Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­رای الیوم، اقدام خیانتکارانه مخالفان سوری در خصوص دادن اطلاعات به رژیم صهیونیستی که سبب ترور «سمیر القنطار» شد، بر حجم نفوذ این رژیم میان برخی گروه‌های مخالف سوری و به کار گماشتن آنان برای انجام اقدامات پلید مُهر تایید می‌زند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله امروز (شنبه) خود نوشت: خبر شامگاه پنجشنبه کانال دو تلویزیون عبری مبنی بر اینکه یکی از سران مخالفان سوریه اطلاعاتی را در اختیار سرویس اطلاعاتی اسرائیل "امان" قرار داده که به ترور شهید سمیر القنطار در روز پانزدهم دسامبر سال دو هزار و پانزده (۲۴ آذر ۱۳۹۴) در جنوب دمشق بر اثر حمله هوایی اسرائیل منجر شده است، برای ما و شاید میلیون‌ها نفر مانند ما در اقصی نقاط کشور‌های عربی و اسلامی تکان دهنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر تکان دهنده بود؛ زیرا شهید القنطار از طرف سید حسن نصرالله ماموریت داشت جبهه جولان اشغالی سوریه را در چارچوب طرح حزب الله بگشاید. یکی از سرشناس‌ترین معاونان وی شهید جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه، فرمانده شاخه نظامی حزب الله بود. القنطار نزدیک به سی سال از عمرش را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کرد. او کم سن و سال‌ترین مبارز (هفده ساله) بود که در حین انجام عملیات چریکی با یکی از گروه‌های فلسطینی بازداشت شد. در آن زمان او در حال انجام یک ماموریت ملی افتخار آفرین بود و لقب پیشوای اسیران عرب زندان‌های رژیم اشغالگر را از آنِ خود کرد.

مارکو مونرو، که جزئیات این عملیات را برای کانال دو تلویزیون عبری فاش کرد، یک افسر رابط بود که سرویس جاسوسی اسرائیل ماموریت ارتباط و هماهنگی با مخالفان سوریه را به وی محول کرده بود. بر این اساس لاجرم او درباره حمایت اسرائیل از برخی از گروه‌های مخالف که با اشغالگران همکاری و نقشه هایشان را در داخل و شاید هم خارج از سوریه اجرا کردند، گنجینه‌ای از اطلاعات در اختیار دارد.

شهید القنطار در چارچوب طرح تحویل اجساد سربازان اسرائیلی کشته شده در جنگ لبنان در ازای آزادی صد و نود و نه لبنانی و فلسطینی در سال دو هزار و هشت از جمله چهار اسیر حزب الله آزاد شد. او در خانه و کنار همسر و کودکانش ننشست و تصمیم گرفت مسیر جهادی‌اش را تحت لوای حزب الله ادامه دهد تا این که به شهادت رسید.

تحویل اطلاعات مذکور به سرویس جاسوسی اسرائیل که به ترور این شهید منجر شد، اوج خیانت است که بار دیگر بر حجم نفوذ اسرائیل میان برخی گروه‌های مخالف سوری و به کار گرفتن آنان برای انجام اقدامات پلید علیه میهن و هم‌میهنانشان مهر تایید می‌زند.‌

نمی‌دانیم چرا بخش نظارت نظامی اسرائیل مجوز انتشار اطلاعات مندرج در این گزارش را از زبان یکی از مسئولان سرویس اطلاعاتی صادر کرد. آیا این اقدام در چارچوب جنگ روانی با حزب الله صورت می‌گیرد یا در چارچوب طرح تحت فشار قرار دادن برخی از گروه‌های مخالف سوریه و سران آنان برای ارائه خدمات بیشتر به اشغالگران؟

پاسخ این پرسش را به ماه‌ها و سال‌های آینده می‌سپاریم؛ زیرا پیش بینی می‌شود در این باره اسرار زیادی رمزگشایی شود به ویژه این که رژیم صهیونیستی که هویت اشرف مروان و نقش وی را در جنگ اکتبر سال هزار و نهصد و هفتاد و سه (مهر ۱۳۵۲) فاش کرد، از افشای هویت مزدوران دیگر دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد

 نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا "جنبش اپوزیسیون ونته" را به دو سوء قصد علیه خود طی ۱۵ روز گذشته متهم کرد. 

مادورو در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت، دو گروه طی ۱۵ روز گذشته دستگیر شدند یکی در ماتورین و دیگری در کاراکاس. آنها قصد ترور من را داشتند و به این اعتراف کرده‌اند. این دو گروه به گروه تروریستی ونته وابسته هستند.

وی افزود، روز دوشنبه گروهی از افراد مسلح به خاطر رفتار‌های مشکوک و عجیب در نزدیکی صحنه‌ای که قرار بود من در آن روز سخنرانی کنم توسط مردم شناسایی شدند و لو رفتند. این افراد با عکس گرفتن و تماس‌های تلفنی مکرر مور سوء ظن قرار گرفته بودند.

مادورو با اشاره به این اقدامات از مردم و نیرو‌های امنیتی ونزوئلا خواست هوشیاری خود را افزایش دهند.

"ژنتال تارک ویلیام"، دادستان ونزوئلا، روز دوشنبه جزئیاتی از تلاش برای ترور رئیس جمهور این کشور را در یک نشست خبری فاش کرد و گفت که افراد مسلح تنها ۲۰ متر دورتر از محلی که قرار بود مادورو در آن سخنرانی کند دستگیر شدند. در جریان بازجویی، آنها اعتراف کردند که از فعالان سیاسی سازمان ونته ونزوئلا هستند.

منبع : فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از حمله سنگین تل‌آویو به سوریه
  • جزییات جدید از حمله سنگین تل آویو به سوریه+فیلم
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل
  • روز ۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی|۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها عرضه شد