Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه جمعه در سخنانی با اشاره به خسارت زیاد سیلاب به بخش زیرساخت و مردمی حوزه کشاورزی لرستان، اظهار داشت: در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در این رابطه داشته‌ایم که نزدیک به ۷۹۰ میلیارد تومان مربوط به بخش‌های مردمی است که باید به مردم پرداخت شود.

خادمی با بیان اینکه هنوز در این رابطه منابع لازم تأمین نشده است، افزود: البته آخرین خبری که به ما داده‌اند این بوده که مقرر شده ۵۰ درصد منابع لازم تأمین و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پرونده‌ها در این رابطه تشکیل شده و در سامانه «سجاد» ثبت شده‌اند، افزود: در حال حاضر ما آماده پرداخت خسارت‌ها هستیم.

استاندار لرستان، گفت: حدود چهار هزار و ۵۰ پرونده در سامانه ثبت شده، آماده پرداخت است و امیدواریم منابع آن تأمین شود، چرا که هنوز در اختیار استان قرار نگرفته است، اما بر اساس اعلام ستاد بازسازی قرار است که ۵۰ درصد این منابع به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شود تا بین استان‌ها توزیع شود.

خادمی در ادامه با اشاره به کار پاکسازی انجیرستان ها از سوی نیروهای جهادی و همچنین جهاد کشاورزی، بیان داشت: تعداد زیادی از ایستگاههای پمپاژ را با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تعمیر در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، با اشاره به تعمیر پمپ‌های کشاورزان به صورت رایگان، گفت: هنوز به کشاورزان به طور مستقیم کمک بلاعوض و یا وامی پرداخت نکرده‌ایم.

کد خبر 4625179

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار لرستان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۰ رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، محمد نبی یزدانی در بازدید از مزارع خسارت دیده فنوج گفت: با توجه به قطع شدن آب بخش کشاورزی بازگشایی فوری برخی از قنوات در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فنوج ادامه داد: شهرستان فنوج دارای ۲۲۰ رشته قنات بوده که در حال حاضر ۱۷۵ رشته آن فعال است.
وی با بیان اینکه با صرفه‌ترین، منطقی‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه استحصال آب، قنات است و همین موضوع ضرورت مرمت و بازسازی آنها را دوچندان می‌کند، گفت: حدود ۹۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی این شهرستان از آب قنوات تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات خیز کشور است و رتبه شش کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد ادامه داد: هزار و ۹۲۵ رشته قنات با  دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین آنها در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، سراوان، فنوج و ایرانشهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خسارت سرمای دیررس بهاره به محصولات زراعی اهر
  • توزیع 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران
  • توزیع بیش از ۵۴ هزار تن کودشیمیایی در مازندران
  • خسارت ۳۰ رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب
  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب