Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم پلدختر در مجلس با اشاره به این که امروز مهم‌ترین دغدغه‌های مردم جبران خسارت، برقراری راه‌های ارتباطی و تلاش برای ثبات بخشیدن به زندگی مردم است ، خواستار تسریع در پیگیری این موضوعات شد.

سید حمیدرضا کاظمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سیل زده پلدختر بیان کرد: در سیل پلدختر مردم ایران سنگ تمام گذاشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دستگاه‌های مختلفی برای امدادرسانی بسیج شدند و استان‌های معینی نیز برای کمک به مردم انتخاب شدند. این کمک‌ها در زمان بحران و برای بیرون آمدن از وضعیت بحرانی انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار مردم این است که پس از بحران نیز برای ثبات زندگی و آسایش مردم و هم چنین بحث کشاورزی و بازسازی زیرساخت‌های شهری و پل‌ها و راه‌های بین شهری و روستایی فکر اساسی شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: امروز مردم از چند موضوع نگران و ناراحت هستند. یکی بحث بازسازی است که سرعت آن باید بیشتر شود. در حوزه کشاورزی حدود هزار میلیارد به مردم خسارت وارد شده است و جبران خسارت استان یک حمایت ملی می‌خواهد چراکه جبران این خسارت در توان سازمان کشاورزی استان نیست.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در ادامه تاکید کرد: اکنون باغ‌های انجیر نیاز به تخلیه گل و لای دارند و از سوی پمپاژ‌های آب و ترانس‌های برق را آب برده است که باید سریع‌تر تعیین و تکلیف شوند.

وی افزود: از دیگر دغدغه‌های مردم بحث راه‌های ارتباطی است. حدود ۳۰ کیلومتر از جاده پلدختر به خرم آباد خسارت دیده که تقریباً راه شکافی انجام شده، اما زیرسازی انجام نگرفته است. پل پلدختر به کرمانشاه اکنون قطع است و پیمانکاری برای ایجاد ارتباط تعیین شده که باید با سرعت کار را انجام دهد. در برقراری راه‌های روستایی باید سرعت بخشیده شود.

کاظمی در پایان گفت: در خصوص پرداخت خسارت به خسارت دیدگان باید جدی پیگیری شود چراکه نیاز اساسی مردم است. فردی که کشاورزی و دامداری و منزلش آسیب دیده اکنون نیاز به کمک دارد. این‌ها دغدغه مردم است که باید با سرعت بیشتر پیگیری شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیل حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام احمد مروی در دیدار ائمه جماعات حرم مطهر رضوی و مساجد موفق مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با بیان اینکه گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سوالات جوانان و امیدآفرینی از رسالت‌های مهم ائمه جماعات مساجد است، اظهار کرد: امامان جماعت باید در مساجد با مردم گفتگو کنند و سخنان و دغدغه‌های آنان را بشنوند و سنگ صبور مردم و جوانان باشند.

به گزارش مهر، تولیت آستان قدس رضوی افزود: هدف دشمن ایجاد یأس و خاموش کردن شعله‌های امید در دل مردم به ویژه جوانان است، لذا باید در جامعه امیدآفرینی کرد و افق‌های روشن کشور را به مردم نشان داد و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی، اقتدار و نفوذ ایران در منطقه و غیره را برای جامعه تبیین کرد.

وی حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد را از دغدغه‌های دلسوزان کشور مطرح و عنوان کرد: نسل جوان سرمایه حقیقی اسلام و کشور محسوب می‌شوند، لذا این قشر باید مخاطب اصلی روحانیون و مساجد باشند؛ حضور در مساجد با فطرت انسان‌ها هم‌سو است بنابراین با به کارگیری روش‌ها و راه‌های متناسب، قطعاً می‌توان بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان را به این اماکن مقدس جذب کرد.

مروی ضمن اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به مساجد، گفت: مساجد مشهد باید الهام گرفته از مکتب امام رضا (ع) و در کشور الگو باشند؛ رهبر معظم انقلاب از مصادیق بارز امامان جماعت موفق در مشهد هستند، رهبری معظم پیش از انقلاب امام جماعت موفقی در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی (ع) بودند.

وقایع غزه طلیعه شکست اسرائیل است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به استحکام و اقتدار رو به افزایش نظام مقدس اسلامی علی‎رغم تمام توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های استکبار؛ ابراز کرد: یکی از نمونه‌های بارز تأثیر انقلاب اسلامی در دنیای امروز را در غزه و فلسطین می‌بینیم؛ شکست و نابودی اسرائیل در غزه رقم خورده و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است؛ صدها کیلومتر زیر شهری که دائماً در رصد رژیم صهیونیستی بوده تونل زده شده بدون اینکه اسرائیل متوجه شود.

