Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@01:45:58 GMT

بازگشت بورس‌های جهانی به مدار صعودی

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۶۰۰

بازگشت بورس‌های جهانی به مدار صعودی

پس از آن که دونالد ترامپ از امکان حل و فصل مناقشه هوآوی در خلال مذاکرات تجاری با چین خبر داد، بار دیگر امیدها نسبت به حصول توافق و پایان جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان افزایش یافت.

با این حال هنوز نگرانی نسبت به اقتصاد جهانی در بین معامله گران بالا است. وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد سفارشات برای کالاهای سرمایه‌ای این کشور در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین روز از معاملات هفتگی، شاخص "ام اس سی آی" بورس‌های جهانی که در بر دارنده شاخص‌های بورسی ۴۷ کشور جهان است ۰.۳۹ درصد افزایش یافت.

در بورس وال استریت شاخص "داو جونز" ۰.۳۷ درصد و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" ۰.۱۴ درصد افزایش یافتند. شاخص "نزدک کامپوزیت" نیز با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به کار خود خاتمه داد.

در اروپا شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ بورسی اروپایی است با ۰.۵۶ درصد افزایش بسته شد. شاخص "فوتسی ۱۰۰" لندن با ۰.۷ درصد افزایش و شاخص "دکس" فرانکفورت با ۰.۵ درصد افزایش بسته شدند. در پاریس شاخص "کک ۴۰" در حالی بسته شد که نسبت به روز قبل خود ۰.۷ درصد افزایش یافت. در آسیا نیز شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۳ درصد افزایش یافت.

در سایر بازارها، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به ۲.۳۲۳۷ درصد افزایش یافت. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۷۲ سنت افزایش به ازای ۵۸.۶۳ دلار مبادله شد. نفت برنت نیز با افزایش ۹۳ سنتی به ازای ۶۸.۶۹ دلار در هر بشکه مبادله شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس مناقشه آمریکا و چین هوآوی بورس های جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش تابناک، بازار سرمایه امروز روندی مثبت داشت و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعات پایانی معاملات با ۶ هزار و ۲۳۱ واحد افزایش، به سطح ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی رسید.

شاخص هم‌وزن، نیز روندی مثبت داشت و با ۳۷۸ واحد افزایش در سطح ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

همچنین در معاملات امروز نماد‌های «فملی» با ۱۵۷۵ واحد، «فولاد» با ۱۵۵۸ واحد و «فارس» با ۶۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل گذاشتند.

در پایان معاملات فرابورس ایران، شاخص کل نیز روندی مثبت داشت و با ۱۱ واحد افزایش، به سطح ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی رسید.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی
  • افزایش دو برابری شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۴۸ واحدی شاخص کل بورس