Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@12:24:07 GMT

شب راز و نیاز عاشقان با معشوق

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۳۴۲

شب راز و نیاز عاشقان با معشوق

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، دیشب مساجد، بقاع متبرکه، امامزاده ها و مصلاهای سراسر استان، میزبان مردمانی بود که در شب ضربت خوردن مولای متقیان؛ حضرت علی بن ابی طالب(ع) قرآن بر سر گذاشته و از معبودشان طلب مغفرت کردند تا بر گناهانشان قلم عفو کشیده و تقدیرشان را به نیکی رقم زند.

مردم روزه دار مناطق مختلف استان با حضور در بقاع متبرکه و مساجد، دل‌های خود را در چشمه جوشان رحمت الهی با رایحه «بک یا الله» شست و شو دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنان در این شب خداوند را به هزار اسم اعظمتش خواندند و با بر سر گذاشتن کلام وحی، برای سلامتی و ظهور ولی عصر(عج) ، سلامتی رهبر معظم انقلاب، شفای بیماران، عاقبت بخیر شدن و برآورده شدن حاجات دعا کردند.

مردم روزه دار تبریز هم در نخستین شب از لیالی قدر که با شب ضربت خوردن امیر مومنان علی بن ابی طالب(ع) همزمان است لباس عزا پوشیده و سوگواری کردند.

اوج این مراسم در مصلای اعظم امام خمینی تبریز برگزار شد و شب زنده داران با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر به درگاه الهی تضرع کردند و در مظلومیت امیرالمومنین علی و اولادش اشک ریختند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی شب قدر آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»

قسمت اول ویژه برنامه کوی محبت در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی (ع) روانه آنتن می‌شود، و تا بیست سوم ماه رمضان (۱۰ الی ۱۴ فروردین ماه) همراه مخاطبان خواهد بود. در این برنامه مهدی اعرابی میزبان شیخ اسماعیل رمضانی است که درباره سیره رفتاری آن امام بزرگوار به بیان سخنانی می‌پردازد. همچنین مداحی پیر غلامان اهل بیت حاج احمد چینی، حاج حسن آهن سازان، حاج مصطفی مقدم و حاج یدالله بهتاش از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

«کوی محبت» با حضور اساتید حوزه، دانشگاه و کارشناسان مذهبی ابعاد شخصیتی ائمه اطهار (ع) را بررسی می‌کند، و در شب‌های قدر با طرح موضوعاتی همچون اعمال شب‌های قدر، سیره رفتاری امام علی (ع) و ... به بررسی شخصیت این امام همام می‌پردازد.

گفتنی است این برنامه کاریست از گروه معارف شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی علی رضا کاردان امین و  کارگردانی محمد حسام مدنی که از شب نوزدهم ماه رمضان (۱۰ فروردین) به مدت ۵ شب حوالی ساعت ۲۲ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پذیرایی از مومنان در ماه میهمانی خدا
  • سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • روزه جسم و روح و عقل انسان را تقویت می‌کند
  • مومن با تقوا پیشه کردن راه وحدت را پیش گرفته و از اختلاف دوری می کند
  • استقبال تکابی ها از جمع خوانی قرآن کریم
  • صهیونیستها منتظر طوفانی شدیدتر از طوفان الاقصی باشند/ برادری و اخوت نیاز همیشگی جامعه دینی است
  • کشف و جمع‌آوری بیش از ۴ هزار و ۴۱۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سراوان
  • کشف و جمع‌آوری بیش از ۴۴۱۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سراوان
  • سین سلامتی مردم بر سفره هفت سین قشر بی‌تعطیلات جامعه