Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) می‌گوید ماموریت استراتژیک این سازمان نه تنها گسترش نفوذ روسیه در فضا، بلکه بالا بردن توانایی‌های تمدن بشری است. وی که در جمع دانشجویان و استادان دانشگاه دولتی مسکو سخن می‌گفت افزود: "گسترش دانش و فن‌آوری‌های ما در خدمت بالا بردن توانایی‌های کل جامعه انسانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

به گزارش ایسنا؛ دیمیتری راگوزین همچنین در مورد اعزام فضانورد به ماه اظهار کرد، فرود اولین فضانوردان روسی برای سال ۲۰۳۰ برنامه‌ریزی شده است. وی اضافه کرد که در سال ۲۰۲۹ آخرین پرواز آزمایشی بدون سرنشین به قمر زمین صورت می‌گیرد و بعد از سال ۲۰۳۰ پرتاب سفینه برای زندگی و کار فضانوردان در ماه انجام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که پرواز ناو سرنشین‌دار بعدی روسیه (فدراتسیا) به شکل بدون سرنشین به ماه طی سال‌های ۲۰۲۶-۲۰۲۸ صورت گیرد. پیش از این نیز گزارش شده بود که اولین آزمایش پرواز مستقل فدراتسیا در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت و یک سال بعد در سال ۲۰۲۳، سفینه به صورت بدون سرنشین و در سال ۲۰۲۴ با خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهد کرد.

راگوزین همچنین اشاره‌ای به هزینه ساخت سفینه جدید داشت و گفت هزینه کلی ساخت فدراتسیا بالغ بر ۷۰۰-۷۵۰ میلیارد روبل خواهد بود. وی همچنین تأکید کرد که بودجه برنامه‌های فضایی کاهش نخواهد یافت. لازم به ذکر است که بودجه فعلی این برنامه‌ها یک تریلیون ۴۰۷ میلیارد روبل یعنی حدود ۱۰ برابر کمتر از ناسا است.

برنامه قمری روسیه

روسکاسموس برای توسعه برنامه‌های خود، موشک رده فوق العاده سنگین ینیسی(Yenisei) را در دست طراحی و ساخت دارد که از آن برای پرواز به ماه استفاده خواهد شد. به گفته منابع نزدیک به صنایع موشکی و فضایی روسیه به خبرگزاری ریانووستی، این موشک به شش بلوک جانبی با موتورهای ار.دی -۱۷۱ ام .و(RD-۱۷۱MV) و یک واحد مرکزی با موتور ار.دی -۱۸۰(RD-۱۸۰) مجهز است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اوایل سال ۲۰۱۸ دستور ساخت یک موشک فوق العاده سنگین را امضا کرد. طبق برنامه پیش‌بینی شده، طراحی "ینیسی" باید تا نوامبر سال جاری تکمیل شود و اولین پرتاب آن در سال ۲۰۲۸ صورت گیرد.

روسکاسموس در نظر دارد که با استفاده از این موشک، ناو سرنشین‌دار فدراتسیا، فضانوردان روسیه را در ماموریت پرواز مداری در اطراف ماه و بازگشت به زمین بکار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضایی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • علت تصادف مرگبار محور دامغان- جندق انحراف به چپ سواری هیوندا بود
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • برنامه سوم راهبردی قم در حال تدوین است / اجازه ورود حواشی به بدنه شهرداری را نمی‌دهیم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ فروردین
  • از طلوع زمین تا اولین قدم‌ها روی ماه/ ۱۱ مورد از درخشان‌ترین تصاویر فضایی تمام دوران‌ها
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۷ فروردین