Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی دارای شیوه‌نامه نبوده است هدف از تدوین این شیوه‌نامه را شفافیت پولی در عرضه عنوان کرد.

به گزارش ایمنا،  بیژن زنگنه درباره شیوه‌نامه نحوه عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی که به تازگی ابلاغ شده است، اظهار کرد: تاکنون عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی دارای شیوه‌نامه نبوده است و فقط با اجازه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در این حوزه فعالیت داشتیم اما با توجه به اینکه فروش نفت و میعانات گازی در بورس انرژی در قانون سال جاری ذکر شد، شیوه‌نامه صریحی با در نظر گرفتن تمامی فعل و انفعالات فروش  توسط وزارت نفت تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت افزود: در شیوه‌نامه عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی به مباحثی همچون نحوه قیمت‌گذاری و نحوه تعدیل قیمت‌ها،اشاره شده زیرا ممکن است از زمانی که خریدار در بورس برنده می‌شود تا زمان برداشت، دو تا سه ماه طول کشد، بنابراین باید مشخص شود قیمت‌ها چطور تعدیل می‌شوند تا دو طرف معامله متضرر نشده و معامله منصفانه باشد.

وی همچنین درباره نقش تدوین شیوه‌نامه عرضه نفت و میعانات گازی در بورس در عرضه‌های بعدی و اینکه آیا می‌تواند در فروش بیشتر تاثیر داشته باشد؟، اضافه کرد: اساس بر این است که این عرضه در مسائلی همچون قیمت‌گذاری شفافیت داشته باشد تا افرادی که می‌خواهند قیمت دهند به درستی بدانند پول را چطور از آن‌ها دریافت می‌کنیم، همچنین بتوانند محاسبات خود را به دقت انجام دهند و تمامی آن‌ها به‌طور یکسان اطلاعات مربوطه به خرید و فروش را داشته باشند.

منبع: خانه ملت

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بورس وزارت نفت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شمش بلوم و تختال

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالار محصولات صنعتی و معدنی میزبان عرضه ۲۴۲ هزار و ۹۴۱ تن شمش بلوم، ۷۰ هزار تن تختال، ۳ هزار تن ورق سرد و ۴۰ تن مس کاتد است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Irc

دیگر خبرها

  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • عرضه شمش بلوم و تختال
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد