Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:22:47 GMT

محقق ایرانی دستگاه در باز کن از راه دور را ساخت

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۵۷۳

محقق ایرانی دستگاه در باز کن از راه دور را ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک پژوهشگر در آذربایجان شرقی موفق به طراحی محصولی شده که با آن می‌توان از راه دور، دربی که قفل است را باز کرد.

صلاح الدین زندی پوریان مجری طرح این دستگاه گفت: تمامی درب بازکن‌های موجود در بازار (صوتی و تصویری) به وسیله سیم کشی به داخل خانه‌ها وصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول با قرار گرفتن در سیستم سیم کشی قابلیت ارتباط صاحب منزل با مراجعه کننده و زمانی که او در خانه نیست، ایجاد می‌کند.

زندی پوریان ادامه داد: هر فردی که ملک، مغازه یا آپارتمانش را قفل کرده است در هر زمان و مکان می‌تواند با فرد مراجعه کننده ارتباط برقرار کند. از این به بعد تصمیم با او است که در را باز کند یا خیر.

این محقق گفت: همچنین از طریق پیغام نیز مراجعه کننده و صاحب ملک با هم ارتباط برقرار می‌کنند. نحوه کار این سیستم به گونه‌ای است که بعد از اتصال آن به درب بازکن و خط تلفن ثابت ملک، ارتباط بین فرد مراجعه کننده و صاحب ملک برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت فعال نبودن «سیستم تلفن کننده درب بازکن» بعد از چهار بار زنگ بدون پاسخ به طور خودکار با صاحب ملک تماس گرفته و امکان برقراری ارتباط را فراهم می‌سازد. مدت زمان ارتباط صاحب ملک و فرد مراجعه کننده باتوجه به نیاز و خواست خود فرد قابل تنظیم است.

ویعنوان کرد: در حال حاضر موفق به ایجاد یک شرکت دانش بنیان نیز شده ایم و این محصول به صورت نیمه صنعتی تولید می‌شود. این محصول با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت اختراع بین المللی شد.

کد خبر 4625307 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

 امید احسنی، دانشجوی دکترای عمران گرایش مدیریت ساخت در زمینه ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ گفت: هدف ساخت بتن سبک در صنعت ساختمان، کاهش وزن بار‌های مرده ساختمان و به تبع آن کاهش هزینه‌های ساخت و عملکرد بهتر سازه در هنگام زلزله است و از دیگر مزایای بتن سبک عایق صوت و عایق حرارت بودن آن است.

وی افزود: در پژوهش اخیر که منتج به ثبت اختراع ساخت بلوک بتنی سبک شد با بهره گیری از مواد ضایعاتی و بلااستفاده در جهت حفظ محیط زیست و رشد اقتصادی و در نتیجه رسیدن به اهداف توسعه پایدار توانستیم بتنی را بسازیم که تمام الزامات سبکی و مقاومتی محصولات مشابه را دارد، اما از مواد معدنی و طبیعی تجدید ناپذیر استفاده نمی‌شود وگام موثری در حفظ محیط زیست برداشته شده است.

احسنی ادامه داد: این اختراع ثبت شده برگرفته از پایان نامه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تفت با عنوان بررسی ساخت بتن سبک غیر سازه‌ای با استفاده از ضایعات پتروشیمی با رویکرد توسعه پایدار با راهنمایی دکتر منصور قلعه نویی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و مشاوره دکتر محمدرضا جواهری تفتی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تفت است و از دیگر مزایای این بلوک بتنی سبک کاهش قابل توجه انتقال حرارت و صوت می‌باشد. با استفاده از این محصول در ساخت دیوار‌های جانبی ساختمان، ضمن سبکی سازه، مصرف سوخت‌های فسیلی جهت تولید گرمایش و سرمایش ساختمان کاهش خواهد یافت و سبب کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌گردد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تفت گفت: همواره در دنیا تاکید بر روی توسعه پایدار است و فرایند توسعه پایدار دو اصل ناسازگار یعنی پایداری زیست محیطی وتوسعه اقتصادی را به یکدیگر پیوند می‌دهد که در این اختراع هر دو مزیت فوق با یکدیگر پیوند خورده اند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد ضایعات حاصل از تولید ملامین که تا کنون هیچ کاربرد موثری برای آن تعریف نشده بود در این روش جایگزین مصالح متداول می‌شود و از دیگر ویژگی‌های محصول اخیر می‌توان به ارزان بودن محصول نسبت به محصولات مشابه، نسوز بودن محصول، قابلیت برش با اره و میخ پذیری، قابلیت اتصال با انواع ملات‌ها، حمل و نقل سریع و ارزان و سرعت اجرای بالا در ساختمان سازی اشاره کرد.

احسنی مدت زمان صرف شده برای ساخت این محصول و یافتن طرح اختلاط مناسب و ثبت اختراع آن را ۴ سال ذکر کرد و گفت: با احصاء استاندارد‌ها موفق به ثبت این اختراع در داخل کشور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان