Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از استادان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با نگارش نامه‌ای خطاب به رییس سازمان صداوسیما، از او خواستند که برنامه «نود» را با اجرای عادل فردوسی‌پور به آنتن تلویزیون برگرداند.

این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قرار گرفته، به صورت الکترونیکی و دستی، امضای بیش از ۱۵۰۰ تن از استادان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را با خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه استادان، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به این شرح است:

«جناب آقای دکتر علی‌عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیما
با سلام و احترام

همان‌طور که مستحضر هستید آقای دکتر عادل فردوسی‌پور دانشجوی دانشگاه صنعتی‌شریف بوده‌اند و سال‌هاست که به عنوان مدرس مدعو در دانشکده صنایع این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

ما جمعی از اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف ضمن حمایت کامل خود از ادامه فعالیت‌های تلویزیونی ایشان اعلام می‌کنیم که آقای دکتر فردوسی‌پور در طول سالیان متمادی تحصیل و تدریس در دانشگاه صنعتی‌شریف همواره از سلامت و وجدان کاری، حسن رفتار و صداقت در گفتار برخوردار بوده‌اند و سرمایه ارزشمندی برای جامعه دانشگاهی و رسانه‌ای کشور محسوب می‌شوند.
حذف برنامه نود از تلویزیون که به گواه نظرسنجی‌های داخلی صدا و سیما از نگاه مردم و هیأت انتخاب، پربیننده‌ترین برنامه این رسانه تعیین شده، اثری جز دلسردی مردم به خصوص جوانان نخواهد داشت. چهره‌ای که با صداقت و سلامت کاری بیش از دو دهه برای اعتلای کشورش فعالیت کرده، حذف شدنی نیست. لذا خواهشمندیم ضمن بازنگری در تصمیم اتخاذ شده زمینه بازگشت ایشان به تلویزیون، جایی که به آن تعلق دارد، فراهم شود.»

امضای این نامه به دو صورت الکترونیکی و دستی انجام شده است که برای اطلاع از اسامی افرادی که این نامه را به صورت الکترونیکی امضا کرده‌اند اینجا را کلیک کنید.

برای اطلاع از اسامی افرادی که به صورت دستی این نامه را امضا کرده‌اند هم اینجا را می‌توانید کلیک کنید.

برنامه «نود» با تصمیم مدیر جدید شبکه سه از هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۷ پس از ۲۰ سال متوقف شد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه نود عادل فردوسي پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛علیرضا رهایی درمراسم رونمایی از سامانه مهارت افزایی اسکلینو (Skillinno» با بیان اینکه شاید برای چند سال متوالی است که عنوان تولید در نام گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود، امسال نیز جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال معرفی شد، گفت: این نام گذاری از یک جنبه‌ای برای مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور به منظور اینکه بتوانیم راهکار‌هایی را برای تحقق آن بررسی کنیم بسیار با اهمیت است. در واقع اگر قرار باشد بحث تولید یک اقدام موثر و قابل رقابت در سطح کشور و بین الملل محسوب شود باید به توسعه تولید دانش بنیان توجه کنیم. در این صورت هم در رفاه عمومی مردم موثر عمل کردیم و هم در فضای اقتصاد داخلی جامعه و بین الملل نقش آفرینی نموده ایم.


وی در تصریح کرد: به نظر می‌آید برای مشارکت مردمی در تولید باید در محافل مختلف بستر‌های مناسب و امنی وجود داشته باشد تا مجموعه‌های مردمی بتوانند وارد فضای سرمایه گذاری شده و در تولید نقش داشته باشند. ما نیز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه فکر می‌کنیم تا برنامه‎ها و طرح‌های مناسبی را در این زمینه پیشنهاد بدهیم.


سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در بحث دانش بنیان مطرح است اینکه باید نیروی انسانی مناسب با اطلاعات و دانش بالا تربیت شوند، دانشجویان و دانش آموختگان باید در این زمینه نقش جدی داشته باشند. مجموعه‌های دانشجویی دانشگاه ما در قالب ۱۸ دانشکده تخصصی که وجود دارد تحصیلات خود را با کیفیت مناسبی ارائه می‌دهند. اما شاید مجموعه اطلاعات دانشگاهی که دانشجویان کسب می‌کنند برای ورود به بازار کار کفایت نکند و نیاز باشد مسائل بازار کار، مالی، اقتصادی، مدیریتی، کارآفرینی و ... از جبنه‌های مختلف به آن‌ها آموزش داده شود تا آمادگی بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشند.


رهایی افزود: یک اقدام دیگری که معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه سازماندهی کردند و از همکاری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه نیز استفاده شد طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به عنوان راهنمای کار دانشجویان است تا به کمک آن مهارت‌های مورد نیاز بازار کار به صورت مرتب و به روز و برای استفاده دانشجویان برای حضور در بازار کار استفاده شود.


سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان خاطر نشان کرد: با راه اندازی سامانه فوق از یک طرف دانشجویان و دانش آموختگان مجهز به یک سری تکنیک‌های مورد نیاز برای فعالیت‌های اجرایی و کارآفرینی خواهند شد و از طرف دیگر به نحوی از مهاجرت دانش آموختگان نیز جلوگیری می‌شود. امیدوارم این سامانه مرتب به روز شود و توسعه پیدا کند.

حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه‌ها

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه‌ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳.۵ میلیارد تومان از پایان نامه‌های دانشجویان در راستای نیاز‌های صنعت، حمایت کردیم.


محمد جواد عامری شهرابی در مراسم رونمایی ازسامانه مهارت افزایی گفت: این دانشگاه در عرصه‌های مختلف کشور جز بهترین‌ها قرار دارد به گونه‌ای که در رتبه بندی‌ها جایگاه بالایی دارد.


وی افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه بندی شانگ‌های و لایدن رتبه اول را به دست آورده است و در رتبه بندی کیو اس در میان دانشگاه‌های صنعتی رتبه دوم را از آن خود کرده است.


عامری خاطر نشان کرد: دانشگاه به این رتبه بندی‌ها بسنده نکرده است و علاوه بر اینکه جایگاه علمی و تحقیقاتی خوبی در کشور کسب کرده به دنبال رفع نیاز‌های کشور و ارتباط مناسب با صنعت است و در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.


معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی، اضافه کرد: برای اینکه همکاری خوبی با صنعت داشته باشیم، پروژه‌های همکاری با صنعت رشد خوبی داشته است و این در حالی است که اساتید این دانشگاه ارتباط خوبی با بخش‌های صنعتی داشته اند.


وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز اولین دانشگاه‌های تهران است که اقدام به راه اندازی پلتفرم مهارت افزایی کرده است، گفت:هدف از این اقدام علاوه بر درگیر کردن اساتید، درگیر کردن و مشارکت بیشتر دانشجویان در این حوزه است.


وی تاکید کرد: در ادامه احساس شد که دانشجویان برای ورود به بازار کار نیاز به کسب مهارت‌های اولیه دارند و در پلتفرمی که امروز رونمایی شد باعث می‌شود دانشجویان مهارت خوبی را برای این منظور کسب کنند و بتوانند بهتر وارد بازار کار شوند و هم خود را برای رفع نیاز‌های کشور آماده کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • بیانیه دانشگاه شریف در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی+ تصاویر
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف و امیرکبیر در حمایت از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به صهیونیست‌ها +تصاویر