Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:مظلومیت امام علی(ع) مظلومیت خود پبغمبر(ص) بود و ملت ایران در گام دوم انقلاب، مظلومیت امام علی(ع) را بهتر می‌تواند درک و تحلیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سیداحمد علم الهدی شب گذشته در ویژه برنامه مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اگر بخواهیم بدانیم که پیامبر(ص) برای اسلام چه مقدار زحمت کشیدند و در این مسیر چه‌قدر مورد ظلم و آزار قرار گرفتند باید به مظلومیت امام علی(ع) توجه کنیم چون مظلومیت ایشان آینه تمام عیار مظلومیت رسول خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مظلومیت امیرالمومنین(ع) از مظلومیت پیامبر اکرم(ص) ریشه گرفته است، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در حدیثی بر این مهم اشاره می‌کنند که هیچ پیامبری به حد ایشان مورد اذیت و آزار قرار نگرفت.

آیت‌الله علم الهدی عنوان کرد: ملت شریف ایران پس از تجربه چهل ساله انقلاب و در گام دوم انقلاب مظلومیت امام علی(ع) را بهتر می‌تواند درک و تحلیل کند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ترسیمی از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: «جایگاه والای انقلاب در جهان»، «عظمت چشم اندازی که انقلاب اسلامی در چهل سال آتی باید به آن برسد» و «عظمت نیروی جوان متعهد انقلابی» از نکات کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب به‌شمار می‌رود که باید بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد.
امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) برای چشم‌انداز نظام اسلامی یک ضامن اجرایی قرار داد که آن ضمانت اجرایی و چشم‌انداز اسلامی امامت و رهبری امیرالمومنین علی(ع) و ائمه اطهار(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مصیبت‌ها و آزارهایی که به حضرت علی(ع) وارد شد در واقع بر اصل اسلام و پیامبر(ص) بود، گفت: امام علی(ع) در روایتی می‌فرماید «اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) برای من پیش آمد مرا بین دو راه «صبر» و «اقدام به جنگ» قرار داد که من صبر کردم و این صبر چون خاری در چشمان بود.»

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی مردم پس از چند سال ناعدالتی‌ها را دیدند به درب خانه حضرت علی(ع) هجوم آوردند تا با ایشان بیعت کنند، البته در همان لحظه هم ایشان را فقط به عنوان یک حاکم عادل می‌خواستند و هنوز به اصل ولایت و امامت حضرت واقف نبودند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در مدت حکومت‌شان تلاش بر نظام‌سازی اسلام داشتند، افزود: منش و رفتار عادلانه امام علی(ع) برای برخی ناخوشایند بود و باعث شد دوباره به ایشان ظلم کنند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه تنها بودن در مسیر تحقق مبانی اسلام از دیگر مظلومیت‌های امام علی(ع) است، گفت: مظلومیت حضرت علی(ع) پس از شهادت نیز تمام نشد بلکه پس از شهادت‌شان واعظان بر منابر و خطبه‌های نماز جمعه ایشان را لعن می‌کردند.

وی افزود: آن روز اگر مردم پای ستون خیمه ولایت حضرت علی(ع) می‌آمدند و مردانه در خط رهبری می‌ایستادند اکنون وضعیت اسلام در سطح جهان بسیار تغییر می‌کرد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه مظلومیت امیرالمومنین(ع) و تاریخ ایشان درس عبرتی برای امت انقلابی است، عنوان کرد: اگر در گام دوم انقلاب چون چهل سال ابتدایی، پای ستون خیمه یعنی همان ولایتمداری و رهبری بایستیم یقینا در آینده وضعیت درخشانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، در متن پیام امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش خطاب به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران آمده است: فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه «سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» نهاد الهی، انقلابی و مردمی که با درایت، هوشمندی و نگاه استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) در راستای حفظ ارزش های انقلابی و پشتیبانی از امت‌های مظلوم و نهضت‌های استکبارستیزی جهانی محقق شده را به جنابعالی، فرماندهان پر تلاش و آحاد همرزمان عزیز در آن نهاد مقدس تبریک و تهنیت می‌گویم.   وی افزود: بی‌تردید امروز با گذشت بیش از ۴۵ سال تجربه همسنگری و وحدت مقدس ارتش و سپاه در این مسیر عزت، همدلی و همراهی ارزشمندی را در بازوان اقتدار نظام اسلامی ایجاد کرده و با اقتدار، آمادگی و توانمندی همه جانبه راهبردی به بنیانی مرصوص و دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل و تقویت کننده اراده خلل ناپذیر امت اسلام در جغرافیای مقاومت شده‌اند.   رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش عنوان کرد: ارتش و سپاه نقش بی‌بدیلی را در مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه اضمحلال و نابودی غده سرطانی داعش و همچنین خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی ایفا کردند.   امیر سیاری اضافه کرد: وحدت ارتش و سپاه، نظام سلطه و مزدوران و اذناب منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ویژه در راس آنان رژیم کودک‌کش صهیونیست را در ناکامی و استیصال قرار داده و هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وعده صادق خود به مصداق آیه شریفه «إِنّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ» با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کننده پاسخ داده و خواهند داد.   وی در این پیام خطاب به سردار سلامی خاطرنشان کرد: از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون جنابعالی و همرزمان انقلابی در سپاه پاسداران را در راه صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداری از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله‌العالی) مسالت می‌کنم. دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تاسیس "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" را صادر کرد.   براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) بود.   در ماه‌های اول انقلاب اسلامی نهادهای نظامی و انتظامی با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی مواجه شده بودند از این رو تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود. امام خمینی (ه) این ضرورت را به موقع و به خوبی درک کرده و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.   در جریان جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران که با هدف نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران، آغاز شده بود، سپاه شایستگی‌ها و توانایی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت و در عقب راندن نیروهای متجاوز عراقی و شکست توطئه‌های دشمنان، نقش مهمی داشت.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدیدهای دشمنان در طرح‌های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال دارد و اکنون نیز علاوه بر انجام کارهای جهادی، در زمینه ساخت تجهیزات نظامی به دستاوردهای مهمی رسیده است.

دیگر خبرها

  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • بیانیه سپاه حضرت ابالفضل(ع) به مناسبت سالروز تأسیس سپاه