Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسنوکر باز ایران از عدم حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بیلیارد از اسنوکربازان حرفه‌ای گلایه کرد.

به گزارش ایسنا، مسابقات اسنوکر کیواسکول ۲۸ اردیبهشت تا ۱۴ خردادماه در انگلستان در حال برگزاری است. سهیل واحدی، قهرمان اسنوکر جهان و ایران پس از کسب ۶ پیروزی در مقابل حریفانی از انگلستان، ولز، اسکاتلند، کره جنوبی و ایرلند در جدول شماره یک این رقابت‌ها راهی تور حرفه‌ای‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسنوکر باز در گفت‌وگو با ایسنا و در مورد مسابقات کیواسکول بیان کرد: شرایط مسابقات مثل مسابقات حرفه‌ای‌ها و خیلی سخت بود، چون تقریباً ۴۰ حرفه‌ای از تور حرفه‌ای‌ها بیرون افتاده بودند و می‌خواستند دوباره به تور برگردند. وقتی هم که در این مسابقات شرکت کردند هزار پوند ورودی دادند و بنابراین پیروزی برایشان مهم بود. ما هم این ورودی را پرداخت کردیم اما صعود هیچ جایزه‌ای نداشت.

او در ادامه افزود: با امیر سرخوش با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کردیم و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون هیچ کمکی به ما نکردند، به خاطر اینکه می‌گویند فدراسیون و وزارتمان آماتور است و ربطی به حرفه‌ای‌ها ندارد.

هزینه ۲ هزار و ۵۰۰ پوندی مسابقات

واحدی در مورد عملکرد خود در این مسابقات گفت: تقریباً کمی بهتر از مسابقات دو سال پیش قطر که قهرمان جهان شدم بازی کردم. اگر اینگونه کار نمی‌کردم اصلاً امکان پیروزی وجود نداشت، حتی با اینکه خوب بازی کردم ولی چند جا شرایط سخت شد اما در نهایت توانستم مسابقه را جمع و جور کنم.

او در مورد گروه خود در این مسابقات بیان کرد: پنج جدول در این مسابقات داشتیم که من در سخت‌ترین گروه بودم. با چند بازیکن حرفه‌ای بازی کردم و بردم تا موفق به صعود شدم.

واحدی در ادامه بیان کرد: این مسابقات سالی یک بار برگزار می‌شود و دو تا دو هزار و ۵۰۰ پوند خرج کسی است که شرکت می‌کند. ارزش مسابقات خیلی بالا است چون شخصی که صعود می‌کند دو سال می‌تواند در تور حرفه‌ای‌ها باشد و ویزایش به راحتی درست می‌شود.

اسنوکر باز ایران در مورد تمرینات خود گفت: به صورت شخصی تمرین می‌کنم، چون بیشتر وقتم در انگلیس هستم مربی ندارم و هفته‌ای دو بار با جان هیگینز و آنتونی مک گیل که دو نفر از بزرگترین اسنوکر بازهای جهان هستند، تمرین می‌کنم.

جوانی و پولمان را می‌گذاریم اما حمایت نمی‌شویم

واحدی در مورد حمایت فدراسیون و وزارت ورزش بیان کرد: ما را حمایت نمی‌کنند و می‌گویند حرفه‌ای‌ها باید روی پای خودشان بایستند. نگاه جامعه به رشته ما خوب است اما مسئولانمان نگاه خوبی ندارند. چیزهایی می‌گویند که شنیدنش خیلی جالب نیست.

او در این مورد افزود: مطمئنم اگر این رشته از چندین هزار سال پیش وجود داشت، جایگاهش بالاتر بود و حرف‌هایی مبنی بر اینکه رشته‌ای حلال است را در مورد این ورزش هم می‌زدند و الان وضعیت ما هم بهتر بود. جوانی و پولمان را می‌گذاریم تا پرچم ایران را بالا ببریم، فوتبال هم با ۴۰ نفر آدم به دنبال همین کار است. ما بارها این کار را کردیم ولی نمی‌دانم فرقمان با آنها چیست؟ اصلاً این فرق گذاشتن را نمی‌دانم چون از نظر دینی هم کار خوبی نیست. امیدوارم بعدها وضعیت درست شود.

رسانه حمایتمان کند، شناخته می‌شویم

واحدی در مورد جایگاه اسنوکر ایران در جهان گفت: جایگاه ایران در این رشته کم کم خوب می‌شود. با مقامی که دو سال پیش من و امیر سرخوش در بخش تیمی بازی‌های ورد کاپ کسب کردیم، بیشتر شناخته شدیم و بالاتر رفتیم. البته اسنوکر ایران هنوز جای بالاتر رفتن دارد.

اسنوکرباز ایران در مورد آشنایی مردم با این رشته گفت: آشنایی با این رشته به حمایت صدا و سیما، رادیو و اخبار که مردم را در جریان اخبارمان قرار دهند. تا وقتی که رسانه‌ای نشود ما را کسی نمی‌شناسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسنوکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف جالب اوسمار درباره دوران جوانی و فوتبال بازی کردنش

اوسمار ویرا از معدود سرمربیان برزیلی است که هرگز در سطح حرفه‌ای فوتبال بازی نکرده است.

کافی است که نگاهی به رزومه اوسمار ویرا بیاندازید تا ببینید دوران حرفه‌ای او از کار مربیگری در اینترناسیونال در سال ۱۹۹۴ آغاز می‌شود، زمانی که هنوز ۲۰ ساله نشده و تازه دانشگاه خود را آغاز کرده بود.

او در برنامه فوتبال برتر بیشتر در این مورد توضیح داده است: من مثل همه بازیکنان دوست داشتم فوتبال بازی کنم، اما در ۱۶-۱۷ سالگی فهمیدم زیاد استعداد فوتبال بازی کردن ندارم.

اوسمار در این خصوص ادامه داد: من همیشه دوست داشتم برزیل را در المپیک ببینم و پرچمش همیشه در المپیک بالا باشد. این برایم انگیزه درست کرد که به سمت مربیگری بروم. ترم دوم دانشگاه در تیم اینترناسیونال شروع به کار کردم و تقریبا ۲۰ سال در سه دوره در این تیم کار کردم.

وی افزود: هیچوقت فوتبال حرفه‌ای بازی نکردم و شاید یک فصل در دانشگاه فوتسال بازی کردم.

سرمربی برزیل درباره انتقال به پرسپولیس هم گفت: دعوتم به ایران خیلی سریع بود. به دوستی در فوتبال سری بی برزیل کمک می‌کردم و وقتی این پیشنهاد آمد، تحقیق کردم و وقتی دیدم چه تیمی من را دعوت کرده، تصمیم گرفتم به ایران بیایم.

tags # اوسمار ویرا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • اعتراف جالب اوسمار درباره دوران جوانی و فوتبال بازی کردنش
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • زیر دو خم هفته با چند خبر و گزارش از ورزش مازندران
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد
  • شیر مادر به توله‌های کوچک بالا رفتن از درخت را آموزش داد + فیلم
  • نگاه رهبری به کشتی ریزبینانه و دقیق است/ هدف اصلی المپیک است