Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@18:13:22 GMT

آب‌های عصریخبندان پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۸۹۶۵

آب‌های عصریخبندان پیدا شدند

به گزارش فارس، بیست هزار سال پیش در عصر یخبندان ، زمین بسیار متفاوت بود و آبها در یخچال های طبیعی با صدها متر ضخامت محصور شده بودند.

براساس گزارش «فیز»، دانشمندان دانشگاه شیکاگو برای نخستین بار از میان سنگ های آهکی اقیانوس هند، آبی را استخراج کردند که متعلق به عصر یخبندان است.

«کلارا بلاتر»، استادیار علوم ژئوفیزیک دانشگاه شیکاگو گفت: پیش از این ما سرنخ های غیرمستقیمی مانند فسیل های مرجانی و املاح شیمیایی عصر یخبندان را کشف کرده بودیم اما اکنون بخش واقعی از اقیانوس 20 هزار ساله را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم تحقیقاتی در حال بررسی چگونگی تشکیل سنگ‌های آهکی ته نشین شده در مالدیو بود که متوجه این پدیده شد. دانشمندان این آب را از درون رسوبات استخراج و مورد آزمایش قرار دادند؛ آنها دریافتند که این آب همانند آب اقیانوس های امروزی نیست بلکه آخرین بازمانده آب های عصر یخبندان است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد این نیروها یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند ناو اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته است.

به این ترتیب یمنی‌ها طی ۳عملیات دیگر در حمایت از غزه، دو ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده‌اند.

کد خبر 847108 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل یمن

دیگر خبرها

  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • از ژابی به اسلات: کلوپ جدید پیدا نشد!
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • تلاش برای بازگرداندن کیف ۷۲ میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود