Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@19:10:20 GMT

هوای پایتخت سالم است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۷۴۵

حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ارتباط با وضعیت هوای پایتخت اظهار داشت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه چهارمین روز از خرداد 98 است.

وی افزود: طی برخی ساعات شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، طی برخی ساعات بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد انتظار می‌رود، به طوری که برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از 8 متربرثانیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات روز جاری، شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود.

شهبازی بیان داشت: با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی شنبه و تداوم آن تا صبحگاه روز یکشنبه، انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها در برخی ساعات مشاهده شود هرچند با ناپایداری‌های جوی در بعدازظهر و وزش باد ، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت، گفت: شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد 76 قرار گرفته و سالم است و هم اکنون نیز روی عدد 80 قرار دارد و سالم گزارش داده شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزش باد وزش باد دمای پایتخت هوای سالم کنترل کیفیت هوا کیفیت هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: کیفیت هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، الهیه، ویلا، رسالت و طرق کلانشهر مشهد در سی امین روز فروردین ۱۴۰۳ در شرایط پاک برای تنفس شهروندان قرار دارد.

 

مهدی اله‌ پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۷ نشانگر هوای سالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر حکایت دارد.

 

وی ادامه داد: کیفیت هوای سایر ۱۷ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوای مشهد در وضعیت سالم است.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌ روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

 

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

 

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

 

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنایآلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌ شود.

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول
  • نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ ۳۱ فروردین
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت