Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به خسارات سیل امسال به راه‌های استان گفت: در سیل‌های اخیر ۴۱۰ کیلومتر از جاده‌های استان نیاز به رسوب برداری پیدا کرده که برای ارتقای ایمنی تردد‌ها نیرو‌های راهداری بلافاصله نسبت به پاکسازی و رسوب برداری اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه بر اثر بارش باران و سیلاب ۱۸۰ کیلومتر راه، نیاز به مرمت و حدود ۵۶ کیلومتر راه تخریب شده نیاز به ساخت پیدا کرده است، اظهارداشت: ۲۴۸ دستگاه ابنیه فنی هم نیاز به مرمت و ۲۵۶ دستگاه نیاز به ساخت دارد.

بدیعی مقدم، با بیان اینکه ۱۲ دستگاه پل در سیلاب امسال، با توجه به دبی سیلاب، نیاز به مطالعه خاص دارد گفت: بیشتر راه‌های روستایی استان از بستر رودخانه عبور کرده و این امر حجم عملیات راه سازی را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مرمت راه‌های خسارت دیده از سیل حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن استان سبب افزایش هزینه‌های اجرای طرح‌های عمرانی و بازسازی راه‌های سیل گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، نبود راه ارتباطی برای دسترسی به روستا‌ها را از مشکلات در امدادرسانی در سیل اخیر عنوان کرد و گفت: اکنون حدود ۶۰ کیلومتر از محور‌های روستایی استان راه ندارد و باید برای برقراری ارتباط، مطالعه لازم انجام شود.

به گفته وی، یکی از دغدغه‌های اصلی، کمبود اعتبار برای نگهداری راه‌ها است و اعتبار برای نگهداری راه‌ها چه از منابع ملی و چه از منابع استانی کم است و پاسخگوی نیاز نیست و ساخت این میزان راه، سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: اجرای روکش آسفالت و اصلاح و مرمت سطح جاده‌ها برای ارتقای ایمنی تردد‌ها امری ضروری است، اما در این زمینه با کمبود اعتبار روبه رو هستیم.

وی گفت: در وضعیت مناسب باید سالانه معادل ۶ درصد از اعتباراتی که به ساخت راه اختصاص می‌یابد، برای نگهداری راه‌ها منظور شود و این در حالی است که کمتر از نیمی از آن اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام / م 

مرمت راه‌های سیل زده خراسان شمالی نیازمند ۴هزار میلیارد ریال اعتبار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی

 حسینی گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین، بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌شود

وی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده ۴ هزار و ۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی، که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشوئی و ... بوده است بیان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

 حسینی افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام‌شده به منظور تامین نیاز‌های ضروری تمامی خانوار‌های تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری