Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:43:04 GMT

مراقبت؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۶۴۹

مراقبت؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف اصلی معاونت پرستاری ارائه مراقبت‌های با کیفیت و مقرون به صرفه به همه مردم است، گفت: امر مراقبت در نظام سلامت ما حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است.

به گزارش ایسنا، دکتر مریم حضرتی ضمن بیان این مطلب افزود: آنچه در همه جوامع علمی و نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم دو کلمه "health  care" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این دو مفهوم، سوالی که مطرح می‌شود این است که ما چه میزان در تحقق اجرای  این دو امر مهم موفق بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: اینکه اخیرا در رسانه‌ها اعلام می‌شود بیش از ۶۰ درصد مردم ما از فشار خون خود تا زمانی که مبتلا به عوارض ناتوان کننده آن نشده‌اند، اطلاع ندارند، یا اینکه بیشترین عامل مرگ‌های زودرس در ایران در سال گذشته به دلیل فشار خون بالا بوده است و موارد بسیاری از  این قبیل، مستنداتی هستند که نشان می‌دهد چقدر این دو مفهوم مغفول مانده‌اند.

حضرتی ادامه داد: به عنوان پرستاری که سال‌ها در این حرفه به صورت تخصصی تلاش کرده است، عرض می‌کنم  زمانی که پرستار سلامت جامعه، پرستار سلامت روان، پرستار سلامت سالمندی، پرستار خانواده و پرستار مدرسه در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند و به وظایف اصلی خود در جامعه عمل کنند، آنگاه  مفهوم مراقبت نه تنها در بالین که در جامعه نیز  معنای حقیقی خود را پیدا خواهد کرد.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: اکنون که زمینه رشد برای امر سلامت و مراقبت ایجاد شده است از همه پرستاران و اندیشمندان حوزه مراقبت‌های پرستاری در هر جایگاه و مقامی می‌خواهم یکدل و یک زبان، متحد و با جدیت در جهت ارتقای شاخص‌های مراقبت در جامعه و مراکز مراقبتی و درمانی تلاش کنند و میزان مشارکت در ارتقای کیفی مراقبت در جامعه را مبنای تاثیرگذاری خود بدانند و فراموش نکنیم که میزان سنجش اثربخشی ما بسته به میزان تاثیری است که بر سلامت مردم داشته‌ایم.

حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت مراقبت پرستاری اکنون قوی‌تر، مصمم‌تر و محکم‌تر از هر زمان دیگری به تلاش‌های بی‌وقفه خود در جهت ارتقای حرفه و خدمت به مردم ادامه خواهد داد و بدون شک مثل همیشه همراهی و همیاری همه گروه‌های پرستاری در این امر مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلامت معاون پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین شعبانی شعبانی موثقی در همایش گرامیداشت روز ملی دندانپزشک با قدردانی از خدمات جهادی انجام شده از سوی گروه جهادی شهید همدانی، افزود: جمع حاضر نخبگان کشور هستند و این خدمات جهادی انجام شده، بزرگ، ارزشمند و قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه در روز افراد بسیاری برای نداشتن هزینه درمان به دفتر مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: خوب است سهمیه‌ای را برای خود قرار دهید و در روز تعدادی از افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار را درمان کنید و بدانید که برکت زندگی شما در این کار است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اهمیت مسئله سلامت در جامعه، تأکید کرد: در حوزه سلامت، نه سیاست و نه ثروت نمی‌تواند دخالت کند و حتی در آن مصلحت سنجی نیز نمی‌تواند دخالت داشته باشد، زیرا که فعالیت در این عرصه یک کار کاملا کارشناسی است و با سلامت جامعه مواجه است.

استاندار همدان هم گفت: دوران همه‌گیری ویروس منحوس کرونا خدمت‌رسانی جهادی به حوزه سلامت سرایت کرد و نقش‌آفرینی جهادی کادر درمان را شاهد بودیم. 

علیرضا قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های جهادی حوزه سلامت باید آغازی بر گسترش خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار باشد، تصریح کرد: گروه‌های جهادی منشأ اثر خیر در زمینه‌های عمرانی، احداث مسکن محرومان و کمک رسانی در بحران‌های طبیعی بوده‌اند و امروز نیز شاهد خدمت رسانی در عرصه درمانی هستیم.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه