Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا ظریفیان عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که خواستار اختیارات ویژه برای اداره کشور شده است، گفت:  اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم،  بعید به نظر می‌رسد که آقای روحانی این اظهارات را صرفا جهت فرافکنی بیان کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: توقع جامعه از  شخصی که به عنوان رئیس جمهور، مسئولیت اداره امور اجرایی کشور را برعهده دارد، این است که در شرایط دشوار کنونی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد. 

ظریفیان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اخیرا به منظور مدیریت بهتر مسائل اقتصادی پیشنهاد تشکیل شورایی تحت عنوان شورای  هماهنگی اقتصادی سران قوا را مطرح کردند که در آن، سران قوا به ریاست رئیس‌جمهور، مسئولیت جمعی مدیریت شرایط دشوار اقتصادی کنونی کشور را  بدون درگیر شدن با  مسائل بروکراتیک مرسوم بر عهده بگیرند.  با این حال علی‌رغم اینکه ریاست این شورا  بر عهده رئیس‌جمهور است ولی آقای روحانی اختیاراتی را می‌خواهد که بیشتر معطوف به مسئولیت‌ها و اختیارات شخص ایشان باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن بیان این مطلب که تصور رئیس‌جمهور این است که اگر اختیارات ویژه‌ای داشته باشد، می‌‌تواند کشور را بهتر اداره کند، تصریح کرد: اینکه محول کردن اختیارات ویژه به رئیس جمهور تا چه میزان می‌تواند در کیفیت اداره امور کشور تاثیرگذار باشد، باید در عمل مشخص شود ولی به هر حال وقتی شخصی درخواست اختیارات ویژه می‌کند باید مسئولیت این اختیارات را نیز برعهده گرفته و انتظارات جامعه را برآورده کند. بنابراین رئیس‌جمهور باید توجه داشته باشد که وقتی درخواست اختیارات ویژه‌ای می‌کند باید مسئولیت کامل آن را نیز برعهده بگیرد. 

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم

رئیس جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان گفت: در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم. 

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است/ قلب مردم پاکستان برای آیت‌الله رئیسی می‌تپد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است