وی اضافه کرد: اینکه اسرائیل اینگونه همچون سگ هار به جان مردم افتاده، به دلیل ضربه جبران ناپذیری بوده که بر حیثیت او وارد شده است؛ اسرائیلی‌ها روزهای نخست خود را باخته بودند و حتی نگران بودند که تونل‌ها تا زیر اسرائیل کشیده شده باشد و سران استکبار یکی یکی برای روحیه دادن به آن‌ها می‌آمدند؛ این طلیعه شکست اصلی اسرائیل است.

نقش حرکت آفرین مسجد در تاریخ معاصر ایران

مروی با اشاره به نقش حرکت آفرین مساجد در تاریخ معاصر ایران، عنوان کرد: در طول تاریخ همواره مساجد منشأ برکات و آثار بزرگی بوده‌اند و در انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به عنوان مرکز آغازین شکل‌گیری حرکت آزادی خواهانه ملت ایران علیه ظلم طاغوت شاهنشاهی نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انقلاب با عظمت اسلامی که حقیقتاً تجدید حیات اسلام و شیعه بود از مساجد آغاز شد و اگر انقلاب اسلامی خاستگاهی غیر از مسجد داشت، شعاع آن اینگونه گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در پایداری و دفاع از کشور و انقلاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ابراز کرد: تمام قدرت‌های دنیا در دوران جنگ تحمیلی در برابر کشور ایران ایستاده بودند، اما به برکت مساجد و نقش آفرینی دینی و فرهنگی این اماکن مقدس ملت ایران پیروز شد.

مسجد تهدیدات حاشیه شهر مشهد را به فرصت تبدیل کرد

مروی با اشاره به چالش‌ها و معضلات حاشیه شهر مشهد طی دهه‌های اخیر، ابراز کرد: به برکت مساجد و حضور فعال روحانیون، امروز تهدیدات حاشیه شهر به فرصت تبدیل شده است؛ و این نشان از نقش مهم و تأثیر گذار مسجد و ائمه جماعت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کارکرد و نقش مهم مساجد هنگامی آشکار می‌شود که مساجد برای مدتی تعطیل شوند؛ آنگاه آشکار خواهد شد که وضعیت جامعه و کشور چگونه می‌‎‌شود؛ آرامش و سکون جامعه علی‌‎رغم تمام هجمه‌های ناپاک تبلیغاتی، روانی، اقتصادی و تحریم‌های دشمنان، از برکات مساجد است.

وی به انقلاب‌های شکست خورده در سطح جهان همچون قیام اخوان المسلمین در مصر اشاره و ابراز کرد: جمهوری اسلامی با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود موضع گیری‌های انقلابی، شجاعانه و روشنگرانه و تمام دشمنی‌های استکبار به برکت مکتب اهل بیت (ع) و مساجد، با اقتدار و عزت ایستاده و به راه نورانی خود ادامه می‌دهد.

مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند

مروی به نقش آفرینی مساجد در مقابله با فتنه‌های دشمن به عنوان پایگاه‌های دینی و فرهنگی جامعه اشاره و تصریح کرد: هجمه‌های انبوه تبلیغاتی و شایعات علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی که یک نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم، وظیفه مساجد را سنگین کرده است؛ ایمان مردم آماج تهاجم مستمر و چندلایه فرهنگی دشمن است و مساجد سنگرهای دفاع و صیانت از اسلام، فرهنگ، اعتقادات دینی مردم و روشنگری افکار و اذهان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه درب مساجد باید به روی همه مردم باز باشد؛ اظهار کرد: مسجد باید توسط مردم ساخته و اداره شود و ائمه جماعات باید با مردم انس و دوستی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و کارکردهای مسجد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و چه فخری بالاتر از اینکه انسان اشتغال و لحظات عمرش را در خانه خدا سپری کند؛ زمین از مسجد الحرام پیدا و گسترش یافت و این امر پیام دارد، یعنی تمام کمالات، فضیلت‌ها و آنچه خداوند از بندگان انتظار دارد از مسجد آغاز می‌شود.

مروی رمضان را ماه ضیافت الهی و بازگشت به خداوند و کسب توشه معنوی برای سال دانست و ابراز کرد: اسلام در ماه مبارک رمضان در کنار توصیه به تلاوت قرآن به «صله رحم» نیز سفارش کرده و آن را از جمله عبادت‌های پرفیض این ماه قرار داده است که این موضوع خود اهمیت توجه به دیگران بندگان خدا، هم نوعان و خویشاوندان و جامعیت اسلام را نشان می‌دهد.

211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888115

دیگر خبرها

  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت
  • انسداد محور قدیم خرم‌آباد پلدختر
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • خسارت سیل به اراضی زراعی پلدختر
  • خسارت سیل به ۵۰کیلومتر راه عشایری در پلدختر
  • خسارت سیلاب به تعدادی از واحدهای مسکونی پلدختر
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های پلدختر/ انفجار ترانس برق