Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مهدی سماواتی» در بازدید از خبرگزاری ایلنا در همدان، نقش رسانه را در روشنگری و اطلاع‌رسانی بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: در جهان ارتباطات و جامع اطلاعاتی چشم‌پوشی از نقش رسانه غیرعاقلانه و غیرمنطقی است.

او با اشاره به اینکه جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی است، افزود: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب می‌شوند و هرماه مستمری می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سماواتی افزود: دولت به ازای مبلغ پرداختی توسط فرد ۲ برابر آن را به عنوان سهم دولت در حمایت از افراد روستایی و عشایری به صندوق پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: ۷۱ هزار خانوار فاقد بیمه در استان همدان شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: در استان همدان ۴۷ کارگزار رسمی؛ روستا به روستا می‌روند تا روستاییان و عشایر را به عضویت این صندوق درآورند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر همدان بیان کرد: کارگزاران مسئولیت اطلاع رسانی، ثبت‌نام و تمدید افراد را در مناطق تحت پوشش برعهده دارند و افراد مشمول با مراجعه به دفاتر کارگزاری اطلاعات خود را در سامانه صندوق ثبت می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به ۴۰ روستایی و عشایر استان همدان حکم مستمری فوتی و از کارافتادگی اهدا شد.

سماواتی افزود: در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک تمامی امور صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله ثبت نام ، پرداخت حق بیمه، تمدید و انجام امور مربوط به تعهدات صندوق به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و سامانه الکترونیکی صندوق سامانه سبا به سامانه‌های ثبت احوال، راهداری، بانک کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصل شده است که این موضوع میزان رضایتمندی بیمه‌شدگان را افزایش و موجب شده کارگزاران صندوق در مناطق در کمترین زمان ممکن امور بیمه‌ای افراد را انجام داده و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنند.

سماواتی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، فرهنگسازی و اعتمادسازی، سه مشکل این صندوق بیمه‌ای است، اضافه کرد: در جذب بانوان مشکل داریم به طوریکه از جمعیت یکصد هزار نفری تحت پوشش صندوق ۱۱ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

سماواتی اضافه کرد: افزایش چشمگیر اعضای صندوق، همدان را در رده سوم کشوری قرار داد و همچنین سال گذشته صندوق بیمه این استان به عنوان نمونه کشوری تقدیر شد.

سماواتی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۳ مستمری بگیر از کار افتاده، ۱۱۴۹ نفر مستمری بگیر بازنشسته و ۲۱۱۸ نفر مستمری‌بگیر فوتی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان عضویت دارند.

سماوات با بیان اینکه ۱۵۰۰ خانوار عشایری استان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر هستند، افزود: در حال حاضر جمعیت روستایی استان ۱۹۵ هزار خانوار است که یکصد هزار خانوار عضو صندوق شده‌اند و می‌طلبد بقیه نیز عضو شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: در پایان سال گذشته در شهرستان همدان ۲۱۰۰ نفر، کبودر آهنگ ۱۵۵۰ نفر، نهاوند ۱۱۱۵ نفر، در رزن ۱۱۲۱ نفر و ملایر ۱۰۸۲ نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان قرار گرفتند.

سماواتی افزود: همچنین در شهرستان بهار ۸۵۱ نفر، اسدآباد ۶۹۹ نفر، تویسرکان ۶۷۲ نفر و فامنین ۴۳۵ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان عضو شدند.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی همدان، کبودراهنگ و بخش مرکزی نهاوند ۳ بخش اول استان به لحاظ افراد جذب شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، عنوان کرد: در بخش مرکزی نهاوند ۱۸۱۷ نفر، کبودراهنگ ۱۰۹۵ نفر و در نهاوند ۷۴۴ نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: تا انتهای سال ۹۱؛ ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر عضو صندوق بیمه روستاییان بودند در حال حاضر درمجموع یکصد هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قرار دارند.

سماواتی از معافیت پرداخت حق بیمه برای افراد خسارت دیده در سیل اخیر خبر داد و تصریح کرد: با شورای عالی رفاه رایزنی شده تا با تأیید مدیریت بحران استان افرادی که دچار مخاطره شدند، حق بیمه پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان در سالجاری ۱۵ هزار نفر در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر ۳۴ درصد رشد آماری داشتیم و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد جذب داشته باشیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند

سیروس محمودیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: در قالب طرح مادر روستایی دارای سه فرزند که از اول امسال در استان اجرا شده تاکنون بیش از ۷ هزار مادر روستایی دارای سه فرزند و بیشتر که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارد، به صورت رایگان بیمه شدند.

وی اضافه کرد: مادران روستایی که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می‌شوند و برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازاری هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: مرحله نخست بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند، تا آخر فروردین‌ماه جاری ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان این مرحله تعداد مادران بیمه رایگان افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: مادران مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۹۳ هزار نفر در آذربایجان‌غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان هستند، افزود: از مجموع اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی حدود یک سوم آنان را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی اعضا ۴۰.۵ سال است که هم سهم بانوان پایین و هم میانگین سن اعضا بسیار بالا است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • هفت هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۷ هزار مادر روستایی آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مادران روستایی صاحب سه فرزند آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • مهلت ثبت نام بیمه بانوان روستایی و عشایر گیلان با ۳ فرزند
  • آهنگ کند جذب بیمه‌ای در صندوق روستائیان کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی چقدر اثرگذار است؟