Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهادهای مدنی، احزاب گوناگون، صاحبان صنایع و فعالان حقوق بشر نسبت به پیروزی راست‌گرایان پوپولیست در انتخابات اروپا هشدار می‌دهند. بر اساس برخی نظرسنجی‌ها شمار رای‌دهندگان نسبت به انتخابات قبلی به مراتب بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در حالی که انتخابات پارلمانی اروپا از روز پنجشنبه آغاز شده، چهار اتحادیه‌کارفرمایان آلمان و صاحبان صنایع آلمان و فرانسه در بیانیه‌های جداگانه‌ای به اهمیت انتخابات اتحادیه اروپا پرداخته‌اند و تاکید کرده‌اند که با تمام وجودشان برای اروپایی واحد و آزاد تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از شهروندان دو کشور خواسته‌اند، در انتخابات شرکت کنند و رای خود را به احزابی بدهند که خواهان "اروپایی قدرتمند و واحد" هستند.

در روزهای اخیر نهادهای مدنی، کلیساها و کانون‌های فرهنگی و هنری، از جمله جشنواره سینمایی کن، نگرانی خود را از "لشکرکشی" راست‌های افراطی به پارلمان اروپا ابراز کرده‌اند.

حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند "ایکیا" (IKEA)، "رِ وِ" (REWE) و "اِ دِ کا" (EDEKA) از کارکنان خود خواسته‌اند، در رای‌گیری شرکت کنند.

به گزارش دویچه‌وله، بسیاری از کارشناسان سیاسی طرفدار اتحادیه اروپا از مدت‌ها پیش هشدار می‌دهند که اگر طرفداران اروپای واحد سهل‌انگاری کنند و در انتخابات شرکت نکنند، راست‌های ناسیونالیست با تقویت خود در پارلمان اروپا امکانات بیشتری برای مبارزه با اتحادیه اروپا خواهند یافت.

به نظر می‌رسد که تلاش‌ها نتیجه داده است، زیرا در آخرین نظرسنجی موسسه معتنبر "امنید" دست‌کم ۵۷ درصد آلمانی‌های واجد شرایط در انتخابات شرکت خواهند کرد و ۲۰ درصد هم گفته‌اند که "شاید" به پای صندوق‌های رای بروند.

بر اساس یک نظرسنجی معتبر که اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) در سطح اروپایی به سفارش بنیاد برتلزمان انجام شده بود، ۶۸ درصد پرسش‌شوندگان آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده بودند. در آلمان حتی ۷۳ درصد گفته بودند که رای خواهند داد.

در انتخابات پنج سال پیش اروپا ۴۸ درصد از واجدین شرایط شرکت کردند.

تلاش برای از بین بردن اتحادیه اروپا

 مخالفان اتحادیه اروپا در قالب احزاب ناسیونالیست و عوام‌گرا فعالیت‌های چشمگیری برای راه‌یابی به اتحادیه اروپا می‌کنند. آنها در تمامی کشورهای اروپایی در حال رشدند و در برخی از کشورها، از جمله مجارستان و لهستان در دولت سهیم هستند و از منابع مالی حکومت برای تبلیغات ضد اروپایی خود بهره می‌برند.

یکی از مهم‌ترین معضلات طرفداران اروپا شرکت شهروندان بریتانیایی در انتخابات پارلمان اروپاست. این کشور با وجود اینکه در آستانه خروج از اتحادیه اروپاست روز پنجشنبه (۲۳ مه) انتخابات پارلمان اروپا را برگزار کرد.

به گفته ناظران، حزب مخالف اتحادیه اروپا به رهبری نایجل فاراژ پیروز این انتخابات خواهد بود و حزب حاکم به رهبری ترزا می شکست سختی تجربه خواهد کرد.

بر اساس برخی نظرسنجی‌ها طرفداران بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و راست‌های افراطی مانند ماتیو سالوینی در ایتالیا، مارین لوپن در فرانسه و یورگ مویتن در آلمان می‌توانند دست‌کم یک سوم کرسی‌های پارلمان اروپا را کسب کنند.

این میزان آرا باعث دگرگونی‌های اساسی در پارلمان اروپا نخواهد شد اما می‌تواند باعث شود که راست‌افراطی چوب لای چرخ پارلمان بگذارد و مانع بسیاری از قوانین جدید یا اصلاح قوانین موجود برای پیشرفت اتحادیه شود یا تصویب آنها را به تاخیر بیاندازد.

راست‌گرایان افراطی در انتخابات پنج سال پیش یک چهارم ۷۵۱ کرسی پارلمان اروپا را فتح کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

توخل حداقل در رقابت‌های اروپایی می‌تواند فرصت دفاع از ایده‌هایش را داشته باشد. 

طرفداری | بایرن مونیخ با پیروزی 1-0 در دور برگشت مقابل آرسنال، در مجموع با برتری 3-2 راهی نیمه نهایی شد. 

آخرین هفته‌های حضور توماس توخل در بایرن مونیخ با وجود تلخی قهرمانی بایرلورکوزن، حداقل در رقابت‌های اروپایی با خاطرات خوبی ادامه دارد. سرمربی آلمانی که پس از شکست 1-0 مقابل لاتزیو تا آستانه از دست دادن جایگاهش پیش رفته بود، اکنون باواریایی‌ها را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند. توخل امشب رکورد ویژه‌ شخصی نیز به اثبات رساند. سرمربی 53 ساله اکنون با هدایت سه تیم مختلف حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. او پیش‌تر با پاری سن ژرمن و چلسی به این مهم دست یافته بود که در هر دو مورد نیز به فینال رسید. تنها ژوزه مورینیو با رساندن چهار تیم مختلف به نیمه نهایی عملکرد بهتری نسبت به سرمربی بایرن مونیخ دارد (پورتو، اینتر، رئال مادرید و چلسی).

گفتنی است توماس توخل همچنین اولین سرمربی آلمانی تاریخ محسوب می‌شود که سه تیم را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند. در بین مربیانی که رکورد توخل را تکرار کرده‌اند، در کنار مورینیو، نام کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا نیز دیده می‌شود.

مشروح اتفاقات دیدار بایرن مونیخ و آرسنال:

بایرن مونیخ 1-0 آرسنال؛ مارش باواریایی‌ها با چهره اروپایی توخل

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • توماس توخل، متخصص جدید صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان