Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار گفت: نمایندگی کنسولگری پاکستان برای سهولت در انجام کار تجار، بازرگانان و مسافران در چابهار ضروری است و باید هر چه سریع‌تر راه اندازی شود.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمدل بامری در نشست بررسی راهبردهای منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر چابهار افزود: چابهار فرصت‌های بیشماری دارد که در صورت توجه به آنها می‌توان به توسعه روابط با کشورهای همجوار به ویژه پاکستان رونق بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگی کنسولگری پاکستان در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان مستقر است و در صورت نیاز باید فرد متقاضی برای کمترین کاری حدود ۷۰۰ کیلومتر راه را از چابهار تا زاهدان طی کند.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار بیان کرد: چابهار نقش مهمی در توسعه ایران و به ویژه شرق کشور و مناطق همجوار دارد و با توجه به همجواری با پاکستان نیازمند راه اندازی خط مسافرت دریایی چابهار- کراچی و برقراری پرواز چابهار- کراچی است تا زمینه تردد گردشگران، مسافران، بیماران، زوار و سرمایه گذاران و تجار ۲ کشور ایران و پاکستان فراهم شود.

وی با اشاره به کوتاهی مسیر بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان افزود: ایجاد خط ریلی چابهار- گوادر با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر بسیاری از مشکلات را مرتفع و موجب رونق حمل و نقل بین‌المللی می‌شود.

بامری بر رفع مشکلات مرز رسمی ریمدان چابهار تاکید کرد و خواستار صادرات و واردات میوه و انواع کالا و مسافر بین ۲ کشور ایران و پاکستان از طریق این مرز شد.

وی بر ایجاد اتاق بازرگانی و میز چابهار و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی بین ایران و پاکستان تاکید کرد.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار با اشاره به ۳۲۰ کیلومتر مرز دریایی بر استفاده بهتر از فرصت‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: چابهار بیش از هشت مرکز دانشگاهی و ۱۰ هزار دانشجو دارد که می‌توانند در توسعه و آبادانی این منطقه نقش مهمی داشته باشند.

بامری گفت: یکی از اقدامات خوب دولت افتتاح طرح‌های بزرگ نظیر بندر شهید بهشتی و کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی و طرح‌های بزرگ و کوچک بوده که جا دارد از خدمات دولت در این منطقه تقدیر شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر شهید بهشتی بنادر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

غلامحسین دباغ،مدیرکل راه‌آهن استان قم  روز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت قطار رویال افزود: این قطار ۴ تخته و ۵ ستاره بوده که ظرفیت آن ۳۲۰ نفر است.

دباغ عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت ۱۵:۴۵ و از مشهد ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، اظهار کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • سپاه پاسداران
  • سنگ تمام پاکستانی ها برای استقبال از رئیس جمهوری ایران | تصاویر
  • اتفاق ویژه در سفر رئیسی به پاکستان
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند