Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@00:10:18 GMT

فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۹۳۸

فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان

گیلان- مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان، تاکید کرد: فعال بودن و شرکت در طرح رتبه‌بندی از اولویت های بهره‌مندی از یارانه حمایتی پایگاه‌های خبری است.

به گزارش قدس گیلان به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی ، با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی پایگا های خبری، اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با هدف ارتقای جایگاه حرفه‌ای پایگاه‌های خبری اینترنتی و برقراری عدالت رسانه‌ای پس از تصویب دستورالعمل و شاخص‌های مشخص شده از سال ۱۳۹۴ اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وجود تعداد قابل توجه پایگاه‌های خبری اینترنتی در کشور و تفاوت عملکرد و ماموریت آنها از جمله در میزان تولید خبر، گستره فعالیت، انتشار چند زبانه، سرعت در تولید و انتشار اخبار، رابط استانی در داخل کشور، میزان بهره‌مندی از تکنولوژی جدید رسانه‌ای، رعایت اصول حرفه‌ای و... ایجاب می‌کند که عدالت رسانه‌ای در نگرش به جایگاه پایگاه‌های خبری اینترنتی برقرار شود و هر پایگاه خبری در جایگاه واقعی خویش قرار گیرد و آنها که فعالیت جدی‌تر و حرفه‌ای در سپهر رسانه‌ای کشور دارند در ارزیابی‌ها مورد غفلت واقع نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه سومین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در دی‌ماه ۹۷ با بررسی ۲۰۰ پایگاه و براساس فرم خوداظهاری و مستندات ارائه شده توسط کمیته رتبه‌بندی برگزار شد، افزود: دوره چهارم رتبه‌بندی در خردادماه جاری برگزار می‌گردد.

فاضلی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی درخصوص بازه زمانی اجرای طرح رتبه بندی پایگاه های خبری از طریق سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان، تاکید کرد: فعال بودن و شرکت در طرح رتبه‌بندی مذکور از اولویت های بهره‌مندی از یارانه حمایتی پایگاه‌های خبری است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در راستای قانونمندسازی فعالیت پایگاه‌های خبری و امکان حمایت‌های قانونی از این پایگاه‌ها، شایسته است آن دسته از پایگاه‌های خبری استان که تاکنون از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت ننموده‌اند با ورود به سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس اینترنتی «www.e-rasaneh.ir» و ارائه درخواست خود، اقدام لازم را صورت دهند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارشاد اسلامی گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا از راشاتودی، آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی S&P Global رتبه اعتباری بلندمدت رژیم صهیونیستی را روز پنجشنبه گذشته به دلیل خطر تشدید تنش نظامی با ایران کاهش داد.

"اس‌اندپی" به دومین آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده تبدیل شد که پس از کاهش امتیاز اعتباری رژیم صهیونیستی در ماه فوریه توسط مودیز به دلیل «درگیری نظامی مداوم با حماس» در اولین کاهش رتبه اعتباری این کشور، این کار را انجام داد.

این آژانس رتبه‌بندی بلندمدت اعتباری ارز‌های خارجی و داخلی رژیم صهیونیستی را از «AA-» به «A+» و از «A-۱+» به «A-۱» کاهش داد.اس‌اندپی توضیح داد که چشم انداز منفی، این خطر را منعکس می‌کند که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس و رویارویی با حزب الله می‌تواند بر پارامتر‌های اقتصادی، مالی و تراز پرداخت‌های رژیم صهیونیستی به طور قابل توجهی بیش از آنچه در حال حاضر انتظار داریم تاثیر بگذارد.این تصمیم  از انجام یک سری حملات بچه گانه رژیم صهیونیستی به ایران در ساعات اولیه روز جمعه گذشته گرفته شد.

"اس‌اندپی" در این مورد تاکید کرد که افزایش تقابل با ایران خطرات ژئوپلیتیکی را برای رژیم صهیونیستی افزایش داده است. احتمال وقوع یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر پایین است، اما به نظر می‌رسد که جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت، در حالی که قبلاً فرض می‌شد که این جنگ بیش از شش ماه طول نخواهد کشید.

اقتصاددانان هشدار داده اند که جنگ جاری بر شانه بودجه رژیم صهیونیستی سنگینی می‌کند. این جنگ باعث شده است که هر سه آژانس رتبه‌بندی اعتباری ایالات متحده یعنی Moody's، S&P و Fitch از زمانی که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد، این کشور را در رتبه‌بندی منفی قرار دهند.

برندن مک کنا، اقتصاددان Fargo & Co در ولز به بلومبرگ گفت: «اکنون که روابط ژئوپلیتیکی گسترش یافته و بدتر شده است، و احتمالاً هزینه جنگ برای مدت طولانی به اقتصاد این رژیم فشار بیاورد، به همین جهت کاهش یک درجه‌ای رتبه و حفظ چشم انداز منفی قابل توجیه است.

"اس‌اندپی" پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه عمومی رژیم صهیونیستی در سال جاری به ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد که بیشتر از تخمین ۶.۶ درصدی دولت است و این مورد به دلیل هزینه‌های دفاعی اتفاق افتاده است.

به گفته آژانس رتبه‌بندی، انتظار می‌رود کسری‌های بزرگ‌تر در میان‌مدت ادامه داشته باشد و خالص بدهی عمومی دولت قرار است در سال ۲۰۲۶ به ۶۶ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد