Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@05:00:01 GMT

نصب سیستم‌عامل بومی روی تلفن‌های همراه

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۷۸۰۹

 امیر ناظمی در مورد اقدام برای تولید یک سیستم‌عامل بومی تلفن همراه با هدف مقابله با وابستگی‌های خارجی و حفظاستقلال کشور در زمان تحریم اظهار کرد: موضوع سیستم‌عامل بومی چند پیش‌فرض متفاوت در ذهن مخاطب ایجاد کرده است؛ به این معنی که برخی فکر می‌کنند این سیستم‌عامل قرار است جایگزین همه سیستم‌عامل‌های تلفن همراه شود اما این‌گونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نظر ما سیستم‌عامل بومی یعنی سیستم‌عاملی که پاسخگوی نیاز بومی کشور باشد اما این سیستم‌عامل قرار نیست جایگزین همه سیستم‌عامل‌ها شود. بلکه ما یک درصدی از نیازمندی‌هایمان را که به سیستم‌عامل مطمئن با دو فاکتور امنیت و استقلال احتیاج دارد از طریق سیستم‌عامل بومی تامین می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات در مورد اینکه آیا سازندگان گوشی در این طرح با ایران همکاری می‌کنند، گفت: هم اکنون این سیستم‌عامل روی برخی از مدل‌های گوشی ایرانی نصب شده است. همان‌طور که گفتیم قرار است این سیستم‌عامل به نیاز همه کاربران پاسخ دهد. این سیستم برای یک سری نیازمندی‌های خاص است و اگر کاربری زمانی تشخیص دهد که دوست ندارد با گوشی کار کند که محدودیت برایش ایجاد کرده، این امکان برایش وجود داشته باشد که گوشی با سیستم‌عامل بومی داشته باشد. این به این معنا نیست که بگوییم از فردا هیچ‌کس حق ندارد با سیستم‌عامل خارجی کار کند. وی ادامه داد: در همین حال با یکی از برندهای خارجی تلفن همراه که حدود ۸ درصد بازار ما را در اختیار دارد نیز برای نصب این سیستم‌عامل بومی روی گوشی‌های آن شرکت وارد مذاکره شده‌ایم. این اقدام متداولی است و روی برخی گوشی‌های دیگر نیز تست شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی

یک تحقیق انجام شده توسط Primary Washroom Hygiene نشان می‌دهد که استفاده از تلفن‌های هوشمند در سرویس بهداشتی باعث وجود سطح بالایی از آلودگی بیولوژیکی می‌شود.

این تحقیق که روی ده‌ها گوشی هوشمند انجام شد، بیش از ۵۰ درصد این گوشی‌ها «به شدت آلوده» به میکروب بودند.

محققان یک نظرسنجی شامل بیش از دو هزار شرکت‌کننده را انجام دادند تا عادات استفاده از تلفن همراه را در عموم مردم بیابند.

در این نظرسنجی، از هر چهار بزرگسال یک نفر اعتراف کرده است که هرگز گوشی هوشمند خود را تمیز نمی‌کند و ۵۹ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند که در سرویس بهداشتی از تلفن خود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، ۱۵ درصد از این افراد اعتراف کرده‌اند که هر بار که از دستشویی استفاده می‌کنند، دست‌های خود را نمی‌شویند؛ به این معنی که ممکن است باکتری‌ها را به تلفن هوشمند خود منتقل کنند، حتی اگر در خود سرویس بهداشتی از آن استفاده نکنند.

مردان ۱۰ درصد بیشتر از زنان اعتراف کردند که تلفن خود را همراهشان به دستشویی می‌برند و ۲۴ درصد از آنها هر بار این کار را انجام می‌دهند.

سیتنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ماجرای تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • استفاده از گوشی در سرویس بهداشتی خطرناک است!
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد
  • بومی سازی دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه
  • تصاویر مخربی که هرگز از ذهن کودکان و نوجوانان پاک نمی‌شود
  • تصاویر مخربی که از ذهن نوجوانان هرگز پاک نمی‌شود