Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@23:48:48 GMT

کاغذ ارث یک عده شده است!

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۸۰۹۹۷

کاغذ ارث یک عده شده است!

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی گفت: اگر وضع به همین منوال پیش برود خیلی از چاپ خانه های ما از گردونه خارج می شوند اینها الان دارند همه هزینه هایشان را از جیب می دهد و مگر این قضیه تا کی می تواند ادامه داشته باشد.

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با عدم مدیریت و دخالت در مساله تجارت باعث شدند از ۲۶۰ هزار تن کاغذ وارد شده به کشور، تنها ۲۳ هزار تن آن توزیع شود و قیمت‌ها بالا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و هی کس هم  جوابگوی این رقم سنگین مابه‌التفاوت قیمت بالای کاغذ نیست.

علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت پیش آمده در بازار کاغذ گفت: متاسفانه بازار کاغذ وضعیت آشفته ای دارد. وقتی شما نمی توانی فقط یک روز قیمت کاغذ را ثابت نگه دارید چطور می شود یک کار تولیدی چندین هزار تیراژ را انجام بدهید اصلا متولی برای بازار کاغذ صنعتی وجود ندارد.

مغانی گفت: با این وضعیت دولتی ها الان باید پاسخگو باشند که در این مدت چقدر کاغذ با ارز نیمایی یا هر ارز دیگری وارد کرده اند و ما دقیقا برای پاسخ این سئوال نمی دانیم باید به چه کسی مراجعه کنیم.

می گویند این گرانی ها به خاطر تعرفه های گمرکی است در حالیکه اینگونه نیست اصلا این تعرفه ها آنقدر نیست که بخواهد بازار کاغذ را دچار آشفتگی کند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی افزود: ما الان با ارزی که مثلا مقوای پشت طوسی وارد کشور می شود را حساب می کنیم که در واقع با کیلویی ۷هزار تومان وارد می شود در حالیکه همین مقوا در بازار دارد با قیمت هر کیلویی ۲۲هزار تومان به فروش می رسد. نمی دانم این همه تفاوت قیمتی از کجاست/ کاغذ هم اگر با ارز نمایی وارد شود اینقدر گران تمام نمی شود.

متاسفانه دراین مدت برای هر کالایی که رانت ایجاد شده مشکل ساز شده است من چندین بار گفته ام که دادن ارز، نحوه توزیع یا... ا. آنهم با ارز دولتی اشتباه است این موارد فقط سرمایه مملکت را به باد می شد.

وی ادامه داد: من سئوالم این است که در این مدتی که این همه ارز از کشور خارج شده است چقدر کتاب منتشر شده است؟ اگر قرار است که ما ارز بدهیم و کاغذ را با ارز دولتی وارد کنیم و این میان فقط یک عده خاصی از آن  استفاده کننده چه فایده ای دارد؟ چرا آقایان نمی آیند قیمت کتاب را بر اساس ارز ۴۲۰۰تومان تعیین کنند؟ شما الان یک کتاب را در کف ترازو بگذارید و کاغذ را در کفه دیگر آنهم با قیمت ۱میلیلون تومان و بعد محاسبه کنید باز هم می بینید که این یک و نیم برابر اضافه است الان این مابه التفاوت ارز به جیب چه کسی می رود؟

در حال حاضر با این وضعیت و قیمت کتاب دیگر خریداری ندارد! اگر دولت ارز می دهد برای این است که عامه مردم از آن استفاده کنند. در غیر صورت است که رانت ایجاد می شود.

علی مغانی افزود: الان دولت برای فروش کاغذ کار گروه درست کرده است کارگروه باید بستر کار را فراهم کند قرار نیست که وارد بازار کاغذ بشود و کاغذ خرید و فروش کند. کار کار گروه چک و چانه زدن است نه فروش کاغذ. ما الان کمبود کاغذ نداریم مشکل در شکل توزیع است که اشتباه است.

به نظر من اگر وضع به همین منوال پیش برود خیلی از چاپ خانه های ما از گردونه خارج می شوند اینها الان دارند همه هزینه هایشان را از جیب می دهد و مگر این قضیه تا کی می تواند ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که فضای مجازی و نشریات و کتاب های الکترونیکی چقدر در آشفتگی این بازار دخیل بوده اند گفت: هیچ! اگر بقیه فکر می کنند فضای مجازی اینقدر تاثیر گذار بوده است دولت بیاید و دستش را از روی ارز ۴۲۰۰بردارد و بگوید مردم بروند روزنامه ها و کتابها را الکترونیکی مطالعه کنند و اصلا هیچ کاغذی هم در کار نیست اینگونه تکلیف روشن می شود ولی آِیا دولت برای ۱۰درصد ظرفیت چاپ کشور که کتاب و روزنامه هست اینقدر هزینه می کند؟ نه اینگونه نیست از چیزی مثل کاغذ همه باید سود کنند. در حالیکه اینجوری نیست. متاسفانه الان کاغذ ارث یک عده ای شده است.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در معاملات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان رسیده است.

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

کد خبر 846848 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی یورو دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