Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رقیه سلطانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: همزمان با فصل برداشت گندم در مناطق مختلف شهرستان، کشاورز اهل لالی با تولید ۵ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار، رکورد تولید گندم دیم شهرستان را شکست.

وی بیان کرد: براتعلی جهانگیری کشاورز منطقه دشت لالی موفق به ثبت این رکورد شد و کارشناسان این شهرستان در چندین مرحله قبل از برداشت محصول از مزرعه وی بازدید و «کیل گیری» به عمل آورده و در زمان برداشت و وزن کردن محصول نیز نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشته و برداشت پنج هزار و ۲۵۰ کیلوگرم در هکتار گندم دیم را تأیید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی اظهار داشت: این میزان تولید اتفاق بسیار مهمی است که باید توسط سایر کارشناسان و کشاورزان مورد توجه قرار گرفته و با الگوبرداری از کشاورزان نمونه برای تولید بیشتر محصولات راهبُردی مانند گندم برای رسیدن به استقلال اقتصادی در بخش کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

مدیر جهاد کشاورزی لالی از جمله دلایل موفقیت این کشاورز را رعایت مسائل به زراعی از قبیل رعایت عمق کاشت، تاریخ کاشت، آماده سازی مناسب بستر بذر، رعایت تناوب زراعی و استفاده از بذر‌های اصلاح‌شده و… اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان لالی زیر کشت گندم دیم رفته است.

رقیه سلطانی افزود: سال جاری یکی از بهترین سال‌ها برای تولیدات زارعی در شهرستان بوده که با تلاش و نظارت کارشناسان این شهرستان و همکاری خوب کشاورزان، سعی شده از طریق مبارزه علمی با آفات و بیماری‌ها از محصول به عمل آمده به خوبی مراقبت شود تا کشاورزان شهرستان بتوانند بهترین محصول را برداشت کنند.

وی، مبارزه مناسب با آفات از جمله سن گندم و علف‌های هرز در شهرستان لالی را به عنوان یکی از عوامل برداشت خوب محصولات زراعی در این منطقه اعلام کرد و بیان داشت: در سال زراعی جاری این شهرستان اقدام به برنامه‌ریزی بسیار مناسبی برای مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز کرده است.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید گندم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند