Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر انفجار مین کنارجاده‌ای در ولایت قندهار در جنوب افغانستان دستکم پنج نظامی رومانیایی زخمی شده‌اند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کاروان خودروهای زرهی نیروهای آمریکایی و رومانیایی روز گذشته در شهرستان «دند» ولایت قندهار با مین کنارجاده برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری تصریح کردند که بر اثر این انفجار دست‌کم پنج نظامی رومانیایی زخمی شدند که پس از انفجار بلافاصله توسط بالگرد به بیمارستان نیروهای آمریکایی و ناتو در پایگاه قندهار منتقل شدند.

وزارت دفاع رومانیا اعلام کرد که نظامیان این کشور هنگام انجام عملیات مشترک با نیروهای آمریکایی در افغانستان زخمی شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در بر اثر برخورد خودروی زرهی نظامیان رومانیایی با مین کنار جاده‌ای در شهرستان دند ولایت قندهار چندین نظامی رومانیایی کشته شدند.

این دومین حمله مرگبار به نیروهای رومانیایی در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

اوایل ماه جاری نیز دو نظامی رومانیایی در حمله‌ای جداگانه زخمی شدند.

زخمی شدن 4 نظامی رومانیایی در جنوب افغانستان

در مجموع 690 نظامی رومانیایی در چارچوب نیرو‌های ناتو در افغانستان حضور دارند. مأموریت نظامیان رومانیایی تأمین امنیت فرودگاه قندهار است.

از زمان آغاز حضور نیرو‌های نظامی رومانی در افغانستان در سال 2003 میلادی حدود 30 نفر از آن‌ها کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در بیانیه هلال احمر نوار غزه تاکید شده است که نیروهای آزاد شده در شرایط بسیار بدی خود را به نیروهای هلال احمر رساندند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای هلال احمر که اسیر نظامیان صهیونیست بودند تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

این ۲ تن از نیروهای جمعیت هلال احمر نوار غزه روز گذشته پس از بازداشت ۵۰ روزه توسط نظامیان صهیونیست آزاد شدند.

هلال احمر نوار غزه تاکید کرد که نیروهای دشمن در یک ایست بازرسی نظامی در خان یونس در جریان مأموریت تخلیه بیماران از بیمارستان امل آنها را بازداشت کرده بودند.

این جمعیت فلسطینی خاطر نشان کرد که عناصر رژیم صهیونیستی به بازداشت شش نفر دیگر از نیروهای هلال احمر ادامه می‌دهند و سرنوشت آنها مشخص نیست.

نظامیان رژیم صهیونیستی پیش از این بارها کادر درمان بیمارستان‌های نوار غزه و نیروهای امدادرسان در این باریکه را به بهانه‌های مختلف بازداشت و تحت شکنجه قرار داده بودند.

کد خبر 6079430

دیگر خبرها

  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی