Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: معرفت نفس با سیر مراحل تقوی حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمهدی خضری کارشناس دینی و مذهبی در استان قزوین در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در هیات حسین جان قزوین اظهار داشت: خواندن جوشن کبیر دو شکل دارد که یکی برای کسی است که در مقام یقض قرار می گیرد و به عبارتی امشب ناگهان حین بازی در کوچه های دنیا بیدار می شود، همین که بیدار شد خداوند را به هزار اسم فریاد می زند؛ یقض به معنی بیداری است و انسان تا بیدار نشود محیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهیدان مدافع حرم، شهید مجید قربانخانی و محسن حججی بیدار شدند که به این مقام رسیدند؛ حضرت امیر (ع) می فرمایند: «بسیاری از مردم خوابند و وقتی می میرند، بیدار می شوند».

خضری بیان کرد: در حالت دوم، برای کسی است که پشت در خانه خدا آمده و در حال در زدن است که با خواندن مراسم در شب های قدر یکبار در می زند؛ امام صادق (ع) می فرمایند: «خداوند دوست دارد که مومن در یک خواسته خود اصرار بورزد و در خانه او را مدام بزند».

کارشناس مسائل ینی و مذهبی در استان قزوین با اشاره به جایگاه و اهمیت دعا ادامه داد: دعای انسان مهمتر از حاجاتش بوده و دعا هدف است و آن چیزی که ما از خداوند درخواست داریم، مقدم بودن فرع بر موضوع است.

 وی یادآور شد: در شب قدر ما به خدا عنوان می کنیم که اگر مرا رد کنی، از در خانه ات نمی روم که رد کردن به صورت محترمانه، با بی احترامی و نه محترمانه و نه با بی احترامی است که در قرآن با عنوان استدراج از آن یاد می شود و همان چوب و ضربه بی صدای خداست که باید از این حالت ترسید. 

خضری عنوان کرد: نفس ما را دائما درحال سرازیری نگه می دارد و باید از خداوند خواست که یک لحظه هم دست ما را رها نکند؛ جمله «من عرف نفسه، فقد عرف ربه» نیاز به توضیح گسترده ندارد و به معنی این است کسی که فهمید همچون فقر است، خدا را خواهد شناخت و معرفت نفس با سیر مراحل تقوی به دست می آید. 

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین اضافه کرد: امام صادق علیه السلام می فرمایند: «سه چشم در روز قیامت خندان است؛ چشمی که تا نامحرم را دید سرش را پایین بیندازد، چشمی که شب زنده داری می کند یعنی شب تا صبح مشغول کار فرهنگی، دفاع از ولی و غیره است و چشمی که از ترس خدا گریه می کند و عجیب اینکه امام ادامه می دهند اگر در یک جمعی یک نفر از ترس خدا گریه کند، خداوند به آن جمع نگاه رحمت می اندازد».

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مسئولان معرفت نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ستاره قرمز‌ها چند بازی را از دست می‌دهد؟

با توجه به اعلام سازمان لیگ بازی‌های لیگ برتر تا قبل از فیفادی اواسط خرداد تمام خواهد شد و تیم‌ها به کارشان پایان خواهند داد. با این حال تیم‌هایی که در جام حذفی ماندند باید برای گرفتن جام تا اوایل تیر ماه رقابت کنند. با اعلام سهیل مهدی احتمالا مراحل پایانی جام حذفی بعد از فیفادی خرداد ماه برگزار خواهد شد.

اتفاقی که یک شوک به پرسپولیسی‌ها وارد کرد. گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس که به همراه تیم ملی کشورش به یورو صعود کرده، در صورت صعود پرسپولیس به مراحل پایانی جام حذفی، نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. گولسیانی بعد از اتمام لیگ باید راهی اردوی تیم ملی کشورش شود تا برای حضور در یورو آماده شود. به این ترتیب در صورت رسیدن پرسپولیس به مراحل پایانی، مدافع باکیفیت این تیم بازی‌های نیمه نهایی و فینال را از دست خواهد داد.

منبع: خبر ورزشی

tags # پرسپولیس ، گیورگی گولسیانی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • جنگ غزه، رسانه‌ها و روایت‌ها
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ستاره قرمز‌ها چند بازی را از دست می‌دهد؟
  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • عیادت بیمار، عیادت خداست