Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:01:26 GMT

فاز دوم طرح سبزآموز در خراسان رضوی اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۷۹۷۵۷

فاز دوم طرح سبزآموز در خراسان رضوی اجرایی می‌شود

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از برنامه ریزی در راستای اجرای مرحله دوم طرح سبزآموز در استان خبر داد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، تورج همتی صبح امروز در نشست طرح سبزآموز ضمن اشاره به بازخوردهای مثبت و برجسته فاز نخست طرح سبزآموز در ارتقای سواد و بینش محیط زیستی، توسعه و ترویج این قبیل آموزش‌های ابتکاری و طبیعت محور در میان دانش آموزان را به عنوان یکی از مطلوب‌ترین روش های انتقال دانش و بینش به کودکان و نوجوانان دانست و از شهرداری مشهد به واسطه حمایت و میزبانی از طرح سبزآموز و آموزش و پرورش به واسطه همراهی‌های ارزشمند در اجرای طرح تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ادامه این طرح اجرایی که برای نخستین بار در کشور، روزهای پایانی سال گذشته در مشهد آغاز شد، مبتنی بر رویکردهای نوین آموزشی و در مقیاسی بسیار وسیع‌تر خواهد بود. 

کرمان | کارخانه کاتد مس جیرفت با 99 درصد پیشرفت فیزیکی مجوز محیط زیست نداردسازمان محیط زیست: فاز دوم قرقهای شکار امسال اجرا می‌شودانتقاد کلانتری از مدیران دولتی؛ از محیط زیست چیزی نمی‎دانید

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ادامه اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه محیط زیست را یکی از اولویت‌های شهرداری دانست و افزود: در راستای بسترسازی توسعه آموزش‌ها به سراسر شهر به منظور دسترسی همه دانش‌آموزان به این آموزش‌های میدانی که از فضای تئوری فاصله گرفته و فرصت لمس طبیعت را به دانش آموزان می‌دهد، آمادگی داریم.

زارعی به برگزاری جشنواره ملی آموزش محیط زیست با هدف ارتقای برند شهر مشهد در راستای چشم انداز 1404 در سال آتی اشاره و گفت: دستاوردهای طرح سبزآموز از جمله تقدیر از منتخبان دانش‌آموزی و نمایشگاه نقاشی زیست محیطی دانش آموزان در این جشنواره صورت خواهد گرفت.

سلطانی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان نیز در ادامه ضمن تجلیل از پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقاء کیفیت و سبک آموزش‌ها به دانش‌آموزان در قالب این طرح آموزشی، به جمعیت بالای دانش آموزان شهر مشهد اشاره و بر لزوم گسترش طرح در فاز دوم اجرای آن و پوشش حداکثری جامعه مخاطب و همچنین آمادگی اداره کل آموزش و پرورش برای همکاری تاکید کرد.

انتهای پیام/ن

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک