Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@20:35:07 GMT

شرایط مجلس برای بهره‌برداری از خاک تعیین شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۹۰۵

شرایط مجلس برای بهره‌برداری از خاک تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای هرگونه بهر‌ه‌برداری از خاک را منوط به رعایت قوانین و مقررات تعیین کردند. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه، 4 خرداد) پارلمان و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون‌کشاورزی مجلس درباره لایحه حفاظت از خاک که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، از مجموع 233 نماینده حاضر، با 175 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع ماده (1) این لایحه را تصویب و طبق نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن ماده (1) آمده است: هرگونه بهر‌ه‌برداری از خاک باید با رعایت قوانین و مقررات مربوط باشد.

بررسی لایحه حفاظت از خاک در دستورکار شورای نگهباناصلاح لایحه "حفاظت از خاک" توسط مجلسمجلس ضوابط بهره‌برداری از خاک را مشخص کردمجازات قاچاق خاک مشخص شد + جزئیات

همچنین بهارستان‌نشینان در این جلسه ماده (17) لایحه حفاظت از خاک را نیز جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح کردند:

ادامه فعالیت و یا بازگشایی واحدهای موضوع مواد (15) و (16) این قانون که به طور موقت یا دائم فعالیت آنها متوقف شده است، منوط به حکم مرجع قضایی است.

انتهای پیام/

 

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شورای نگهبان نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای نگهبان نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم شورای نگهبان نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در خصوص لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان را در دستور کار داشتند که در نهایت رسیدگی به لایحه مذکور در مجلس پایان یافت.

کلیات لایحه تجارت در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ به تصویب مجلس رسید و در سال ۱۳۹۸ جزئیاتی از آن به تصویب مجلس رسید که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

کد خبر 6079665 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت برطرف شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس