Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه جمعه در مراسم احیای شب نوزدهم رمضان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: انسان معصوم آفریده نشده است و باید گناهان خود را با توبه و استغفار جبران کند.

وی افزود: اگر کسی در انجام گناه افراط و در نافرمانی از خدا اصرار کرد از دایره ایمان خارج می‌شود، چون کسی که مؤمن باشد در گناه و نافرمانی از خدا اصرار نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده، ولی فقیه در استان قم عنوان کرد: در این شب عزیز توبه از گناه واجب شرعی است مثل بقیه واجب‌ها، همان‌گونه که نماز و روزه واجبات الهی است توبه هم واجب است و وجوب توبه هم آنی و فوری است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه باید به سیره اهل‌بیت (ع) عمل کرده و در مسائل سیاسی و فرهنگی و کمک به محرومین از ائمه (ع) تبعیت کنیم تصریح کرد: بدون اهل‌بیت (ع) نمی‌توان به جایی رسید و اگر کسی قرآن بخواند و حج برود و کار خیر کند، ولی در مسیر اهل‌بیت (ع) نباشد و محبتی به معصومین (ع) نداشته باشد ارزشی ندارد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه شخص توبه‌کار باید تصمیم بگیرد که از این به بعد دیگر گناه نکند، عنوان کرد: برخی از واجبات فرصت دارند و کسی که نماز و روزه قضا به گردن دارد واجب است نماز قضا را اقامه کرده و روزه قضا را بگیرد، ولی توبه واجب فوری است.

سعیدی با تأکید بر اینکه حمایت کریمانه از سیل‌زدگان نباید فراموش شود، خاطرنشان کرد: باید با الگو‌گیری از سیره امیرالمؤمنین (ع) در زمینهٔ کمک به محرومین و نیازمندان جامعه اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

با الگوگیری از سیره امیرالمؤمنین (ع) در زمینه کمک به محرومین اهتمام داشته باشیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • کنایه تند نماینده مجلس به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • کنایه معین الدین سعیدی به مراسم ازدواج دختر یک مسئول در هتل اسپیناس پالاس /عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است