنده از راه رفته با ما حرف می‌زند.

سید مرتضی آوینی، حکیم هنرمندی بود که بی شک مقام او، مقام «معلم» است. معلم اندیشه ها و سلوک فکری و فرهنگی کسانی که در ساحت انقلاب اسلامی راه می پیمایند.

گزارش از لادن عظیمی

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معرفی کتاب وحید یامین پور سیدمرتضی آوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، کتابفروشی کتابستان در خیابان انقلاب تهران با صدور پیامی در کانال اطلاع رسانی این فروشگاه اعلام تعطیلی کرد.

این کتابفروشی پس از یک سال و چهار ماه بعد از افتتاح اعلام تعطیلی کرد. تعطیلی کتابفروشی ها عمدتاً به دلایل اقتصادی از جمله پایان اجاره بها و یا اجاره بهای بالا و غیره است، در هفته‌های گذشته شهر کتاب بهشتی نیز به دلیل افزایش اجاره بها اعلام تعطیلی کرد.

در متن پیام مورد اشاره آمده است؛

«دوست نداشتیم اینگونه بشود، ولی افتاد مشکل‌ها و گویا چاره‌ای جز این نیست که اعلام کنیم فروشگاه کتابستان به‌زودی تعطیل خواهد شد.

رسم ما نیست که از اوضاع گله کنیم و واکتابا و وا فرهنگا سر دهیم.

به همین منظور خواستیم که تلخی تعطیلی را به شیرینی تخفیف برای مخاطبان تبدیل کنیم و قرار گذاشتیم که همه کتاب‌های فروشگاه را با ۳۰ درصد تخفیف ارائه کنیم.کتاب‌هایی که از بهترین ناشران ایرانی گردآوری شده است.»

کد خبر 6085539 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود
  • ضرورت بازخوانی اندیشه امام راحل برای نسل جدید