Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@03:14:26 GMT

واکنش پوند به استعفای نخست وزیر انگلیس

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۷۲۲

پس از استعفای نخست وزیر محافظه کار انگلیس، ارزش پوند در برابر سایر ازرها تقویت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آن که مجلس انگلیس با برنامه‌های پیشنهادی دولت انگلیس برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرد، ترزا می، نخست وزیر محافظه کار این کشور از سمتش کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این خبر باعث شد تا پول ملی انگلیس که در روزهای اخیر زیر فشار زیادی قرار گرفته بود دست به پیشروی در برابر همتایان خود بزند.

فواد رزاق زاده، کارشناس بازار فارکس گفت: ارزش پوند با این خبر تقویت شد اما این روند با سرعت زیاد به سمت صعود بیشتر نخواهد بود. بخش زیادی از مسیر بعدی پوند بستگی به این دارد که چه کسی نخست وزیر خواهد شد.   در حال حاضر از بوریس جانسون، شهردار پیشین لندن و وزیر خارجه اسبق این کشور به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی می یاد می‌شود که با توجه به طرفداری سرسختانه وی از خروج از اتحادیه اروپا، پیش بینی می‌شود نخست وزیری وی باعث نوسانات بیشتری در پوند شود.   بوریس جانسون پیش‌تر گفته بود: ما اتحادیه اروپا را روز سی و یکم اکتبر امسال ترک خواهیم کرد، چه با توافق و چه بدون توافق. بهترین راه برای رسیدن به یک توافق خوب این است که خود را آماده مواجهه با وضعیت بدون توافق کنید.   به دنبال انتشار خبر استعفای نخست وزیر، هر پوند از ۱.۲۶۵۷ دلار به ۱.۲۷۱۰ دلار تقویت شد. هم چنین هر پوند به ۱.۱۳۴۵ یورو، ۱.۲۷۳۵ فرانک سوئیس و ۱۳۸.۹۴۹۴ ین ژاپن رسید.   مؤسسه رتبه بندی "مودی" در گزارشی با اشاره به استعفای می پیش بینی کرده است فضای نامطمئن کنونی بر سر اقتصاد انگلیس تشدید شود و شانس خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یابد.   در برابر سایر ارزهای مهم، هر پوند به ازای ۸۸.۱۹۸۳ روپیه هند، ۱.۸۳۵۷ دلار استرالیا، ۱.۷۰۸۳ دلار کانادا، ۱.۷۴۸۳ دلار سنگاپور و ۸.۷۷۱۲ یوان چین مبادله شد.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، یک مقام کمیسیون اروپا با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده درباره حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم.

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید داشته است. وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آن‌ها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس