Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرکرد با ارسال نامه برای یکی از رسانه‌های استان که وی را آیت الله خطاب کرده بود واکنش نشان داد.به گزارش بلاغ،حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام از علمای حوزه علمیه است که از ابتدای نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. وی تحصیلات حوزوی را در کنار مبارزات انقلابی تا مباحث خارج فقه و اصول در حضور اساتیدی چون آیات عظام فاضل لنکرانی و مکارم شیرازی سپری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین نکونام که امامت جماعت سامان و گلپایگان را در کارنامه خود دارد، توانست با ارائه طرح موفق «مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی» نظر مقام معظم رهبری را جلب کند و در سال 90 با حکم معظم له به امامت جمعه شهرکرد و نمایندگی ایشان در چهارمحال و بختیاری منصوب شود.

تمرکز در سبک زندگی و نحوه مدیریت حجت الاسلام و المسلمین نکونام بیانگر ساده‌زیستی، جدیت در رسیدگی به امور محرومان، حساسیت نسبت به مبانی اعتقادی و مسایل فرهنگی جامعه و دوری از زرق و برق دنیایی است. سفرهای طولانی مدت در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری مانند بازفت و موگویی، داشتن ملاقات مردمی روزانه بعد از نماز ظهر، مطالبه موضوعات فرهنگی از مسؤولان، حضور در جلسات، بدون تشریفات مرسوم و ... دلایلی برای اثبات ادعای فوق هستند. (برای جزییات بیشتر اینجا و اینجا را بخوانید)

اولین بار کدام رسانه‌ها و با چه هدفی واژه «آیت الله» را به کار برد؟

شاید به همین دلیل است که مواضع امام جمعه شهرکرد برای ضدانقلاب سنگین تمام می‌شود و هر از گاهی این رسانه‌ها به دنبال تسویه حساب با وی بر می‌آیند.

در ماه‌های گذشته و در پی یک اعلام موضع توسط امام جمعه شهرکرد، برخی رسانه‌های ضدانقلاب با تحریف سخنان وی و با هدف تخریب، اقدام به تمسخر کردند و با نسبت دادن تعابیری کذب به امام جمعه با تکرار مطالب سخیف و کذب، برای اولین بار، او را «آیت الله» خطاب کردند.

مدتی بعد از این اتفاق خبرنگار سیمای استانی در کمال تعجب امام جمعه شهرکرد را «آیت الله» خطاب کرد و مجددا خواسته یا ناخواسته حواشی قبلی را احیا کرد.

تکرار متعدد این حرکت در سایر خروجی‌های صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری باعث دامن زدن به موضوع و ایجاد حواشی جدید شد.

به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، اخیرا حجت الاسلام و المسلمین نکونام پس از چندین نوبت تذکر شفاهی، اکنون با ارسال نامه‌ای به مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان خواهان اصلاح این رویه شده است.

متن نامه امام جمعه شهرکرد به مدیرکل صداوسیمای استان در زیر آمده است:

مدتی است که از کلام نورانی آیت الله برای این حقیر استفاده می‌شود؛ اولاً: آیت حق جلّ‌وعلا بودن از شئـُون بلندی است که این رو سیاه غرق ظلمات را نشاید.

ثانیاً: تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از اینگونه أمور بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز محمدعلی نکونام نخوانند.

ثالثاً: این حقیر علیرغم شرکت سال‌های متمادی در دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افتخارم آن است که مسئله‌گو باشم و احکام الهی را برای جامعه و عباد الرّحمن تبیین نموده و مروج الاحکام باشم.

رابعاً: از حضرت حق جلّ و علا مدام مسألت داشته‌ام که بی‌ادّعا و بی‌‌توقع انجام وظیفه نموده و زینت لباس مقدس طلبگی باشم و اکنون اگر در سلک خادمی دستگاه مهدوی بعنوان یک طلبه پذیرایم باشند فخر دنیا و آخرت را خواهم داشت.

علیهذا ضمن تشکر از حسن ظن آن رسانه و دیگر بزرگوارانی که از حوزه‌های علمیه و مراکز و شخصیت‌ها اظهار لطف دارند عاجزانه تقاضامندم این حقیر را در انجام وظایف یاریگر بوده و در ظلمات و زرق و برق القاب گرفتارم ننمایند.

از همه اعزّه مومنین و مومنات خواهشمندم این عبد عاصی، از قافله مانده، پای در گِل فرو رفته، روسیاه محروم و ظلمت‌زده مغموم را در این ماه مبارک از دعای خیرتان بهره‌مند نمایید.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز راهپیمایی مردم شهرکرد در حمایت از عملیات وعده صادق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مردم شهرکرد در حمایت از مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق امروز جمعه ۳۱ فروردین بعد از اقامه نماز جمعه شهرکرد برگزار کردند.
مسیر راهپیمایی از مصلای نماز جمعه امام خمینی (ره) شهرکرد به سمت میدان بوعلی سینا است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد
  • امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند
  • خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • به رخ کشیدن گوشه‌ای از اقتدار نظام با عملیات تنبیهی وعده صادق
  • راهپیمایی مردم شهرکرد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • آغاز راهپیمایی مردم شهرکرد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • راهپیمایی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد