Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@10:13:39 GMT

کتاب «کهنه سرباز» در حوزه هنری لرستان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۵۶۳

کتاب «کهنه سرباز» در حوزه هنری لرستان منتشر شد

به گزارش ایکنا از لرستان، امیر اسکندر بیرانوند متولد ۱۳۱۷ بخش «چغلوندی» (بیرانشهر) از توابع خرم‌آباد است. وی پس‌از طی دوره آموزشگاه افسری مدتی را در یگان‌های رزمی و آموزشی مقیم خرم‌آباد انجام وظیفه کرد و سپس با انحلال و جابه‌جایی این یگان‌ها به تیپ دوم لشکر ۹۲ زرهی مستقر در دزفول منتقل شد و در سمت فرمانده گروهان رزمی و فرمانده گردان آموزشی انجام وظیفه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امین کیانی، نویسنده کتاب «کهنه‌سوار» در رابطه‌ با این کتاب، گفت: رشادت‌ها، قد بلند، هیکل آراسته، حضور وی در جبهه «مهران» و دفع تهاجم عراق به ارتفاع ۳۴۳ دزفول در سال ۱۳۵۲، بر شهرت و محبوبیت امیر «بیرانوند» افزود؛ به‌طوری که در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان فرمانده گردان از طریق تیپ دزفول مأ موریت مراقبت از مرز «مهران» را عهده‌دار شد.
نویسنده کتاب «کهنه سرباز» با اشاره به این‌که در سال ۱۳۸۴، امیر «بیرانوند» که آن زمان درجه‌اش «سرگرد» بود به تیپ ۸۴ خرم‌آباد منتقل شد و در سمت رئیس رکن سوم و معاون عملیات تیپ، همکاری خود را با این تیپ آغاز کرد، افزود: امیر «بیرانوند» در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های فراوانی مانند «محرم»، «فتح‌المبین»، «والفجر مقدماتی» و «والفجر۱» نقش‌آفرینی کرد؛ به‌ویژه وصف شجاعت‌های ایشان در عملیات‌های «محرم» و «فتح‌المبین» زبان‌زد خاص و عام است.
وی گفت: از جمله عواملی که باعث شد تصمیم به نگارش این کتاب بگیرم، شنیدن وصف شجاعت‌ها و قدرت مدیریت وی در دوران دفاع مقدس و همرزم بودنش با بزرگانی مانند شهید «صیاد شیرازی»، سردار «محسن رضایی»، سردار «جعفری»، امیر «احمدرضا دادبین»، سردار «سلیمانی» و شهید «خرازی» بود.
کیانی تصریح کرد: مطالب کتاب «کهنه سرباز» را از طریق مصاحبه با امیر «بیرانوند» از مردادماه ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۶ جمع‌آوری کرده‌ام، ولی متأسفانه به‌دلیل کهولت سن، وی زمان دقیق و مکان بسیاری از عملیات‌ها و حوادث را فراموش کرده بود که ما با استفاده از منابع مکتوب و معتبر، این‌گونه اطلاعات را برای تکمیل خاطرات جمع‌آوری کردیم.
نویسنده کتاب «کهنه سرباز» بیان کرد: با این‌که مطالب کتاب از خاطرات دوران کودکی امیر «بیرانوند» شروع شده است، ولی تأکید روی خاطرات ایشان از حوادث سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۵۳ در «مهران» و ارتفاع ۳۴۳ «دزفول» و عملیات‌های «محرم» و «فتح‌المبین» است.
وی درباره علت نام‌گذاری این کتاب به «کهنه سرباز» گفت: نام کتاب برگرفته از حضور طولانی امیر «بیرانوند» در ارتش است؛ چراکه با توجه به مطالب ذکر شده، وی هم دردوران حکومت رژیم پهلوی در ارتش حضور داشته است و هم در دوران انقلاب و دفاع مقدس، به‌نحوی که به‌دلیل شجاعت، وی هم از طرف مسئولان رژیم پهلوی مورد تشویق قرار می‌گیرد و هم در دوران دفاع مقدس از رشادت‌های وی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی دفاع مقدس حوزه هنری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط انتشارات دال و با همکاری مؤسسۀ شمیم برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی،‌ مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آنها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228148 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • آنچه که باید درباره شصتمین دوسالانه هنر ونیز بدانید از زبان امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان