Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ورود پدیده گرد و غبار به استان کردستان در نخستین روزهای خردادماه در استان آغاز شده است و به همین دلیل از شامگاه جمعه آلودگی هوا در کردستان آغاز شده است.

با ورود این پدیده کیفیت هوای استان کردستان به ویژه در نوار غربی و جنوبی کاهش پیدا کرده است و پیش بینی می شود که این روند تا شامگاه شنبه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان به خبرنگار مهر گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه ها، از ظهر امروز تا یکشنبه هفته آینده با توجه به خیزش گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و غالب بودن جریانات غربی به سمت کشور، بتدریج بخشی از گرد و خاک تشکیل شده به استان منتقل می شود.

بهرام چاره خوا ادامه داد: بر اساس ورود این پدیده به استان کردستان در نتیجه این روند موجب کاهش کیفیت هوا و دید می‌شود و آسمان کردستان از امروز تحت تاثیر این گرد و خاک قرار می گیرد.

وی با اشاره به روند حاکم بر شرایط جوی استان کردستان طی امروز و فردا، افزود: پیش بینی می‌شود، مقدار کاهش دید در ساعات اوج غلظت گرد و خاک به کمتر از ۴ هزار متر هم برسد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان عنوان کرد: با توجه به گستره گرد و خاک، در اغلب مناطق استان کیفیت هوا و دید به ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان از جمله شهرستان های بانه، مریوان، کامیاران و سنندج کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به زمان خروج این پدیده گرد و خاک از آسمان استان کردستان، عنوان کرد: از روز یکشنبه از شدت این گردو غبار کاسته می‌شود و بار دیگر شرایط جوی استان کردستان نیز پایدار خواهد شد.

چاره خوا به شهروندان کردستانی توصیه کرد: از تردد غیرضروری و فعالیت در فضای باز خودداری و افراد آسیب پذیر از جمله بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط دمای هوا در استان کردستان طی روزهای آینده، افزود: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته آینده دما روند صعودی داشته وحدود ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

کد خبر 4625222

منبع: مهر

کلیدواژه: گرد و غبار آلودگی هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد ورود توده گرد و خاک به خوزستان

ایسنا/خوزستان مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی ورود توده گرد و خاک به استان، هشدار سطح  زرد صادر کرد.

در هشدار سطح زرد شماره ۱ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان، ورود توده گرد و خاک به استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر این هشدار، ورود توده گرد و خاک از اوایل وقت سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه تا اواخر وقت این روز، در مناطق شمال غربی، غرب و مرکزی استان خوزستان سبب افت کیفیت هوا، کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلایندهای گرد و خاک خواهد شد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی وقوع گرد و غبار در خوزستان
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • هشدار زرد ورود توده گرد و خاک به خوزستان