Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@02:55:51 GMT

پمپئو فروش سلاح به عربستان و امارات را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۶۶۳

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، مایک پمپئو  وزیر امور خارجه آمریکا، فروش اضطراری اسلحه به عربستان سعودی و امارات متحده و اردن را تایید کرد.

پمئپو با انتشار بیانیه‌ای در این مورد اظهار کرد: این معامله ۸.۱ میلیارد دلاری عاملی است برای مقابله با  رفتارهای ایران و متحدان ما را برای دفاع از خود قدرتمند می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معامله باعث تقویت ثبات در منطقه می‌شود و از طرفی هم با رفتارهای مخرب ایران مقابله می‌کند.

پمپئو در ادامه در مورد این معامله گفت: این تسلیحات شامل قطعات یدکی جنگنده‌ها، ابزارهای شناسایی و اطلاعاتی، سلاح‌های نظامی و دیگر تجهیزات نظامی می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در حالی ناچار به تایید این مساله شده است که در روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان و و مقام‌های سیاسی اعلام کرده بودند که هدف آمریکا از سیاست افزایش تنش با ایران، فروش سلاح به کشورهای عربی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امور خارجه آمریکا ایران عربستان سعودی کشورهای عربی وزیر امور خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال العین امارات و الهلال عربستان در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز پنجشنبه در ورزشگاه هزاء بن زائد امارات برگزار شد که با برد چهار بر دو میزبان اماراتی همراه بود.

سوفیان رحیمی (۶ و ۲۶-پ نالتی و ۳۸-پ نالتی) و کاکو (۵۶-پ نالتی) برای العین و مالکوم (۴۹) و یاسر الشهرانی (۷۸) برای الهلال گلزنی کردند.

شاگردان هرنان کرسپو در حالی موفق به کسب پیروزی پرگل شدند که الهلال در ۳۶ دیدار قبلی رسمی خود در تمامی مسابقات نتیجه‌ای جز پیروزی نگرفته بود. آنها همچنین ۴۴ بازی نباخته بودند و آخرین شکست آبی‌پوشان فوتبال عربستان به ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ باز می‌گردد.

الهلال با این شکست تلخ حالا در فصلی رویایی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا هستند تا تمام تلاش‌های اخیر آنها که تبدیل به رکوردی در سطح دنیا شده بود دیگر به چشم نیاید.

کد خبر 6081518 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد
  • فرانسه کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • العین، الهلال عربستان را تحقیر کرد
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل