Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@21:20:37 GMT

ملخ صحرائی به قم رسید

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۲۳۸

این روز‌ها استان قم نیز از هجوم این نوع ملخ در امان نمانده و در مناطق کویری و حتی شهر قم نیز شاهد حضور این میهمان ناخوانده هستیم.

در گزارش میدانی که از مناطق حاشیه‌ای قم داشتیم، مشاهده شد که هجوم ملخ صحرائی در محوطه مسجد مقدس جمکران به شدت زیاد است که نیاز به رسیدگی سریع دارد.

همچنین هنگام اول شب و با روشن شدن چراغ محوطه ها، ملخ‌ها دور چراغ‌ها و نورافکن‌ها حلقه زده و به دلیل زیاد بودن تعداد آنها، بر روشنائی تاثیر گذاشته و باعث تاریکی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی، در خیابان‌ها و حتی در محوطه حرم حضرت معصومه (س) نیز مشاهده شد که ملخ صحرائی به راحتی جولان می‌دهد و در مواردی به دلیل زیاد بودن تعداد آن‌ها زیر پا له می‌شوند که مردم برای در امان ماندن صورت خود را می‌پوشانند.

گفته می‌شود، ملخ صحرایی یکی از گونه‌های مضر است که از کشور‌های خلیج‌فارس وارد ایران می‌شود، این آفت با توجه به قدرت بالایی که در پرواز دارد می‌تواند هرگونه سبزی از قبیل: علوفه، غلات، صیفی، و... را از بین ببرد.

منبع: ایران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سیروس امان الهی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ارتش با اشاره به اقدامات دفاع مشروع نیروهای مسلح در مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این اقدامات تنها گوشه کوچکی از اقدامات بازدارندگی نیروهای مسلح توسط ستاد کل و همه نیروهای نظامی و انتظامی کشوری بود که برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم.

وی اظهار کرد: در ٢٩ فروردین ماه امسال برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود و یگان‌های تحت کنترل در استان‌های تحت پوشش شمال غرب رژه نیروهای مسلح برگزار می‌کنند.

امیر امان الهی گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا و دهها عنوان برنامه دیگر در این ایام انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش عنوان کرد: نیروهای مسلح بخصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد.

وی در خصوص اقدامات زیرساختی و احداث مساکن مسکونی به تعداد ٢٣ هزار واحد در کل کشور هم گفت: اخیراً اقدامات خوبی برای واگذاری مسکن برای کارکنان انجام شده و در همین راستا منازل ١٠۶ واحد قوشچی در دهه ارتش امسال تحویل کارکنان خواهد شد.

امیر امان اللهی ادامه داد: عملیات احداث ۵۶٠ واحد مسکن ملی در ارومیه نیز در حال اجراست و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل متقاضیان و فاز دوم احداث ٧٢٠ واحدی طرزیلو نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: ٢ بیمارستان ارومیه و تبریز مشغول خدمات بهداشتی و درمانی هستند و الحاقیه‌های نیز برای توسعه بخش‌های مختلف انجام شده است.

امیر امان الهی گفت: از طرح‌های ٣١ گانه لبیک ١٧ طرح مشمول نیروی انسانی و رفع مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت پرسنل در حال اجراست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش همچنین گفت: منتظر اجرای کلیه توافقات موافقتنامه با شورای عالی و مسؤولان استانی و شهرستانی در خصوص نحوه واگذاری زمین‌های ارتش ارومیه هستیم.

کد خبر 6080253

دیگر خبرها

  • روش عجیب و غریب پرنده‌ها برای در امان ماندن از حمله‌ی مار‌ها (فیلم)
  • تصاویر‌ صفحه‌ نخست‌ روزنامه‌های‌ امروز‌ را‌ مشاهده‌کنید.
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • کشف کالای میلیاردی قاچاق در بروجن