Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که مشاور ارشد «فضل هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان را به جرم فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرده است. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور افغانستان تصریح کرد که «حاجی دلاور» همراه با تسلیحات غیرقانونی، مواد منفجره، مدارک جعلی و کارت شناسایی پاکستانی و خودروی زرهی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور افغانستان تصاویری را از کارت‌ شناسایی و کارت ویژه وسایل نقلیه شورای ملی افغانستان این تروریست را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

دلاور مدعی شده است که مشاور ارشد «فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان است و در کارت هویتی که با خود دارد نیز «مشاور سنای افغانستان» درج شده است.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان تصریح کرد که حاجی دلاور عوامل انتحاری را در شهرهای بزرگ جابجا می‌کرد و همچنین مسئولیت انتقال مواد منفجر از پاکستان به افغانستان را به عهده داشته است.

گفته می‌شود که رئیس سنای افغانستان به پلیس کابل فشار آورده تا هرچه سریعتر این تروریست را آزاد کنند.

این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی در پی داشته و برخی از کاربران افغان خواستار محاکمه علنی مشاور سنای افغانستان شدند.

رحیمی در واکنش به این موضوع در فیسبوک خود نوشت که آزاد سازی حاجی دلاور حقیقت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهارداشت: پیش از این نیروهای امنیتی خودروی زرهی لندکروز حاجی دلاور را در یک ایست و بازرسی در شهر جلال‌آباد متوقف کردند و نوار دودی شیشه‌های آن را جدا کردند.

وی افزود: فردای همان روز در یک انفجار در همان ایست و بازرسی، افسر پلیسی که خودروی دلاور را نگه داشته بود همراه با چند نفر از همقطارانش بر اثر بمب جاسازی شده کشته شدند.

رحیمی تصریح کرد که تحقیقات ادامه دارد و جنایات حاجی دلاور بزودی با رسانه‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

مشاور رئیس سنای افغانستان در حالی به جرم فعالیت‌های تروریستی بازداشت شده که پیش از این نیز برخی از مقامات دلیل اساسی وقوع رویدادهای تروریستی در مراکز مهم امنیتی و شهرهای بزرگ را فساد سیاسیون می‌داند که با گروه‌های تروریستی و سازمان‌های اطلاعاتی در ارتباط هستند.

با این حال این نخستین باری نیست که نام فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان در رابطه با فعالیت‌های تروریستی در این کشور در رسانه‌ها مطرح شده است.

«‌مسلمیار» رئیس سنای افغانستان پشت پرده طراحان حمله به پارلمان است داعش پروژه آمریکایی است؛ رئیس سنای افغانستان با داعش همکاری می‌کند +فیلم

پیش از این کمیسیون امنیت پارلمان افغانستان فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان را به حمایت از گروه تروریستی داعش و تلاش برای سازماندهی حملات انتحاری در پارلمان متهم کرده بود.

جنگجوی داعشی سال گذشته که از سوی طالبان اسیر شده بود در ویدئویی اعتراف کرد که این گروه از سوی فضل‌ هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شود.

گفتنی است که در ماه‌های گذشته شماری از بستگان مسلمیار از جمله برادر وی از سوی نیروهای امنیتی افغان طی یک عملیات نظامی هدف قرار گرفته و کشته شدند.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش

وزارت کشور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از بازداشت ۱۴۷ فرد به اتهام همکاری با داعش در این کشور خبر داد.   به گزارش ایرنا، «علی یرلی‌ کایا» وزیر کشور ترکیه در این باره اعلام کرد که در عملیات «بزدوغان-۱۷» علیه گروه تروریستی داعش در «ساکاریا»، ۱۴۷ مظنون دستگیر شدند.   وزیر کشور ترکیه گفت: نیروهای امنیتی کشور از اول ژوئن ۲۰۲۳ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳)، هزار و ۳۲۹ عملیات علیه گروه تروریستی داعش ترتیب داده‌اند که در نتیجه ۲ هزار و ۹۱۹ مظنون دستگیر شده‌اند.   یرلی‌کایا در ادامه افزود: ۶۹۲ نفر از افراد مذکور بازداشت، ۵۳۱ نفر به شرط کنترل قضایی آزاد شدند و روند رسیدگی قضایی ۱۸۷ نفر از آنان ادامه دارد.   وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه ترکیه با معضل تروریسم تاکید کرد.   نیروهای امنیتی ترکیه به صورت مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران تشکیلات تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان
  • انتقام از عاملان و حامیان تروریست‌ها، خواسته شهروندان روس
  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • برشی کوتاه از زندگی یک طراح داخلی در غزه | ببینید
  • اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس
  • لحظه اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس
  • شاهزاده سرین به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد