Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکزغیردولتی ساماندهی پهپادهای غیر نظامی کشور به همراه شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه هوافضا و پهپاد اقدام یک دادگاه فرانسوی را برای استرداد یک مهندس ایرانی بازداشت‌شده به آمریکا را در بیانیه‌ای محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه منتشر شده از سوی تشکلهای ذکر شده آمده است: رادارهای موج میلیمتری جهت رصد و مقابله با پهپادها " تجهیزاتی غیر نظامی و نوظهور جهت محافظت فرودگاه‌ها و اماکن حیاتی هر کشور در مقابل ورود ریز پرنده‌های بدون سرنشین هستند و تهیه آن نه تنها امری نظامی و مشمول تحریم نیست بلکه از الزامات حفاظت از حریم هوایی و فرودگاه‌های غیرنظامی و مطابق با اصول هواپیمایی سازمان ملل (ایکائو) می‌باشد و حق همه کشورهای دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخشی از این بیانیه مطرح شد: به دولت فرانسه یادآور می‌شویم که چنین اقدام سیاسی که هم مغایر با توافق برجام و هم ناقض قوانین بین المللی می‌باشد ممکن است عواقب جدی برای متخصصان و بازرگانان فرانسوی مستقر در ایران ایجاد نماید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز یک منبع قضائی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک دادگاه فرانسوی با استرداد مهندسی ایرانی به آمریکا موافقت کرده است تا به خاطر آن چه تلاش برای واردات غیرقانونی فناوری آمریکایی از سوی یک شرکت ایرانی و برای اهداف نظامی  خوانده شده، محاکمه شود.

این دادگاه که در استان اکس-آن در جنوب فرانسه واقع است، همچنین درخواست ضمانت از سوی جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی چهل و یک ساله را رد کرد. وی از دوم ماه فوریه در فرودگاه شهر نیس فرانسه پس از پیاده شدن از هواپیما بازداشت شده است.

بازپرسان قضائی با ادعای این که روح‌الله‌نژاد تلاش داشته است سیستم‌های مایکروویو صنعتی قدرت بالا را که برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از آمریکا به ایران وارد کند، به او مظنون هستند.

قضات آمریکایی مدعی هستند که این مهندس از طرف شرکتی که به سپاه پاسداران ایران مرتبط است اقدام کرده است.

رسانه‌های فرانسه به نقل از وکیل روح‌الله‌نژاد خبر دادند که حکم بازداشت آمریکا انگیزه سیاسی داشته است و وی همچنان استرداد را نخواهد پذیرفت.

ادامه روند استرداد، مستلزم فرمان نخست‌وزیر فرانسه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • اسرائیل بدون چراغ‌ سبز آمریکا اقدامی نخواهد کرد
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد