Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:29:49 GMT

جامعه امروز ما به عدالت امیرالمومنین (ع) نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۳۲۶

جامعه امروز ما به عدالت امیرالمومنین (ع) نیاز دارد

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه جامعه امروز ما به عدالت امیرالمومنین (ع) نیاز دارد، گفت: پافشاری امام علی (ع) بر عدالت بود که باعث شد برخی همسنگران‌شان در برابر ایشان ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: قطعاً اسلام به عنوان آخرین دین و پیامبر اکرم (ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی تمام آنچه را که انسان‌ها به آن نیاز دارند، بیان کرده‌اند و همه نیازمندی‌ها در اختیار انسان‌ها قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما متأسفانه پس از وفات پیامبر اکرم (ص)، جامعه در مسیر خداوند متعال و پیامبر (ص) پیش نرفت و امیرالمومنین (ع) که شایستگی لازم را داشتند، ۲۵ سال از خلافت دور بودند و جامعه دچار اشتباهات و انحراف‌های ۲۵ ساله شد. همچنین در آن دوران تبعیض و ظلم در بیت‌المال وجود داشت و با وجود اینکه اموال زیادی وجود داشت اما به صورت یکسان در دسترس همه مسلمانان قرار نگرفت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: بنابراین امیرالمومنین (ع) از ابتدای حکومت، خط قرمز خویش را عدالت اعلام کردند. همین پافشاری ایشان بر عدالت بود که باعث شد برخی همسنگران ایشان در برابر امام علی (ع) ایستادگی کنند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در آن دوران بود که دشمنان دیرینه اسلام هم آمدند و جنگ‌هایی به امام علی (ع) تحمیل شد. بالاخره این دشمنی‌ها به شهادت امیرالمومنین (ع) منتهی شد و برخی نویسندگان عنوان کرده‌اند که به دلیل شدت عدالت امام علی (ع) بود که ایشان در محراب به شهادت رسیدند.

وی گفت: امروز جامعه ما به عدالت امیرالمومنین (ع) نیاز دارد. همچنین مسئولان باید پاسداری و ساده زیستی و همراهی امیرالمومنین (ع) با مردم در سختی‌ها را مد نظر قرار دهند. امیدواریم در این ایام، مخصوصاً مسئولین شناخت بیشتری از زندگی امیرالمومنین (ع) پیدا کنند تا زندگی برگرفته از تاسی از ایشان داشته باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام علي ع منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!