Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،مالکی، مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: از سال ۹۲ تاکنون سامانه نوین آبیاری در ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نهبندان اجرا شده و جهش خوبی در زمینه اجرای این سامانه‌ها در شهرستان رخ داده است.


وی افزود: قبل از سال ۱۳۹۲ فقط ۲۹۹ هکتار سامانه نوین آبیاری در شهرستان اجرا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: نهبندان از جمله شهرستان‌های پیشرو در زمینه اجرای اولین طرح مشارکتی از محل تسهیلات دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در استان است و از محل این تسهیلات یک کارخانه خوارک دام و طیور و یک مجتمع ۳۰۰ نفری شتر در شهرستان راه اندازی شده است.


وی افزود: سال گذشته ۶۷ طرح اشتغال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در شهرستان اجرا و در زمینه اجرای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.


مالکی گفت: با نظارت‌های جدی کمترین میزان هدررفت را در تسهیلات پرداختی داشته ایم و اکنون ۱۴ صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان فعال است.


وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جمعیت شهرستان نهبندان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، افزود: بیش از ۱۰ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی شهرستان است و نهبندان نخستین تولید کننده محصول زیتون و دومین تولید کننده محصول خرما در استان است.


وی گفت: ۳۱۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۹۳۶ رشته قنات و چشمه در نهبندان وجود دارد که سالانه ۱۳۸ میلیون مترمکعب آب از این منابع آبی استحصال می‌شود.


مالکی افزود: مردم شهرستان ۴۵۰ هزار واحد دامی را پرورش می‌دهند که از این تعداد ۲۲۲ هزار راس دام سبک، ۱۷ هزار نفر شتر و ۲ هزار و ۴۰۰ راس گاو و گوساله است.

انتهای پیام/ب


اجرای سیستم نوین آبیاری در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حسن عسگری امروز در دیدار نوروزی با ماموستا رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج با تبریک ماه مبارک رمضان و تقارن آن با بهار طبیعت و سال جدید از زحمات ایشان در طول سال ۱۴۰۲ که همواره حامی برنامه های فرمانداری سنندج بوده قدردانی کرد و اظهار داشت: ارشاد و راهنمایی های نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در طول سال گذشته همواره پشتیبان و چراغ راه برنامه ها و اهداف سازمانی فرمانداری سنندج بوده و هست.

وی در ادامه گفت: در جایی که همواره مردم نیاز به حمایت و پشتیبانی و مطالبه گری داشتند شما به عنوان نماینده مردم کردستان مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان گوشزد و تذکر می دادید.

فرماندار سنندج در ادامه انتخاب مجدد ماموستا فایق رستمی به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را به ایشان تبریک و به فال نیک گرفت و افزود: این انتخاب مجدانه نشانه آن است که شما ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مردم فهیم و با درایت کردستان دارید.

عسگری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سال گذشته، بیان کرد: در طول سال ۱۴۰۲ نیز تمام تلاش ما این بوده است که خدمتگذار واقعی برای مردم در ارائه خدمات باشیم و در خدمت مردم استان در سفر ریاست جمهوری به کردستان بودیم و مصوبات خوبی از این سفر پر خیر و برکت حاصل شد و خصوصا در شهر سنندج نتایج خوبی در پی داشت و ادامه دارد و یکی از  دستاوردهای خوب و مهم سال ۱۴۰۲، اتصال شهر سنندج به خط ريلي کشور و راه آهن سنندج_ همدان _ تهران بود که با پیگیری مجدانه استاندار کردستان و رئیس جمهور شهر سنندج اکنون به خط ريلي کشور متصل است که این امر می تواند در توسعه آینده استان تاثیرگذار باشد و سرمایه گذار بیشتر رغبت پیدا می کند که در استان کردستان سرمایه گذاری کند.

 وی افزود: همچنین در سال گذشته برنامه های مختلف فرهنگی همچون برنامه امت احمد با مشارکت مردم در شب میلاد با سر سعادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی در شهر سنندج برگزار شد‌.

فرماندار سنندج اضافه کرد: تقویت بخش روستایی و آبرسانی به روستاها و جاده سازی روستاهای استان و آسفالت و سنگفرش داخل روستاهای شهرستان سنندج به میزان ۱۵۸ هزار مترمربع از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است که این میزان یک رقم بی نظیر و بی سابقه ای در سطح روستاهای شهرستان سنندج بوده است.

عسگری بیان داشت: توجه ویژه به بخش کشاورزی شهرستان سنندج و یکهزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق سنندج در سال گذشته زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت که در ایجاد اشتغال و اقتصاد و رونق کشاورزی می تواند تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در سال جدید بر این است که با همت و جدیت بیشتر و توجهات شخص استاندار کردستان نسبت به شهر سنندج به عنوان مرکز کردستان این است که در سال ۱۴۰۳ در خور و شأن مردم شهرستان سنندج قدم برداریم و امیدواریم ارشاد و راهنمایی های ماموستاها و روحانیون نیز چراغ راه تلاش های مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت