Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@14:06:41 GMT

افزایش نسبی ذرات معلق در هوای تهران

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۳۲۰

خرداد؛مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق در هوای پایتخت طی امروز (۴ خرداد) خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۴ خرداد) است، اظهار کرد: طی برخی ساعات امروز شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز طی برخی ساعات بعد ازظهر افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد انتظار می‌رود و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۴ خرداد) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است.

شهبازی با اشاره به اینکه با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی امروز و تداوم آن تا صبح فردا (۵ خرداد) انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات مشاهده شود، تصریح کرد: با ناپایداری‌های جوی در بعد ازظهر و وزش باد، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط بهتری قرار می‌گیرد.

وی افزود: دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۶ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با میانگین ۸۰ همچنان در شرایط سالم است. برچسب ها: هوای تهران ، آلاینده ها

منبع: خرداد

کلیدواژه: هوای تهران آلاینده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است

 بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با عدد ۷۹، دانشگاه صنعتی و خیابان ۲۵ آبان ۶۳، میدان انقلاب ۷۳، پارک زمزم ۶۷، بزرگراه خرازی ۷۲، رهنان ۶۶، خیابان زینبیه ۷۶، خیابان فرشادی ۵۷، بولوار کاوه ۶۴، کردآباد ۹۹ و ایستگاه ولدان ۵۵ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۳۲ و سپاهان‌شهر ۴۰ AQI وضعیت پاک و خیابان پروین اعتصامی با عدد ۱۵۶ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.


کیفیت هوا در زرین‌شهر با میانگین ۸۸، سجزی با میانگین ۸۴، شاهین‌شهر ۵۵، مبارکه با میانگین ۵۲ در وضعیت قابل قبول و قهجاورستان با میانگین ۱۲۵ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

 
ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر‌های مجاور اصفهان از جمله نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.


شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد
  • پیش بینی دمای هوای ۳۰ درجه‌ای پایان هفته در گلستان
  • آسمان همه‌جا یک رنگ نیست!
  • راز تمیزترین هوای زمین کشف شد
  • هوای تهران ناسالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت