Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۷۶ پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی را به ۱۹ دستگاه در سال ۹۸ ابلاغ کرد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استناد مفاد مصوبه شماره 85001/ت 52442 ه مورخ 1394/6/31 هیئت وزیران، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات نوروزی سال 1398 که توسط معظم له به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، با هدف مقاوم سازی اقتصاد کشور همراه با کاهش و خنثی سازی اثرات منفی تحریم ها، پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی سال 1398 را به شرح جدول پیوست که با مهر دبیرخانه ستاد تایید شده است، مورد تصویب قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای پروژه های مزبور مشروط به رعایت موارد ذیل است:

1) پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی می‌بایست توسط «دستگاه مجری» با اولویت و در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» اجرا و تکمیل شوند. بدیهی است کلیه مسئولیت‌ها از زمان ابلاغ تا اتمام پروژه بر عهده «دستگاه مجری» خواهد بود.

2) دستگاه مجری موظف است ضمن تفاهم با دبیرخانه ستاد در خصوص جزئیات پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی، نسبت به تعیین نماینده تام الاختیار در سطح معاون وزیر یا همتراز برای هر یک از آنها به عنوان مجری اقدام نماید. ضروری است «دستگاه مجری» با قید فوریت ظرف مدت یک هفته از تاریخ این ابلاغیه، نسبت به صدور حکم مجری منتخب اقدام و به دبیرخانه ستاد معرفی نماید.

معرفی جلوه هایی از اقتصاد مقاومتی، تولید کالای ایرانی در جشنواره کارگر ایرانی

3) مجری منصوب از سوی وزیر یا بالاترین مقام «دستگاه مجری»، موظف است ظرف مدت 2 هفته از زمان انتصاب، منشور هر یک از پروژه‌ها را در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی)، ثبت و پس از تایید رئیس دستگاه اجرایی به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

4) تامین منابع مالی لازم برای اجرای هر یک از پروژه‌های مصوب بر عهده «دستگاه مجری» می‌باشد و مجری می‌بایست در چارچوب اعتبارات، وظایف و اختیارات دستگاه مجری، کلیه اقدامات لازم را برای تامین مالی پروژه به نحوی به عمل آورد که پروژه طبق زمانبندی مصوب اجرا شود.

5) «دستگاه مجری» موظف است به صورت ماهانه گزارش اقدامات به‌عمل‌آمده برای اجرای هر یک از پروژه‌ها و عملکرد را در چارچوب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» و شاخص‌های مصوب ستاد به طور مستمر به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

6) کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام همکاری‌های لازم با «دستگاه مجری» برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار «مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برای اجرا در سال 1398 می باشند. طراحی سازوکار لازم برای تحقق همکاری‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها بر عهده «دستگاه مجری» است.

7) اجرای هر یک از پروژه‌ها و مصوبات ستاد، توسط دبیرخانه ستاد مورد پایش قرار می‌گیرد. برای نظارت بر اجرا و حصول اطمینان از پیشرفت پروژه‌های مصوب، بازدید‌های میدانی به‌صورت اتفاقی حسب مورد توسط دبیرخانه انجام خواهد شد.

لازم است نتیجه اقدامات انجام یافته در ارتباط با مصوبات ابلاغی به اینجانب گزارش شود.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد مقاومتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، گفت: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بعد از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار داشت: امسال سال آخر دولت سیزدهم و شوراها است، بنابراین می‌طلبد که در این سال پایانی تلاش بیشتری در خدمت به مردم صورت بگیرد. 

وی افزود: مسئولان باید از این فرصتی که در اختیار دارند به نحو احسن در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مسئولان باید مردم را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و دلی به آنها خدمت کنند و با این روند موجب امیدآفرینی در جامعه شوند. 

وی گفت: مسئولان وقت بیشتری برای خدمت و پاسخگویی به مردم بگذارند و با شناخت و مطالعه کافی و اولویت‌بندی نیازها در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند. 

پورذهبی پیگیری رفع مشکلات را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود عنوان و بیان کرد: در سال جاری با هدف شناخت بیشتر از وضعیت و احصای ظرفیت‌ها و مشکلات شنیدن مطالبات مردم، بازدیدهای میدانی و حضور در شهرستان‌های را دنبال خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری امسال بازدید از بخش‌ها و شهرها با اولویت بخش‌هایی است که کمتر مسئولان آن سرکشی کرده‌اند. 

پورذهبی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی ما به عنوان نماینده ولی‌فقیه این است که برای مردم و خدمت به آنها بیشتر وقت بگذارم، گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه است و اگر آن گونه که باید در خدمت مردم نباشیم، پشیمان خواهیم شد. 

وی اضافه کرد: ابتکار و انجام کارهای جدید و نو که به چشم مردم می‌آیند، اولویت تک تک مسئولان و مدیران در سطح استان باشد، لذا هر آن چه در توان دارید در مجموعه شورا و شهرداری در این راستا به‌کار بگیرید. 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه توسعه و ارتقای فضاهای عمومی به ویژه حوزه کتابخوانی و توسعه کتابخوانی از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، یادآور شد: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد چرا که تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی در هر جامعه‌ای رونق همه جانبه را به دنبال خواهد داشت. 

پورذهبی  تأکید کرد: در اجرای پروژه‌های مختلف باید پیوست‌ها فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. 

تعریف 6 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در سنندج

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز با اشاره به انجام 1.5 میلیون مترمربع آسفالت در سال گذشته در معابر شهر سنندج، از هدف‌گذاری برای انجام بیش از دو میلیون متربع آسفالت در سال جاری خبر داد. 

وی با بیان اینکه بیش از 400 وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده از این رو نمی‌توان وظایف شهرداری را در پروژه‌های عمرانی یا فضاهای سبز و مسائل فرهنگی خلاصه کرد، گفت: شهرداری در سرفصل‌های مختلف خدمات‌رسانی همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زندگی عموم مردم در ارتباط است و همین مسئله اهمیت فعالیت‌های شهرداری را بسیار بالا و تأثیرگذار در رضایتمندی عمومی کرده است. 

شهردار سنندج با بیان اینکه گستره خدمات شهرداری موجب شده انتظارات از شهرداری نسبت به سایر ادارات که تنها یک یا چند وظیفه خاص دارند فراتر رود، گفت: اقدامات مختلفی در راستای عمران شهری و رفع مشکلات در سنندج در سال گذشته انجام شد، البته ادعا نمی‌کنیم که کل مشکلات را حل کرده‌ایم اما در حد توان هرآنچه در توان داشته‌ایم را به کار گرفته‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های عمرانی ریل‌گذاری خوبی در سطح شهر انجام شده است این روند را با قدرت هرچه تمام و با حمایت شورا و همراهی خانواده بزرگ و تلاشگر شهرداری در سالجاری ادامه خواهیم داد. 

رشیدی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، از به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای تحقق این شعار و امیدآفرینی و خدمت به مردم خبر داد و عنوان کرد: 6 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده و برنامه‌های متعددی در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد 30 پارک درون محلی در دستور کار است. بیش از 90 درصد مصوبات شهرداری به تصویب رسیده است.
 
نبود درآمد پایدار پاشنه آشیل شهرداری‌ سنندج

عزت رضایی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این نشست اظهار داشت: خدمت به خلق بالاترین عبادت است و حتماً کسی موفق خواهد بود که خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده باشد  مسائل معیشتی مردم را رنج می‌دهد، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید بیش از پیش صورت بگیرد. 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری ما گریبانگیر مسائل خاصی است که در دیگر کلان شهرهای کشور چنین مشکلاتی کمتر دیده می‌شود، گفت: نبود درآمد پایدار مشکل اصلی و پاشنه آشیل شهرداری‌ها در استان است. 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی بودن را به کردستان اعطا کرده‌اند، یک استان فرهنگی نیازمند خدمات بیشتر است تحقق این مهم نیازمند نگاه و اختصاص اعتبارات ویژه است. 

انتهای پیام/484/

دیگر خبرها

  • اولویت پروژه‌های عمرانی اردبیل در سال ۱۴۰۳ تکمیل پروژه‌های شاخص و اساسی است
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • اولویت های امسال وزارت ارتباطات چیست؟
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی بروزرسانی شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • بهادری: مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی بروزرسانی شد
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد؛ اعلام سن فرسودگی+جزییات